Jump to content

Oficiella Speltips-tråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mmmm.. bara en liten grej som jag tycker borde införas, att man även motiverar VARFÖR man tycker spelet är så bra. t ex så blir inte jag sådär jättesugen på att bara rent spontant gå och köpa half life 2 bara för att någon tycker det är bra, visst är det ett plus om någon mer tycker att det är bra men det vore liksom kul att veta vad som är bra med det.

Ska fixas genast. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips för de som har någon form av flygmod som gör att cj kan flyga så är det här ett lite kul tips:

1. Gå till sub-urban i Los Santos:

surbxk5.th.jpg

2. Gå in, hoppa mot markeringen och försök att flyga upp mellan ventilations grejjorna:

Du kommer då att slungas upp på taket:

3. Flyg i Nord-västlig riktning tills du börjar se hus:

4. Också vips, så är du i Liberty City! :ph34r:

Bilderna blev visst lite konstiga.

Ska försöka hitta en länk till en sådan "flygmod".

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade nyss F.E.A.R-expansionen Extraction Point. Inte mycket att säga här. Skräck kombinerat med grym action. Har inte spelat igenom hela expansionen ännu, men hittils har den varit till och med bättre än orginalet. Så till alla som har FEAR och gillade det:

Skaffa er Extraction Point. Läskigare än såhär blir det inte, och där vet jag att alla inte håller med mig...

...personligen föredrar jag den sortens skräck som är i FEAR framför "slemmigt-monster-som-lurar-bakom-ett-hörn-skräck" som man bland annat finner i DOOM3. Visst rycker man till, men särskilt kusligt och obehagligt är det inte. Det är det däremot i FEAR.

Rysningarna som går igenom kroppen varvas med hjärtattacker, samt att det finns en ständig känsla av obehag..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du tjatar somfan om det där spelet överallt så vill jag få ut lite info om spelet.

Vad går det ut på?

Höga rek?

Luktar Spelet urin?

SP eller MP?

Det går ut på att förstöra fiendens högkvarterter, det är en slags skum blanding mellan ett fps så som UT och ett RTS.

En person sätter sig som commander och han ser allting uppifrån som i ett RTS och han säger till spelarna vad dom ska göra och så. Bygger byggnader upgraderar nya vapen etc.

Man spelar på två lag, människor och björnmänniskor (eller "beast" som dom kallar det).

Och målet i spelet är som sagt att förstöra fiendens huvudbas.

Man spelar bara i MP... Inte särskilt höga rek faktist, men det är ändå ganska snyggt tycker jag :ph34r:

Mycket roligare än CS tycker jag....

Minimum System Requirements:

Windows® 98, ME, 2000, XP or Linux

Controls: Mouse and Keyboard

CPU: 600 MHz processor

Memory: 128 MB RAM

Drives: 4x CD-ROM and 600 MB Hard Drive space for installation

Video: GeForce or Radeon series graphics cards

Online Connection: 56k modem

Recommended System Requirements:

Controls: 3 button mouse with a scroll wheel

CPU: 1000 MHz CPU or better (subject to change)

Memory: 256 MB RAM

Video: GeForce4 or better (OpenGL compatible Video Adapter)

Online Connection: Broadband (Cable Modem, DSL, or better)

Redigerad av MetoC7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! :D Jag har funderat på att köpa det, men jag ville höra någons kommentar först. :ph34r:

Edit: Ett hett tips är MapleStory som jag spelat i snart ett år. Ett gratis MMORPG i 2d där man inte behöver snurra kameran. Kan tankas på MapleGlobal.com.

Här är en screen från "MapleStory". (Min char :D )

Jag vet att många spelar det här och tyckt det sett ganska ointressant ut, men nu när du berättade om det och länkade till sidan tyckte jag det verkar riktigt kul. :)

Tycker ni jag ska ladda ner det? Och hur mycket plats tar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att många spelar det här och tyckt det sett ganska ointressant ut, men nu när du berättade om det och länkade till sidan tyckte jag det verkar riktigt kul. :ph34r:

Tycker ni jag ska ladda ner det? Och hur mycket plats tar det?

Jaa, tanka och prova! Det är värt det! Om du inte gillar det tar du bara bort det. Jag är inte säker på hur mycket plats det tar, men räkna med 500Mb kanske..

Jag kan också tilläga att som de flesta kanske vet, så finns också en tråd om MapleStory som brukar ligga rätt högt upp i spel sektionen. :D

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa, tanka och prova! Det är värt det! Om du inte gillar det tar du bara bort det. Jag är inte säker på hur mycket plats det tar, men räkna med 500Mb kanske..

Jag kan också tilläga att som de flesta kanske vet, så finns också en tråd om MapleStory som brukar ligga rätt högt upp i spel sektionen. :ph34r:

Laddar nu. :D

Redigerad av 50 cent
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...