Jump to content

Oficiella Speltips-tråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Hmm låter lite smått intressant, innan jag prövar det så måste jag fråga en till fråga.

Är detta ett spel som överlever länge?

Alltså inte som FLYFF, man tröttnade på det precis när man vart lvl 20 IMO

Nej jag har inte tröttnat på det iallafall, finns FÖR många banor och det uppgraderas hela tiden med den unofficiela patchen som man ändå måste ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Call of duty 3! Högt + härligt tempo både i SP och MP

Om ni vill ha 3an men inte vill köpa en ny konsol, så köp 1an eller 2an, jag har själv spelat igenom 2an. Underbar känsla, det känns verkligt helt enkelt.

Spelet innehåller strider från Sovjet, U.S.A och Storbritanien. Du kan också ställa in svårighetsgrad, Easy, Regular, Hardned eller Veteran. Svårighetsgraden bestämmer hur lätt man dör.

Nackdelen med spelet är att det är kort. Inte så man klarar det på en dag om man inte försöker, men kort. Men det är inte en tillräckligt stor nackdel för att förstöra det. Jag älskar spelet. :)

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni vill ha 3an men inte vill köpa en ny konsol, så köp 1an eller 2an, jag har själv spelat igenom 2an. Underbar känsla, det känns verkligt helt enkelt.

Om man vill ha trean och köper 1:an eller 2:an så får man ju inte det man vill ha :) .

Jag tipsar i alla fall om dessa spel.

F.E.A.R

StarWars Knights of the old republic

Diablo 2 + Lord of Destruction

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men vissa nöjer sig kanske med en hyffsat lik föregångare.

Många har tipsat om F.E.A.R, det kanske ska prövas? :(

Då ska du tipsa om spel som är snarlika Call of duty 3 :o

Ja, F.E.A.R är roligt, mycket varierande, ena stunden så är det lugnt, alldeles för lugnt, sedan blir man ihjälskrämd. Det varierar med actionfyllda eldstrider där man för avreagera sin rädsla mot något.

Så det är ett skräckblandat actionspel, med onödigt fin grafik :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och editerade posten och skulle skriva att man kunde köpa CoD 2 eftersom att det var ett snarlikt spel, men så ändrade jag mig och skrev något annat. :wub:

Och tack för att du förklarade lite om F.E.A.R, nu har jag nämnligen bestämt mig för att testa spelet. :wub:

F.E.A.R. gör du rätt i att testa. Väldigt bra spel, som simpan sa. :wub: För maximal effekt ska du spela det sent på kvällarna, med alla lysen av och högt ljud på... Du kommer nog inte kunna sova efter det, för ibland är det verkligen ren skräck man känner, då hjärtat bultar högt och du nästan skriker ofrivilligt. :D

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

F.E.A.R. gör du rätt i att testa. Väldigt bra spel, som simpan sa. :wub: För maximal effekt ska du spela det sent på kvällarna, med alla lysen av och högt ljud på... Du kommer nog inte kunna sova efter det, för ibland är det verkligen ren skräck man känner, då hjärtat bultar högt och du nästan skriker ofrivilligt. :wub:

Kommer ihåg den gången man satt hemma hos en kompis och tittade på när en annan kompis spelade det.

Becksvart i hela rummet, Full bass och hög volym som satan.

Jag sitter helt tyst, inte ett ord, kompisen som spelar sitter och asgarvar efter varje person han dödar.

DÅ HELT PLÖTSLIGT kommer den lilla flickan in i det hela och jag håller på att totalt skita ner mig medans min kompis fortfarande sitter och skrattar :D

Ahh det var härliga minnen det :wub:

BTW om man vill ha ett ordentligt bra skräckspel så bara måste man införskaffa Silent Hill2.

Grafiken må inte vara världens bästa.

Kontrollen är sådär lagomt svår

Kameravinkel är absolut fantastisk och ändrar sig när man som mest vill att den inte ska göra det :D

Dom kvällarna man satt och spelade det med brorsan är inte att glömma :D

Tyvärr så sålde han det :lol:

Ska införskaffa Silent Hill Collection snart där alla Silent Hills kommer vara med till Ps2 =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och spelade lite Ps2 alldeles nyss och jag hade lite tråkigt så jag skulle leta upp lite andra roliga spel att spela.

Vad hittar man då?

Resident Evil2 :wub:

Riktigt otroligt skönt spel.

Precis som Silent Hill är inte grafiken världens bästa

Kontrollerna väldigt bra (IMO)

Kamera vinklarna måste man bara älskar för dom är så dåliga (eller hur man ska säga :wub:)

Synd att jag inte har ett Ps1 minneskort så jag kunna spara på skiten :wub:

Dom bästa stunderna i spelet är när man springer och hör en Zombie.

Det är dom tillfällena man tänker "okej jag väntar här tills den kommer så gör jag en ren headshot på han och kutar"

Man står och väntar....... och väntar....... och väntar men inget händer, man springer förbi tegelmuren man står på och där kommer 11 st äckligazombiessomtänkerätauppenshjärna

RIKTIGT härligt spel.

Råder er att införskaffa :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Råder er PS2-ägare att införskaffa Yakuza, mitt senast införskaffade spel. Spelet har en riktigt bra story då man arbetar som en underhuggare i den japanska maffian. Du tar åt dig skulden åt en vän som mördat din Oyabun, får sitta i fängelset i tio år, och när du väl kommer ut så har mycket förändrats i din maffia-familj och många i Klanen vill åt dig för det du gjorde mot din Oyabun. Det handlar om bedrägeri, kärlek, maffian och vänskap. Man får också en härlig blick in i hur den japanska maffian fungerar.

Spelet är ett action beat'em up, du kan uppgradera dina olika skills och lära dig olika combos. Spelet utspelar sig i Tokyo, eller en del av det iallafall. Du får gå runt i den här stadsdelen mellan uppdrag, fast nästan runt varje hörn finns det några som vill spöa upp dig, ibland för att de känner igen dig från tidigare, ibland för att du tittade lustigt på dom. Det är inte som i GTA, inte på långa vägar men det är en väldigt kul stad att gå runt i och den känns betydligt mer levande än i GTA. Kontrollen kan dock ibland vara lite knepig, om du försöker slå till någon händer det ibland att du bara slår i luften bredvid honom och du då hamnar med ryggen mot honom. Man kan slåss med i stort sett allt: vägkoner, bord, stolar, cyklar etc. Om du använder dom när du är i 'HEAT-mode' (som du blir efter du fått in tillräckligt många slag) så kan du göra extra mycket skada med dina vapen. T.ex. så slår du boven i nyllet med vägkonen flera gånger genom att klicka på [] snabbt, du drämmer till han rejält med cykeln och du kan ge honom ett rejält slag i nacken med en järnrör.

Ett väldigt kul och spännande spel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Råder er PS2-ägare att införskaffa Yakuza, mitt senast införskaffade spel. Spelet har en riktigt bra story då man arbetar som en underhuggare i den japanska maffian. Du tar åt dig skulden åt en vän som mördat din Oyabun, får sitta i fängelset i tio år, och när du väl kommer ut så har mycket förändrats i din maffia-familj och många i Klanen vill åt dig för det du gjorde mot din Oyabun. Det handlar om bedrägeri, kärlek, maffian och vänskap. Man får också en härlig blick in i hur den japanska maffian fungerar.

Spelet är ett action beat'em up, du kan uppgradera dina olika skills och lära dig olika combos. Spelet utspelar sig i Tokyo, eller en del av det iallafall. Du får gå runt i den här stadsdelen mellan uppdrag, fast nästan runt varje hörn finns det några som vill spöa upp dig, ibland för att de känner igen dig från tidigare, ibland för att du tittade lustigt på dom. Det är inte som i GTA, inte på långa vägar men det är en väldigt kul stad att gå runt i och den känns betydligt mer levande än i GTA. Kontrollen kan dock ibland vara lite knepig, om du försöker slå till någon händer det ibland att du bara slår i luften bredvid honom och du då hamnar med ryggen mot honom. Man kan slåss med i stort sett allt: vägkoner, bord, stolar, cyklar etc. Om du använder dom när du är i 'HEAT-mode' (som du blir efter du fått in tillräckligt många slag) så kan du göra extra mycket skada med dina vapen. T.ex. så slår du boven i nyllet med vägkonen flera gånger genom att klicka på [] snabbt, du drämmer till han rejält med cykeln och du kan ge honom ett rejält slag i nacken med en järnrör.

Ett väldigt kul och spännande spel. :)

Ska nog köpa det, läste om det i SuperPlay. Snart så kommer ju Yakuza 2 också :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

M.U.G.E.N (Mugen)... ja, ni vet väl vad det är? Det är så pass gammalt att varje person borde veta vad det är. Men om inte:

M.U.G.E.N is a 2D fighting game engine designed by Elecbyte and originally released in 1999. Elecbyte distributed beta versions that ran under DOS, Linux, and Windows. The engine allows for anyone to create characters, stages and other game objects through interpreted text files and graphics and sound compilations and it also supports various types of audio formats such as MP3, ADX, OGG and MIDI as background music during gameplay.

Ni som inte laddat ner Mugen än och är intresserade av att, i princip, göra ditt eget beat'em'up, ladda ner det här! Det är fullständigt gratis

http://randomselect.i-xcell.com/

För att få en simpel guide hur man laddar ner det och börjar lägga in karaktärer/musik/banor så klickar du på Mugen (i vänstra spalten) och sedan Newbies Fast Start.

Ni som redan kört Mugen ett tag, eller till och med ni som är "hardcore", skriv vad ni vill här - tex vad ni tycker om det, hur länge ni spelat eller vilka addons som är bäst.

OBS! Kopierat från annan sida. Men man måste ju tipsa om MUGEN :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Call Of Duty 3 kanske.. Verkar vara bra och realistiskt. Det finns en tråd om det också, däär de skrev hur underbart det var. Föregångaren är också bra.

Jag har ett till tips, ett MMORPG. Det heter Eudemons. Jag orkar inte förklara så mycket, men kolla in sidan lite, det är värt det. Eudemonsonline.com :shifty:

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...