Jump to content

Tråden för oss PC och Xbox-spelare!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ja. Här är topicen där vi som inte spelar Playstation 2 eller PSP kan skriva ut vår ilska.

Varför? Jag säger bara varför, gör Rockstar inte alla sina nya spel. Som dem vet älskas av många, till alla konsoller? Iaf dem dem redan gjorts till. Jag börjar nästan gråta nu. Jag vill ju spela LCS och VCS.

Igentligen vet jag varför. Dem har väll kontrakt med Sony. Men ändå. De hindrar dem väll inte från att ge ut dem till andra konsoller Efter dom gjort det till Sony's?

Oj oj oj. Fortsätter det såhär kommer jag börja ogilla Rockstar. crying.gif

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det inte ens till XBOX!?!?!?!?!? WTF

EDIT: Fast Reply, finns det bara i den här forumsdelen?

Finns bara vad i den här forumsdelen?

Min DVD-brännare kommer från Sony. Ge mig VCS nu!!

Använde Fast Reply-knappen nu förresten. <_<

Jag blir så less. Jag vill ju spela det nu. Har dragit igång gammla bettan (VC) och tänkte spela det "istället" för VCS. Men man tänker ju ändå på alla j**la Sonyspelare som får ett helt nytt spel att spela. Och jag tycker att det är mycket kortare nu än vad det var förr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt handlar om pengar. Rockstar och Sony har säkert kommit överens om detta beslut tillsammans för att tjäna så mycket pengar som möjligt. En PSP kostar 2500 kronor. 2000 för basepack (Enhet, batteri och laddare) Lägg till ett spel så är du uppe i 3000, lägg till ett minneskort så är du uppe i 4000. Jag har lagt ut cirka 6000 på min PSP och tillbehör. ALLT handlar om pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt handlar om pengar. Rockstar och Sony har säkert kommit överens om detta beslut tillsammans för att tjäna så mycket pengar som möjligt. En PSP kostar 2500 kronor. 2000 för basepack (Enhet, batteri och laddare) Lägg till ett spel så är du uppe i 3000, lägg till ett minneskort så är du uppe i 4000. Jag har lagt ut cirka 6000 på min PSP och tillbehör. ALLT handlar om pengar.

PSP: Ca 1600 kr för valuepack, många rabatterar priset nu.

Spel:150-600 kr

Minneskort: 600 för 2gig.

Summa: 2800 för ett dyrt spel, 2350 för ett billigt.

Jag har lagt ut 4050 för min, och då har jag

Valuepack - 1700

1gig - 520 (priset när jag köpte det)

LCS - 450

VCS - 550

Lumines - 200

Ridge Racer - 150

Joytech Cable Pack - ca 80 tror jag

Försäkring 3 år - 400

Mycket pengar, men räkna bort de dyraste spelen LCS o VCS, som tillsammans kostat hela tusen spänn. Då blir det "bara" 3050. Minus försäkring blir det 2650 för valuepack, minneskort och två spel. Inte så farligt. Men totalsumman blir jag lite rädd för <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Få se nu, om man vill lira VCS får man lägga ut lite pengar.

För mig:

PSP Value pack - 2200 kr

2 gig minneskort - 700 kr (köpte begagnat av kompis. nypris 1400)

Metal Gear Acid - 379 kr

Metal Gear Acid 2 - 499 kr

Need For Speed Most Wanted - 399 kr

GTA VCS - 550 kr

Lånade LCS av en kompis - 0 kr

Koss hörlurar - 179 kr

Thats it! :) Bara 4906 kr!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite läskigt är det om man tänker på hur mycket pengar det är. Men det är en multiediamaskin även utan homebrew, och om man jämför PSPn med iPod o andra liknande maskiner så är den inte så dyr. DSen kostar ganska mycket mindre än PSPn, men då kan man ju enbart spela på den, och inte använda den till nåt annat (nästan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...