Jump to content

Läxhjälptråden!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Well, förr eller senare hade det nog maskinen kärvat igen ändå, men något de hade kunnat göra var ju att låta bli med att invadera Sovjet innan de fullföljt sin offensiv mot England, istället bombade de England och gick in Sovjet vilket skapade multipla fronter som slukade onödigt mycket resurser.

Finns oändligt många what if's att begrava sig i, en googling generar säkert massvis med intressant information!

Lol, samtidigt hade ju även Sovjet näst intill outtröttliga resurser.

"Ajsingen, TyskeN^ tar in på oss. Oh well, vi skickar in några extra miljoner trupper från alla hålor i vårt enorma rike."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Ska in och komplettera lite samhäll imorgon och skulle behöva hjälp med två frågor. :D

Förklara vad för slags ekonomi vi har i Sverige:

(vem sätter priserna, bestämmer vad som tillverkas, vem äger företag?)

Ledordet är blandekonomi. Både om det och nästa fråga kan du googla på själv rätt enkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Behöver lite råd angående en uppgift i International Relations. Vi ska lösa ett "problem" i Afrika genom att använda tre grundprinciper. Jag har valt inbördeskrig. Så nu behöver jag bara veta något land i Afrika som för tillfället ligger i inbördeskrig.

Tack på förhand!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konflikten_i_Darfur

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, samtidigt hade ju även Sovjet näst intill outtröttliga resurser.

"Ajsingen, TyskeN^ tar in på oss. Oh well, vi skickar in några extra miljoner trupper från alla hålor i vårt enorma rike."

Nja... det gick riktigt bra för Tysklands invasion av Soviet tills vintern kom. Tyskarna var inte klädda och vana vid det kalla vädret.

Om Tyskland hade struntat i att skicka trupper till söder för att hjälpa Mussolini hade de inte blivit försenade och hade med stor sannolikhet intagit Moskva innan vintern, och således haft en stor fördel på den fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja... det gick riktigt bra för Tysklands invasion av Soviet tills vintern kom. Tyskarna var inte klädda och vana vid det kalla vädret.

Om Tyskland hade struntat i att skicka trupper till söder för att hjälpa Mussolini hade de inte blivit försenade och hade med stor sannolikhet intagit Moskva innan vintern, och således haft en stor fördel på den fronten.

Var det inte så man sa? Om tyskarna hade tagit moskva hade de "vunnit" mot ryssarna? Tror tyskarna bara var några mål från moskva?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte så man sa? Om tyskarna hade tagit moskva hade de "vunnit" mot ryssarna? Tror tyskarna bara var några mål från moskva?

Nja, föregående svar behandlade bombningarna av England medan det jag skrev behandlade Italiens offensiv i syd där Tyskland var tvungna att hjälpa till.

Hade tyskarna tagit Moskva hade det varit svårare att samordna de ryska trupperna samt att deras självförtroende hade fått en riktig törn. Den tyska krigsmaskinens första nederlag var just i Sovjet, och om det slaget hade vunnits hade Tyskarna verkat fullständigt ostoppbara. Huvudstaden är otroligt viktig i ett slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

"Enkel" C-matte kommer in:

3.

f(x)= 5x-3x2

Beräkna f(a+1)

Har kommit så gott som hela vägen på alla tre, men facit hatar mig idag. :cry:

5(a+1) - 3(a+1)2

(5a+5)- 3(a2+2a+1)

5a+5-(3a2+6a+3)

5a+5-3a2-6a-3

3a2-a+2

Ettan och tvåan, är det dividerat? Som sträcken visar?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-3a2-a+2

ska det väl ändå vara?

Yes yes, missade det när man jobbar såhär i datorn.

1. Är den x2

(x-1)/x

----------

x2-x

Flyttar ner X (dvs gångrar med x uppe och nere)

(x-1)

----------

x(x2-x)

plockar ut ytterligare ett X nere

(x-1)

----------

x2(x-1)

Stryker (x-1) uppe och nere

x2

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes yes, missade det när man jobbar såhär i datorn.

1. Är den x2

(x-1)/x

----------

x2-x

Flyttar ner X (dvs gångrar med x uppe och nere)

(x-1)

----------

x(x2-x)

plockar ut ytterligare ett X nere

(x-1)

----------

x2(x-1)

Stryker (x-1) uppe och nere

x2

1

--

x2

Borde den bli. (Ursäkta att jag lägger mig i förresten. :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon här som kan programmera i Python 3?

Jag vill, i ett nötskal, att mitt program ska loopa och kolla kubikroten av flera värden och sedan rounda dem till närmsta heltal. Problemet uppstår, vad jag förstår, i att python inte vet hur den ska avrunda komplexa tal. Kan man få programmet att ignorera komplexa rötter?

Edit: Kanske bör tillägga att jag är helt ny på området programmering och inte kan mycket alls..

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har några tips på hur man kan komma igång på den här inlämningsuppgiften?

"Skriv din egen version av mänsklighetens korta historia från början till 2010"

"Hur långt har människan egentligen nått?"

Alltihop började för länge länge länge länge sedan närmänniskorn började bli människor...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...