Jump to content

Skräck


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Någon som har sett IT? Undrar om filmen var bra, håller just nu på att läsa boken som är kanon. :)

Den är värdelös. Skit. Rubbish.

Överskattad till tusen. Den börjar utmärkt (när han tittar fram genom lakanen) men sedan blir det rena rama julkalendern. Eländigt lång är den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 146
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu vill jag ha tips på verkligen läskig film, samtidigt får det ju naturligtvis inte vara kass handling men vill ha någon som ni verkligen haft svårt att somna efter. :)

Rekomenderar starkt Freddy Vs Jason Om gillar lite slasher stuk

Kan också tipsa om Identity Det är tamigfan den otäckaste filmen jag någonsin har sett. Såg den på dagen på Lördagen och vågade inte sova på söndagsnatten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nu har jag sett Saw III och jag må då säga att det är något av det mest groteska jag någonsin jag har sett.

Jo jo...jag håller med om stt det var hemskt vidrigt när dom borrade och sågade i Jiggsaws kranuim men jag tycker nästan att vissa scener var värre.

Ta tex det....vad blir det, andra offret som måste slita sig lös från kedjor som är fasstsatta i hans kropp.

Och offret som blir dränkt i malda grisar :D .

Men värst var nog den färgade mannen som fick armar ben och huvud av vridna i en tortyr maskin.

Jag rekomenderar filmen till alla med NERVER...jag varnar därför, om du inte har sett den , men vill, men är lite orolig över hur vidriga scenerna kommer att vara.........Se den inte.

7\10 från mig :unsure:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saw III var den sämsta Saw-filmen hittils. Visst, som du säger antefjanteboy, så är det äckligt när dom borrar in i han och när han han står i en tortyrmaskin, men resten är skit. Iofs sov jag över med en kompis och vi snackade ju lite med, kan varit därför också betyget dras ner. Men 3/5, mer är den inte värd i mitt tycke. En väldigt svag 3:a.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan också tipsa om Identity Det är tamigfan den otäckaste filmen jag någonsin har sett. Såg den på dagen på Lördagen och vågade inte sova på söndagsnatten :rolleyes:

Blev intresserad av denna efter att ha läst det du skrev om den, så jag bestämde mig för att se den. Men otäckaste filmen du någonsin sett? Vad har du sett utöver Identity egentligen? Vad var det som var otäckt i den? Jag kunde inte hitta något iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev intresserad av denna efter att ha läst det du skrev om den, så jag bestämde mig för att se den. Men otäckaste filmen du någonsin sett? Vad har du sett utöver Identity egentligen? Vad var det som var otäckt i den? Jag kunde inte hitta något iallafall.

Tycker bara att hela konseptet är otäckt.

Phsykologiska thrillers skrämmer livet ur mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag förstår inte hur man kan anse SawIII var den sämsta i filmserien?

Jag, i personligt tycke, finner den vara den bättre utav den och SawII. SawII är ju en "En-efter-en-dör"-skräckis, medans SawIII är en smarrig film med massa flashbacks, bra story, ett bra slut och en bra anledning till att avsluta en serie.

Jag är inte en sådan stor skräckfilmsfantast, men Saw-serien har verkligen fångat mina ögon, och jag tycker verkligen att slutet i trean är fantastiskt. Och inte på tal om den ruggiga början som tar upp direkt där andra filmen slutade, det får en att verkligen rysa till.

Min åsikt alltså. Men SawI är fortfarande den delen som ligger närmast hjärtat, då det är 'originalet' och den bästa delen helt enkelt.

Byte utav pratämne.

Jag ska nog inom en snar framtid införskaffa mig Battle Royal-filmerna och titta igenom dom, vilket är ett måste då dom är så grymt bra. Alltså så ska jag försöka få mina kompisar att titta på dom tillsammans med mig. Dessa filmer är verkligen en tumme upp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur man kan anse SawIII var den sämsta i filmserien?

Jag, i personligt tycke, finner den vara den bättre utav den och SawII. SawII är ju en "En-efter-en-dör"-skräckis, medans SawIII är en smarrig film med massa flashbacks, bra story, ett bra slut och en bra anledning till att avsluta en serie.

Jag är inte en sådan stor skräckfilmsfantast, men Saw-serien har verkligen fångat mina ögon, och jag tycker verkligen att slutet i trean är fantastiskt. Och inte på tal om den ruggiga början som tar upp direkt där andra filmen slutade, det får en att verkligen rysa till.

Min åsikt alltså. Men SawI är fortfarande den delen som ligger närmast hjärtat, då det är 'originalet' och den bästa delen helt enkelt.

Byte utav pratämne.

Jag ska nog inom en snar framtid införskaffa mig Battle Royal-filmerna och titta igenom dom, vilket är ett måste då dom är så grymt bra. Alltså så ska jag försöka få mina kompisar att titta på dom tillsammans med mig. Dessa filmer är verkligen en tumme upp!

Jag tycker dom andra är mer genomtänkta än vad 3:an var, efter 1 timme så kunde man nästan gissa sig till vad som skulle hända, men den är MYCKET råare än dom tidigare filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är sorgligt. Jag har verkligen glidit ifrån skräckfilmens förtrollade och underbara värld. Det var så länge sen man fick en ny, inplastad zombie- eller splatterfilm, oftast inspelad på 80-talet, på posten. Älskar kvällarna då man satt ett grabbgäng och såg på de våldsammaste filmer man kunde få tag i. Nu när jag har flickvän vilket jag har haft ett tag tillbaka så blir det bara små gulliga romantiska komedier. Det funkar, men visst fan saknar man skräckfilmen. Ska fan ta och göra en fet beställning från axelmusic.com någon dag, och då jävlar ska det väckas gamla, goda minnen.

Over & out.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte ta och Ehrm...Köpa en bra skräck rulle, Någon som kan rekomendera något? :nuke:

Vilken sorts horror är du intresserad av? Antagligen vill du ha någon ny fräsig hollywood-skräckis, och då kan jag rekommendera Slither, som till vis del är åt det hållet. Den bör intressera en skräckfilmsintresserad tonåring. Jag gillade filmen skarpt, trots att jag föredrar zombie- och slasherfilmer från 80-talet. Några sådana filmer som jag kan rekomendera är Return of the Living Dead II, The Prowler, Tenebrae, The Boogeyman och Re-Animator. Se till att tjacka några scyssta utgåvor bara :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken sorts horror är du intresserad av? Antagligen vill du ha någon ny fräsig hollywood-skräckis, och då kan jag rekommendera Slither, som till vis del är åt det hållet. Den bör intressera en skräckfilmsintresserad tonåring. Jag gillade filmen skarpt, trots att jag föredrar zombie- och slasherfilmer från 80-talet. Några sådana filmer som jag kan rekomendera är Return of the Living Dead II, The Prowler, Tenebrae, The Boogeyman och Re-Animator. Se till att tjacka några scyssta utgåvor bara :nuke:

Jag var faktiskt laglig och HYRDE Slither med en kompis förra helgen :wub:, Kan säga att jag skrattade mer än skrek.

Men jag gillade den skarpt och den får en, 9\10.

Fick hem Needful Things inatt btw, Riktigt bra den med :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om The Shining då? själv tycker jag det är en mycket bra film, vet inte om jag tycker den är så läskig längre :P jack nicholson är iaf suverän i filmen (w00t)

Jodå, den är helt ok. Men var ett tag sen jag såg den nu så kommer ej ihåg så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...