Jump to content

Skräck


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 146
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...
Ska *köpa* Black christmas på måndag ;)

Trailer, Han gör pepparkakor av sin morsa, lagom mysigt >_<

Som jag sa på MSN, riktigt dålig film enligt mig. Stängde av när det var runt en kvart kvar, det var "bara 'splatt och blod'", vilket jag varken finner "läskigt", spännande eller roligt, skulle ge den 1.5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något som är otäckt längre? Det senaste som skrämde mig var Evil Dead som jag såg när jag var tio bast. Saw-filmerna kan jag hålla med om att dom är spännande vilket är ett stort plus hos mig men inget mer. Jag köpte klassikern Zombie - Flesh Eaters för ett tag sedan, oklippt och allt det där, den löjligaste filmen jag sett på länge, jag skrattade ju inte ens! Jag garvade ju sönder åt Lucio Fulcis film The New York Ripper, alltså porr blandat med en kille som låter som en anka som skär sönder folks ögon med rakblad och opererar med flaskor, seg film dessutom, men det var något att skratta åt. Men det sämsta jag någonsin sett inom "skräck" måste vara Texas Chainsaw Massacre: Next Generation, alltså, det finns inte ord, man orkar inte ens spy på den, nej, fy. Nyinspelningen på Dawn of the Dead var ganska häftig med effekter och sådär, men inget vidare spännande och ingen speciell känsla, fast underhållande, helt klart. Zombiefilm, ja, orginalet på Night of the Living Dead var väl inte så mycket att hurra för mer än att den nog var ganska läbbig när den kom ut 1967, fast nu var den inte läskig, och inte kunde man skratta heller... Vi ska inte tala om Fredan den 13:e-filmerna, Jason kommer, skär av lite huvuden, dör, kommer tillbaka i nästa film, nej, vi stannar där. Det är egentligen samma sak med Halloween men Michael Myers är i alla fall till skillnad mot Jason Voorhees (den typiska skräckfilmsmördaren) lite ball. Fast en film som faktiskt lyckades sluta oroa mig lite var den första Terror på Elm Street, fast det var nog bara känslan skulle jag tro. Alla de här nyinspelningarna som kommer som försöker övertriumfera sina original kan man tro ha samma regissör allihopa, fast de är roliga, The Texas Chainsaw Massacre, The Hills have Eyes and so on...

Nu orkar jag inte skriva mer, har sett drivor med fler skräckfilmer men de orkar jag inte kommentera eller så är de bara skit.

Så vad får vi ut av detta? Jo, följande:

Världens töntigaste skräckfilm är The New York Ripper.

Världens roligaste skräckfilm är Maniac Cop (jag älskar William Lustig).

Världen bästa skräckfilm är House of 1000 corpses (Dee Snider, oh, denna film är bäst!).

Världen mest underskattade med grymma "skräckfilm" är Bloody Wednesday (skaffa den på en gammal VHS-kasett och se den om och om igen!).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...