Jump to content

Skräck


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

The Ring, 1:an och 2:an. Vad tyckte ni om de?

Har båda men har bara sett ettan. Hade nog för stora förväntningar för den efter allt man hört om hur otäck den skulle vara, så fan heller. Men annars var det inget fel på själva filmen tyckte jag, har bara inte blivit att jag sett tvåan. Detta var alltså US remake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 146
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bara jag som ser fram emot Rob Zombie's Halloween? :ermm:

Trevligt att Moustapha Akkads (producenten till de gamla Halloween-filmerna, som numera är död) son Malek Akkad producerar denna rulle.

Har läst intervjuer med Rob Zombie angående Halloween 9 och han verkar veta precis vad Halloween-fans vill se. Dessutom är de andra filmerna han gjort än så länge riktigt bra! :)

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kom över en "budget" version av Cannibal Holocaust, den är riktigt rå faktiskt, alla djur som dör i filmer får sätta liven till på riktigt, bla så dödar dom en minigris med ett hagelskott på 1 meters avstånd, totalslaktar en sköldpadda, och scenerna när dom kannibalerna dödar filmteamet är realistiska och våldsamma/råa.

I skräck genern är Cannibal Holocaust en klassiker, för dom som inte uppskattar skräckfilmer är den bara rå, brutal och vidrig.

Men se den!

Köpte Hostel också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har sett "Stay Alive". Inte? Bra - gör inte det! Så fruktansvärt dålig. Såg den precis.

Filmen handlar om ett svårt datorspel. Om man dör i spelet kommer man väldigt snart dö på ett identiskt sätt i verkligheten. Allt på grund av någon elak häxa. :teehee:

Mohahaha!

Stay Alive på IMDB

B00005JOWU01LZZZZZZZ_759316_0.jpg

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom över en "budget" version av Cannibal Holocaust, den är riktigt rå faktiskt, alla djur som dör i filmer får sätta liven till på riktigt, bla så dödar dom en minigris med ett hagelskott på 1 meters avstånd, totalslaktar en sköldpadda, och scenerna när dom kannibalerna dödar filmteamet är realistiska och våldsamma/råa.

I skräck genern är Cannibal Holocaust en klassiker, för dom som inte uppskattar skräckfilmer är den bara rå, brutal och vidrig.

Men se den!

Köpte Hostel också.

Regissören som gjorde filmen blev anklagad för mord eftersom scenerna tydligen var så realistiska. Har själv inte sett filmen.

Kollade på Saw igår kväll för andra gången, jag skulle inte vilja kalla den en skräckis men jag nämner den ändå. Mycket smart och oförutsägbar film som jag gillar skarpt, likaså uppföljaren.

Ett exempel på en bra och spännande svensk "skräckfilm" - thriller, möjligtvis psykologisk thriller är Hasse Alfredsson's Falsk som vatten. Den visas titt som tätt i TV4Film i dagarna så det är bara att bänka sig och kolla.

Angående Hostel så är den i precis samma anda som filmmakarnas förra film Saw (se ovan). Jag tycker personligen att den är bra och stundtals mycket skrämmande men den saknar den speciella klaustrofobi-känslan som fanns i Saw.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regissören som gjorde filmen blev anklagad för mord eftersom scenerna tydligen var så realistiska. Har själv inte sett filmen.

Ruggero Deodato har blivit anklagad på ett eller annat sätt för alla filmer han vart inblandad i.

Han gjorde filmen dels för att se hur långt man kunde gå innan folk började reagera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har sett "Stay Alive". Inte? Bra - gör inte det! Så fruktansvärt dålig. Såg den precis.

Filmen handlar om ett svårt datorspel. Om man dör i spelet kommer man väldigt snart dö på ett identiskt sätt i verkligheten. Allt på grund av någon elak häxa. :P

Mohahaha!

Jag har sett den, tyckte inte den va så dålig som alla andra tycker.

Idag så såg jag Camp Slaughter. Riktigt konstig film faktiskt. Det går inte att berätta om den man måste se den för att förstå vad den handlar om , men den har ritkigt dåliga skådisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Camp Slaughter är splatter, inte skräck.. väl?

Men lol, splatter kan väl diskuteras här med? Splatterfilmer är ju blodiga skräckkomedier.

Eller skulle man göra en tråd för slashers, en för zombiefilm, en för kannibalfilm, en för splatters osv.? Folk verkar inte ha det skräck/kultfilmsintresset på detta forumet. Kan bero på att alla är 14 år.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...