Jump to content

Skräck


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 146
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nackdelen med den boxen är att det är 2 filmer på samma skiva, och del 9 är inte med, men eftersom jag älskar Fredags filmerna har jag ju boxen och singelfilmerna..men själva boxen är hur snygg som helst.

Vad spelar det för roll att det är två filmer per skiva?

Del 9 finns ju ändå i en fin specialutgåva som man bör äga i alla fall, så det spelar ju ingen egentlig roll att den saknas. :rolleyes:

35137210_1_750634_0.jpg

Förresten, vilken är din favoritfilm i serien?

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

28 Dagar Senare var inte mer än okej i mitt tycke.

Förövrigt får jag den officiella Friday the 13th-boxen på posten snart. Innehåller film 1-8 plus en skiva med extramaterial.

*bild*

Sweet. Älskar Fredagen den 13:e! Jason är så rolig och fantasifull när han mördar folk. Ena gången en pinne och en lderrem andra gången en utombordsmotor. :D

Tack för tipset om var man kan köpa alla filmerna.

Senast sedda skräckfilm var "The Grudge" som var över förväntan. Skall se "The game" idag på bio, hoppas den är bra. (Sedan skall jag till Malmö och leta upp KalleR Muhahaha... :D )

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker faktiskt Instängt (Descent) är läbbig :D ... särskilt också att det är i en gråtta med små vägar :D .. Klaustrofobi :mellow:

Ja...instängd var rätt bra. Fy fan vad jag var rädd i den där scenen när hon fastnade.

Men Bilden var as dålig, Mörkt och slummigt. :D

För övrigt så älskar jag ochså Fredagen den 13:de filmerna men dom slår nog inte Haloween filmerna. Dom är väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spelar det för roll att det är två filmer per skiva?

Del 9 finns ju ändå i en fin specialutgåva som man bör äga i alla fall, så det spelar ju ingen egentlig roll att den saknas. :D

Förresten, vilken är din favoritfilm i serien?

Nja jag är sån...tycker att det ska vara 1 film per skiva, har igentligen ingen förklaring till det, tycker bara så :D, men man får ju tycka olika :D

Jepp jag har den där, sen fick jag en annan version av del 9, det står uncut på den, men jag vet inte riktigt om det stämmer, jag har iaf inte sett vad som skiljer dom olika versionerna.

Favoriten är nog del 4, snyggast fodral och bäst handling, bubblare är del 8, Jason takes Manhattan...namnet säger allt :mellow: , vilken är din favorit då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något av det läskigaste jag någonsin sett är den danska serien "Riget", som vi köpte på dvd på CDON. Usch och fy... Den är mycket bättre än den amerikanska "Kingdom Hospital", trots avsaknaden av Antubis...

The Grudge var skittråkig IMO. Eller, ja, läskig var den ju inte... Såg den tillsammans med Stora_tomtefar och en av våra gemensamma vänner, och under hela filmen så flamsade vi... Det kanske var därför den inte var läskig? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Grudge var skittråkig IMO. Eller, ja, läskig var den ju inte... Såg den tillsammans med Stora_tomtefar och en av våra gemensamma vänner, och under hela filmen så flamsade vi... Det kanske var därför den inte var läskig? :D

Nej, den filmen är inte ens läskig om man försöker få den till det, den var bara...konstig :D

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt så älskar jag ochså Fredagen den 13:de filmerna men dom slår nog inte Haloween filmerna. Dom är väldigt bra.

Halloween är en av mina absoluta favoritfilmer! Så jag håller med dig om att Halloween-filmerna är snäppet bättre än Friday the 13th-filmerna :D

Nja jag är sån...tycker att det ska vara 1 film per skiva, har igentligen ingen förklaring till det, tycker bara så :D, men man får ju tycka olika :D

Jepp jag har den där, sen fick jag en annan version av del 9, det står uncut på den, men jag vet inte riktigt om det stämmer, jag har iaf inte sett vad som skiljer dom olika versionerna.

Favoriten är nog del 4, snyggast fodral och bäst handling, bubblare är del 8, Jason takes Manhattan...namnet säger allt :mellow: , vilken är din favorit då?

Jag tycker egentligen inte att det spelat någon större roll om det är en eller två filmer på varje skiva. B)

Del 6 är jävligt rolig, men jag säger nog del 8: Jason Takes Manhattan. Älskar den filmen! :D

Något av det läskigaste jag någonsin sett är den danska serien "Riget", som vi köpte på dvd på CDON. Usch och fy... Den är mycket bättre än den amerikanska "Kingdom Hospital", trots avsaknaden av Antubis...

Riget är sjukt bra. Ernst Hugo Järegård är sanslöst rolig. :D Kingdom Hospital är också bra, men som du säger, Riget är bäst! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv gillar jag lite äldre filmer (åttio och upp till slutet av nittio talet) och då rekommenderar jag Huset som Gud åter glömde.

Jacob Sterling kommer tillbaka från en resa till Kalifonien från en resa till New York. I en antikafär I Amityville har han köpt en gammal klocka som present till famlijen. Alla är glada över den nya, antika klockan men glädjen förbryts till fruktan. Onda makter härskar senare I Jacobs hus..

ORGINALTITEL: Amityville 1992: It's about time

Uppföljare och liknande filmer

apo3_750867_0.jpg

EDIT: Någon som har sett Amityville: Dollhouse?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv gillar jag lite äldre filmer (åttio och upp till slutet av nittio talet) och då rekommenderar jag Huset som Gud åter glömde.

Jacob Sterling kommer tillbaka från en resa till Kalifonien från en resa till New York. I en antikafär I Amityville har han köpt en gammal klocka som present till famlijen. Alla är glada över den nya, antika klockan men glädjen förbryts till fruktan. Onda makter härskar senare I Jacobs hus..

ORGINALTITEL: Amityville 1992: It's about time

Uppföljare och liknande filmer

apo3_750867_0.jpg

EDIT: Någon som har sett Amityville: Dollhouse?

Jag har bara sett första filmen i serien, och den var ganska bra.

Skräckfilmer inspelade under 80-talet är absolut bäst, no doubt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...