Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Hur mycket tror ni att man får ifall man säljer

Playstation 3 slim 120 gb

en handkontroll

Brooklyn - PS3 Charging Station

Official Sony PS3 Wireless Bluetooth Headset

Midnight club LA: complete edition

Gran turismo 5 prologue

Skate 3

Gran turismo 5

Red dead redemption

Säkert närmare 3000kr eller mer... Säkert mer. Inte så bra på att värdera men men :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket tror ni att man får ifall man säljer

Playstation 3 slim 120 gb

en handkontroll

Brooklyn - PS3 Charging Station

Official Sony PS3 Wireless Bluetooth Headset

Midnight club LA: complete edition

Gran turismo 5 prologue

Skate 3

Gran turismo 5

Red dead redemption

Efter att ha räknat ihop billigaste priser från prisjakt, så kom jag upp i cirka 4000kr om man köper nytt. Dock så hade den ps3an 160GB hårddisk och vet inte om jag fick rätt charging station och headset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt ett nytt ljudsystem idag, och har kopplat min dator till det. Allt fungerar superbra och en tanke med köpet var att jag skulle kunna koppla in mitt PS3 till systemet också, bara ljudet alltså.

Är det en sådan här kabel jag behöver då?

PS123rcaCable_LG_1212196_0.jpg

Såhär ser baksidan ut på basenheten, det är de röd/vita ingångarna jag tänkte koppla in kablarna i alltså, de tre övre är upptagna av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt ett nytt ljudsystem idag, och har kopplat min dator till det. Allt fungerar superbra och en tanke med köpet var att jag skulle kunna koppla in mitt PS3 till systemet också, bara ljudet alltså.

Är det en sådan här kabel jag behöver då?

Såhär ser baksidan ut på basenheten, det är de röd/vita ingångarna jag tänkte koppla in kablarna i alltså, de tre övre är upptagna av datorn.

Jepp du har tänkt rätt, sådär har jag min dator och mitt PS3 kopplat också. Smidigt så man slipper byta plats på headset:et hundra gånger om dagen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp du har tänkt rätt, sådär har jag min dator och mitt PS3 kopplat också. Smidigt så man slipper byta plats på headset:et hundra gånger om dagen. :P

Underbart!

Kom på att en kompis nyligen köpt ett PS3 så jag gick iväg till honom och lånade kabeln då jag inte fick med någon, eller i alla fall inte hittar den. Kopplade in nyss och provade och det fungerade helt perfekt! :)

Vet du vart man kan köpa en sådan kabel? Tänkte annars fråga kompisen om jag får köpa av honom den om han inte behöver den själv. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbart!

Kom på att en kompis nyligen köpt ett PS3 så jag gick iväg till honom och lånade kabeln då jag inte fick med någon, eller i alla fall inte hittar den. Kopplade in nyss och provade och det fungerade helt perfekt! :)

Vet du vart man kan köpa en sådan kabel? Tänkte annars fråga kompisen om jag får köpa av honom den om han inte behöver den själv. :P

Jag har tyvärr ingen aning, tror att min kabel är från min PS2. Men vilken elektronikbutik som helst borde ha en sådan kabel liggande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska få med en sån där kabel. Antingen har du tappat bort den, eller så har de snålat in på den med de nyare modellerna. (Fast om de har gjort det så har gemene man ingen möjlighet att koppla in sin PS3 från kartongskick, vilket vore rätt dumt...)

Yep, men jag hittade den idag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har börjat köra datorn som en media server så att jag inte behöver föra över filmer i ett usb minne och sen in i ps3.

Men från det att jag för över filmerna i min film mapp på datorn så kan det bland ta braw länge innan dom kommer upp på ps3.

tex förra torsdagen la jag till en säsong av how i met your mother i mappen på datorn och nu 6 dagar senare är den fortfarande inte där.

ett top gear avsnitt brukar ta 3- 5 dagar innan det kommer upp på ps3'et

Hur ska jag göra så de komme rup direkt? eller hyffsat snabbt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har börjat köra datorn som en media server så att jag inte behöver föra över filmer i ett usb minne och sen in i ps3.

Men från det att jag för över filmerna i min film mapp på datorn så kan det bland ta braw länge innan dom kommer upp på ps3.

tex förra torsdagen la jag till en säsong av how i met your mother i mappen på datorn och nu 6 dagar senare är den fortfarande inte där.

ett top gear avsnitt brukar ta 3- 5 dagar innan det kommer upp på ps3'et

Hur ska jag göra så de komme rup direkt? eller hyffsat snabbt

Vad använder du för program?

Jag använder Playstation Media Server och då kan man browsa hela hårddisken direkt i PS3an. Rekommenderar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat komma igång med att ha min musik- och filmreserv på extern hårddisk, så att det jag använder mest ligger på PS3 och det som inte används så ofta ligger på extern hårddisk. Teveserier till exempel är ju ingen idé att belamra den interna disken med eftersom man sällan vill se samma avsnitt igen.

Man kan ju förstås lägga sina filer var man vill på hårddisken, men då måste man ta post-4777-0-23769700-1308809156.png -> Visa alla -> Bläddra runt och trycka X överallt. Samma sak även om man använder Media Server. Vill man istället kunna trycka X som i vilken annan XMB-mapp som helst, måste det ligga på ett speciellt sätt.

Musik:

x:\MUSIC\Låt.mp3

x:\MUSIC\Artist\Låt.mp3

x:\MUSIC\Artist\Album\Låt.mp3

x:\MUSIC\Partymusik\Låt.mp3

...funkar, men inte

x:\MUSIC\Artist\Album\CD 1\Låt.mp3 eller

x:\MUSIC\Rockmusik\Artist\Album\\Låt.mp3

...eftersom MUSIC bara kan ha två undermappar som mest.

Vad gäller video tror jag det är samma sak.

x:\VIDEO\Film.mpg

x:\VIDEO\Filmer\Film.mpg

x:\VIDEO\Teveserie\Säsong 1\Serie S01E05.mpg

...funkar, men inte

x:\VIDEO\Teveserier\Lost\Säsong 1\Serie S01E05.mpg

...pga för många undermappar.

--

Jag är något överseriös när det gäller min musikmapp på PS3an, för jag taggar alla låtar rätt med album, årtal, artist och korrekt skiv+spårnummer. Jag sätter rätt coverart på dem också. Därför är det något av en pina att föra över filer till PS3 eftersom PS3s filsystem har alla mp3-filer i samma mapp, och så trycker man bara "sortera efter". Det finns alltså inga mappar över huvud taget på PS3an och då blir det rätt jobbigt. "Master of Puppets" studioversion och alla liveversioner heter Master of Puppets_1.mp3, _2.mp3 och så vidare. Det står inget i filnamnet om varken artist eller album. Skitjobbigt. Foobar funkar sjukt bra för autotaggningar, autonamnbyten och liknande.

Bara lite tips om man inte vill ha en dator körandes PMS hela tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom just på att jag har ju flera konton! :D

Jag har nu claimat:

- LittleBigPlanet (PS3)

- Ratchet & Clank: QFB (PS3)

- Dead Nation (PS3)

- InFamous (PS3)

- Modnation Racers (PSP)

- LittleBigPlanet (PSP)

...så de enda spel jag inte lyckats/orkat utvinna ur det här är Wipeout (PS3, fast jag tröttnade redan i trailern så det var väl ingen förlust) och Pursuit Force (PSP, som är kass) samt Killzone Liberation (PSP, som faktiskt inte verkar sådär hyperkul ändå). Najs! :)

Tänk på att claima vad ni kan, för det skulle väl bara räcka en månad? Hur länge är det kvar?

Dessutom finns Burnout att tanka. Fullversion, men den är 30 dagars trial på och sen måste man köpa en kod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom just på att jag har ju flera konton! :D

Jag har nu claimat:

- LittleBigPlanet (PS3)

- Ratchet & Clank: QFB (PS3)

- Dead Nation (PS3)

- InFamous (PS3)

- Modnation Racers (PSP)

- LittleBigPlanet (PSP)

...så de enda spel jag inte lyckats/orkat utvinna ur det här är Wipeout (PS3, fast jag tröttnade redan i trailern så det var väl ingen förlust) och Pursuit Force (PSP, som är kass) samt Killzone Liberation (PSP, som faktiskt inte verkar sådär hyperkul ändå). Najs! :)

Tänk på att claima vad ni kan, för det skulle väl bara räcka en månad? Hur länge är det kvar?

Dessutom finns Burnout att tanka. Fullversion, men den är 30 dagars trial på och sen måste man köpa en kod.

Va kan man bara skapa ett konto till och tanka ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...