Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

The Green Mile (1999)

Filmen börjar 1999, men utspelar sig främst under 1930-talets USA. Paul Edgecomb är vakt på fängelseavdelningen där John Coffey, en svart man, just blivit intagen för att ha mördat två yngre vita flickor. Han ska inom kort precis som de andra på avdelningen avrättas. Det visar sig dock att John Coffey har krafter som ingen kunnat ana, och Paul och de andra vakterna börjar snart tvivla på om de verkligen håller rätt man bakom galler.

Såg på den inatt och förjävligt bra film och man tyckte nästan synd om John Coffey i slutet filmen fångar ens känslor när man kollar på den. Skulle kunna kolla på den flera gånger om och den är lite sorglig den filmen men ändå bra. Tyckte filmen hade bra skådespelare och skulle rekommendera den filmen starkt för dem som inte har sett den. Filmen är ca 3tim lång men vart enda minut av filmen är guldvärt att se har aldrig sett en sån bra film förut som Den Gröna milen.

Ångrar inte en enda sekund av filmen om det var nån film jag skulle vilja leva i för en dag så är det Den Gröna Milen. För er som inte har sett den vad väntar ni på? Kolla på den ni kommer inte ångra er helt klart se värd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ångrar inte en enda sekund av filmen om det var nån film jag skulle vilja leva i för en dag så är det Den Gröna Milen. För er som inte har sett den vad väntar ni på? Kolla på den ni kommer inte ångra er helt klart se värd.

Som väktare eller fånge? Vore ju inte speciellt roligt att leva där som fånge en dag.. Men jag antar du menar Väktare?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X-Men: First Class (2011)

Erik Lehnsherr är en överlevande av Judeförintelsen. Charles Xavier är ett akademiskt geni. Båda är de mutanter med otroliga krafter. När en grupp mutanter visar sig försöka starta ett nytt världskrig så måste Charles och Erik, i sammarbete med CIA, samla ett team likasinnade mutanter för att bekämpa det nya hotet.

Det här är sammanslagningen av 2 tidigare planerade filmer. X-Men Origins: Magneto och Bryan Singer's X-Men 3. Den ena skulle handla om hur Erik Lehnsherr blev Magneto, träffade Charles Xavier och hur de sedan gick sina skillda vägar. Den andra skulle handla om hur X-Men kämpade mot Emma Frost och Sebastian Shaw.

Bryan Singer's X-Men 3 skrotades när han fick sin chans att göra sitt drömprojekt, Superman Returns. X-Men Origins: Magneto hamnade långt bak på preoriteringen då filmbolaget ville ha en X-Men film hellre än en originhistoria om ett par enskillda karaktärer. Idén till X-Men: First Class skapades. En film om hur Erik och Charles träffades och startade X-Men. När Bryan Singer kopplades till projektet så satte han till sina planer för X-Men 3 och när sedan Matthew Vaughn tog över som regisör så satte han till sina idéer som han hade när han skulle regisera X-Men: The Last Stand, och resultatet blev det jag såg ikväll.

Det här är en film som uppenbarligen är gjort av folk som älskar att göra film, älskar action och dramatik och superhjältar! Filmen var en fröjd att se och innehöll allt jag ville ha i en X-Men film och mycket mer. För det första gjorde de Charles Xavier till en intresant karaktär utan att ta bort kärnan av vem han är, något jag nästan trodde var omöjligt. De lyckades också få samman en grupp udda mutanter och få dem att passa trotts att många av dem igentligen inte hör till den här tidens X-Men. Visst finns där några saker som är extra förvirrande. Angel, t ex, är ond här vilket hon inte är i serietidningarna och har aldrig heller varit, vad jag vet. Samma gäller Mystique som här är Charles Xavier's adoptivsyster, något hon aldrig har varit i serierna. Fast hon var hans älskarinna i Ultimate X-Men.

För det mästa så var filmen bra och få saker tyckte jag var dåliga. Några saker jag inte gillade var t ex att

Charles skickar Mystique med Magneto i slutet filmen. Hur Xavier skadar ryggen. Jag tyckte också att hela splitrandet mellan Xavier och Magneto kom lite fort. Jag hade gärna sett det inte hände fören i en senare film.

En mycket bra X-Men film som alla borde se.

9,5/10

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en ganska ny film där förståndshandikappade är med. Det är inte filmen "I rymden finns inga känslor" utan i den här var det downis tror jag. Det står ett gäng bredvid varandra på filmens utsida. Gick på bio förra månaden tror jag.

Hur många lingon finns det i världen?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Julia's Eyes

*Spansk film* Två systrar har en allvarlig sjukdom som gör att man gradvis förlorar synen. Den ena systern dör under mystiska omständigheter och den andra - Julia - är övertygad om att en hund ligger begraven. Ingen tror på henne, samtidigt som hennes egen situation blir allt mer utsatt i takt med att hon är på väg att bli blind.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Helt okej film. Riktigt spännande vissa gånger. Sambon gillade den dock mer än vad jag gjorde

Limitless

I denna spännande thriller spelar Bradley Cooper huvudrollen som den misslyckade författaren Eddie Morra. En dag springer Eddie på en gammal vän som förser honom med en topphemlig drog och drogen visar sig snart förändra hans liv fullständigt. Drogen tillåter nämligen Eddie att använda 100% av sin hjärna och han blir den perfekta versionen av sig själv. Hans förbättrade förmågor lockar dock snart till sig fiender och han börjar känna sig förföljd. Han tvingas undersöka varifrån drogen kommer allt medan en grupp mördare följer varje steg han tar.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Sjukt cool film som ni måste se. Rekommenderas lätt

Rabbit Hole

Vi möter Becca och Howie mitt i den uppslitande sorgen, åtta månader efter att deras fyraåriga son Danny omkommit i en bilolycka. Howie klamrar sig fast vid alla minnen av sonen medan Becca tröttnar på all sorgknarkande gruppterapi, vägrar lyssna på sin mammas råd och blir ovän med familjens hund. Hon känner att hon måste sälja huset och skynda vidare. Med precis skärpa skildrar John Cameron Mitchell (“Hedwig and the Angry Inch”, “Shortbus”) Becca och Howies sorgearbete medvarm och säregen humor och den största tragedin på ett sätt du aldrig kunnat tänka dig.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Filmen är vissa perioder lite tråkig, men över lag en bra och gripande film.

http://www.youtube.com/watch?v=K9iJH2P96dM

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Am Number Four

"John Smith" ser ut som vilken high school-student som helst. Men han är en ung man med enastående talanger, jagad av en hänsynslös fiende som skickats för att döda honom. Ständigt på flykt tillsammans med sin beskyddare Henri är John alltid den nya killen i skolan. Men i den lilla stad i Ohio som för tillfället är hans hem upplever John saker som förändrar hela hans liv - sin första kärlek, nya krafter och en koppling till fler som delar hans enastående öde.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Riktigt cool film. Ser redan fram mot uppföljaren(?)!

rekommenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Bram Stoker's Dracula (1992)

När hans flickvän dör så svär Dracula att aldrig dö och för evigt käna mörkrets krafter. 400 år senare planerar han att flytta till London och skaffar sig en mäklare, Jonathan Harker. Men när han får se en bild av Harker's flickvän, Mina, så faller han för henne övertygad om att hon är hans kärlek återfödd.

Jag är nog den ända som inte gillar den här filmen. Jag har aldrig gillat den. Eftersom det var många år sedan jag såg den sist så tänkte jag ge den en ny chans men det var svårt och plågsamt att se den. Speciellt mot slutet så suckade jag mäst och bara väntade på att den ska ta slut. Visst är den snyggt gjord men den sert också väldigt falsk ut och hur så många kan hylla den till skyarna kan jag bara inte förstå.

Dock ger jag den ändå ett högre betyg än jag skulle vilja pga bra skådespelare och vissa bra scener.

4/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...