Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

The Lovely Bones (2009)

Susie Salmon var 14 år när hon blev mördad av sin granne. Men det är bara början på hennes historia. Susie kan inte släppa sitt gammla liv och hennes familj kan inte gå vidare.

En fin och samtidigt hjärtskärande film. Hur en familj faller samman när en familjemedlem dör. Samt en mycket intresant bild av livet mellan himmel och jord.

Filmen är också väldigt spännande.

Speciellt när Lindsey börjar misstänka grannen och han börjar välja henne som sitt nästa offer.

Mormor-delen var lite förmycket. Visst var de roliga men de var lite för överdrivna och tokiga vilket kändes som att det inte passade filmen.

Lite andra saker fanns där också som jag inte gillade.

Hur pappan bestämmer sig för att mörda grannen men anfaller en oskyldig tjej istället och blir misshandlad av hennes pojkvän. Sedan så hade jag föredragit att mördaren åkte fast än att han snubblade och dog pga ödet.

Men jag gillade slutet annars. Även om att hennes syster blev gravid som tonåring inte är vad jag skulle kalla lyckligt. Eller skulle det förställa vara längre in i framtiden?

En klart sevärd film.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Men Who Stares At Goats (2009)

Bob Wilton är en paranormal journalist. När hans liv faller samman så åker han till Irak där han träffar Lyn Skip Cassady som påstår sig vara en Jedi, en soldat i den hemliga New Earth Army som använder sitt medvetande till att besegra fiender.

Lyn tar med Bob på en otrolig resa genom Irak på ett hemligt uppdrag.

Tokig flummig komedi om soldater som inspirerade av Star Wars försöker hitta ett sätt att besegra fiender med fred genom sina tankar. Och en mans uppdrag att rädda getterna.

Rätt OK men också rätt meningslös.

4/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Death (2010)

Osmund bor i ett kloster på 1300-talet och Pesten härjar över Europa. Kyrkan predikar om att det är Guds sätt att rensa världen från ondska men Osmund är inte övertygad. När Tempelriddare ber om an guide till en by skyddad från Pesten ser han det som ett tecken och följer med. Men Tempelriddarna har ett annat uppdrag. Att hitta den Demon och Necromancer som skyddar byn och förgöra den.

Hemsk film som visar just hur ondskefulla "Guds riddare" var. Här har de anställt mördare, våldtäktsmän, torterare och soldater för att göra "Guds verk". En väldigt viktig scen är när en av riddarna tillsynes ska rädda en kvinna som blivit anklagad för att vara Häxa bara för att sedan skära halsen av henne. Men hans förklaring får en sedan att se hans sätt att se på det.

Striderna var råa och häftiga. Påminde mig om Dragon Age. (kan de inte göra en Dragon Age film som är såhär?)

Mycket bra film med en hel del överaskningar. Men själva slutet var en besvikelse. Det kändes som att den inte kunde bestämma sig för hur de ville ha det. Om Guds riddare var skurkarna eller folket i byn. Det sänker betyget en del för mig för upp till de sista 10 minuterna så var filmen riktigt riktigt bra.

Men jag rekomenderar den ändå till folk att se.

8,5/10

Den var speciell. Mörk som natten, rå och brutal, men endå känns det som att både det och de övernaturliga inslagen ändå tillför något extra till filmen. Temat godhet och ondska tycker jag utforskas på ett väldigt uttänkt och mångsidigt vis.

Det jag inte håller med dig om är slutet. Jag tyckte aldrig att filmakarna riktigt tog ställning till vilka de onda och de goda är, utan lämnar den biten till tittarna. Även om byborna var de som generellt sätt begick mest "onda" handlingar, så var ju inte tempelriddarna några änglar heller.

Skön plot-twist på slutet med,

när man får reda på att det egentligen aldrig fanns några övernaturliga krafter, utan att allt bara var en scam.

Jag ger Black Death samma betyg som du :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad bra att någon håller med mig för en gångs skull. :D

Ladyhawke (1985)

Tjuven Phillipe "the Mouse" Gaston rymmer från Aquila fängelset strax innan sin avrättning. I rädsla att han ska bli gnistan som startar ett uppror så skickas de bästa soldaterna för att hitta honom. Men Mouse är känd för att vara näst intill omöjlig att fånga. På sin flykt räddas han av Captain Etienne Navarre och hans tama kvinliga Hök som vill ha honom som guide tillbaka in i Aquila. Och på nätterna uppenbarar sig en mystisk kvinna och hennes tama varg.

En klassisk saga i ny (våväl) tappning om 2 älskade förevigt skillda av en svartsjuk mans förtrollning. Mouse är en intresant karaktär, först motvillig men när han sedan får höra den tragiska sanningen så blir han mer än villig att hjälpa dem.

Bra film. Musiken är lite väl 80-tals pop ibland men utöver det så är det en gripande och underhållande saga.

7,5/10

Bitch Slap (2009)

3 storbröstade lesbiska bimbos, en strippa, en psykopat och en powerbrooker, ska stjäla diamanter från en gangster.

Vad f********n är det här? Det här är girlpower filmen från helvetet. 3 lättklädda tjejer med stora bröst som dödar killar på brutala vis (ofta med könsstympning) med sjuka obscena skämt (oftast involverade penis-liknande saker).

Och då ska vi inte glömma de jobbiga irriterande tillbakablickarna.

Skräp film. Även om "Jill Valentine" spelar huvudrollen. Visst finns det säkert en mening bakom det här men själv så känns den som en dålig Playboy film och inte på ett bra sätt. Filmen har inte ens nakna tjejer. Man skulle tro det var en parodi men den är inte roligt nog och väldigt våldsam. Lite som en dålig serietidning. Ett försök att föra in Exploitation film till nutid, en förlegad genre som jag aldrig har gillat.

Hormonfulla tonåringar lär älska den här filmen men inte jag. Och väntan på att den skulle ta slut var lång och jobbig. Och slutstriden får den mellan Mr Anderson och Agent Smith i Matrix att se kort och mångsidig ut.

-1/10

The Road (2009)

En man och hans son kämpar för överlevnad i en Post-Apocalyptisk värld där alla djur och växter är döda. I en ständig kamp för mat där beväpnade gäng terroriserar de överlevande och blir kanibaler för att överleva.

Baserad på boken vid samma namn.

Vilken hemsk fru. Hur kunde hon bara överge dem på det viset?

Strackars unge.

Hängda människor i lada, få lära sig hur man tar sitt eget liv, se sin pappa skjuta någon så han får splatter över halva ansiktet.

Skådespelaren till ungen har jag svårt att bestämma mig över om han är bra eller dålig med sin tystlåtenhet och sina "Papa".

Ingen trevlig framtid precis. Den får de andra av den här typen att verka lyckliga och hoppfulla. Här finns inget hopp. Människorasen är döende och kommer garenterat dö ut. Ingen möjlighet att producera ny mat utan bara leva på det som finns kvar i form av konserver. Utan djur eller växlighet så finns det ingen framtid, inte ens för kanibalerna.

Vissa saker kändes ologiska. Som att

de gav sig iväg från skyddsrummet precis innan vintern bara för en hunds skull. Han borde inse att de var säkrare där än att ge sig iväg. Och varför just till kusten?

Men vissa var riktigt bra. T ex paranoian som alla verkar ha.

De blir anfallna av någon med pilbåge och dödar skytten i tron om att det är någon som förföljer dem. Men det visar sig att de andra trodde samma sak.

Jag uppfattade aldrig riktigt vad som hade hänt. Jordbävningar, explosioner och bränder som plötsligt startar. Alla växter och djur är döda. Vattnet är gul/grönt och förgiftat. Det hade börjat med starka ljussken och explosioner men vad utlöste det? Kärvapen? Solen? Rymdvarelser? :P Det förklaras aldrig i filmen. Eller boken heller för den delen.

Bra och sorglig film iallafall.

7,5/10

Moon (2009)

I framtiden så har en ny energikälla upptäkts på månen. I 3 år har Sam varit ensam arbetare på månbasen där han tar hand om alla automatiska gruvmaskinerna. Hans ända sällskap är GERTY, en AI som styr alla maskinerna. Men 2 veckor innan han ska åka hem börjar mystiska saker hända. Sam börjar se en mystisk kvinna och han har hemska mardrömmar.

Jag vet inte vad jag ska säga. Det här är en mycket märklig film.

En lugn, fredlig, flummig små-galen Sam och en agresiv tuff elak våldsam Sam. Och man får ingen riktig förklaring till det heller. Sam blir räddad av sin klon men klonen verkar snabbt veta hur saker ligger till men saknar den kunskap som Sam har.

GERTY var en trevlig karaktär

och jag gillar hur han verkar verkligen bry sig om Sam och försöker skydda honom.

Sedan undrar jag, varför finns det ett pingisbord på en månbas för 1 person?

Iallafall, en bra och intresant film. Slutet

var jag mycket nöjd med.

7,5/10

Adventureland (2009)

Året är 1987. James vill gå på College i New York men för att ha råd med det så måste han ta ett sommarjobb. Det ända lediga är på nöjesfältet Adventureland. Där träffar han Em som han genast blir förälskad i. Men vad han inte vet är att Em har ett hemligt förhållande med en gift äldre man.

Mycket bra även om jag inte gillar när saker blir kompliserade. Jag tycker det var lite för många ingredienser i soppan. Sista delen av filmen blev för mig mer jobbig än underhållande. Men det stoppar inte större delen av filmen från att vara mycket bra och väldigt underhållande och rolig.

Dessutom så ger 80-talsutseendet och musiken en hel del nostalgi.

8,5/10

Thirst (2009)

Sang-hyeon, en Katolsk Präst på ett sjukhus och trött på att bara be och titta på medans hans församling dör, går med i ett expriment att försöka hitta ett botemedel till ett virus kallat "Curse of Bazira" som bara ger sig på män som är vita eller asiatiska. Som den ända överlevande av exprimentet blir han väldigt populär. Men snart börjar han upptäka konstiga saker med sig själv. Hans sinnen har förstärkts något otroligt, hans hud har blivit känslig mot solen, åtrå som han aldrig känt förut och han börjar få en otrolig törst... för blod.

Hemskt vad illa familjen behandlade den där tjejen. Nästran som en slav. Och att hon var deras hund. Tvingat giftemål med sonen.

Fast sedan utnytjar hon Prästen till att döda sin make genom att få det att se ut som on han misshandlar henne svårt. Och vilket monster hon blir när han gör henne till vampyr.

Mycket bra och intresant vampyrfilm.

8,5/10

Legion (2010)

Det är Jul och världen håller på att rämna. På ett långtradarfik sammlas en udda grupp människor ovetandes att världens framtid ligger i deras händer. Deras ända hopp är Ärkeängeln Michael som har flytt himmlen och gått rogue.

Bra och spännande action även om jag har svårt för

onda änglar storylines. Som t ex att änglarna tar över de svagaste och ondaste människorna och ahnvänder människornas goda egenskaper mot dem för att straffa dem för att de har blivit själviska ocvh fulla med hat. Det går liksom inte ihop att göra änglarna till demon-aktiga onda monster.

Likasån att Gud skulle beordra dessa hemskheter. Men det hintas i slutet om att det hela kanske var ett test mer än utrotning, både för människorna och änglarna. En sak jag undrar över är varför de oftast gör Gabriel till skurk i sådana här filmer?

Som ni kanske märkte så är det här tänkte som första filmen i en serie. Jag ser fram emot uppföljaren som planeras och hoppas att den blir av då den här fick en hel del negativ kritik.

8/10

Up in the Air (2009)

Ryan Bingham's jopbb är att flyga runt USA och ge folk sparken samt sätta dem på rätt väg. Hela hans liv bygger på att flyga och aldrig stanna någonstans mer än någon dag, och det är så han vill ha det.

När den unga nyanställda Natalie Keener kommer med en idé att sköta avskedningen via videosamtal över datorn så rasar Ryan's värld. Nu blir hans sista resa en rundtur för att visa Natalie hur det går till.

Härlig drama-komedi och väldigt underhållande. Slutet

var sorgligare än jag hade väntat mig och jag hade nog hellre haft ett lite lyckligare och trevligare slut. Speciellt grejen med Alex Goran.

En film jag klart kan rekomendera.

8,5/10

How to Train Your Dragon

Hiccup är en liten och svag Viking. Hans dröm är att en dag döda den legendariske Night Fury draken. Men när han äntligen får chansen så kan han inte och finner en sanning som ingen annan Viking vet, att Drakar inte är naturligt fientliga.

Hiccup har nu ett nytt mål: att lära sig hur man tränar en drake!

Överaskande bra film. Inte alls barnslig eller fjantig som jag hade väntat mig. Och handlingen var väldigt bra. Även om

slutet var lite väål gulligull. Men de6t är sådant man får ta när det gäller datoranimerade familjefilmer.

En film jag klart kan rekomendera till alla som gilla datoranimerade äventyrsfilmer!

9/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Unstoppable

Tåg 777 skenar okontrollerat och hotar att utplåna en hel stad. Desperata försök att återfå kontrollen över tåget misslyckas och det är upp till två banarbetare, Frank och Will, att få stopp på det innan katastrofen är ett faktum. Men hur stoppar man någonting som är stort som en skyskrapa och rusar fram med kraften av en missil?

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Faktiskt överraskande bra film. Håller spänningen vid liv från början till slut. Dock kan jag så här i efterhand tycka att storyn är lite väl simpel, men som sagt en helt okej rulle att fördriva sitt liv med.

Rekommenderas...

http://www.youtube.com/watch?v=JA63glohLhg

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad jag ska säga. Det här är en mycket märklig film.

En lugn, fredlig, flummig små-galen Sam och en agresiv tuff elak våldsam Sam. Och man får ingen riktig förklaring till det heller. Sam blir räddad av sin klon men klonen verkar snabbt veta hur saker ligger till men saknar den kunskap som Sam har.

GERTY var en trevlig karaktär

och jag gillar hur han verkar verkligen bry sig om Sam och försöker skydda honom.

Sedan undrar jag, varför finns det ett pingisbord på en månbas för 1 person?

Iallafall, en bra och intresant film. Slutet

var jag mycket nöjd med.

7,5/10

Inget märkligt alls. Allt förklaras i filmen bara man lyssnar.

Den förste Sam (vi kallar honom Sam #1) vi möter har varit på stationen i tre år. Han pratar med GERTY om hur hans fru lämnade honom under 6 månader och frun nämner i ett videomeddelande att Sam har förändrats till det bättre, att det var bra för honom att vara där osv.

Sam #2 som vaknar tror att han mer eller mindre just har kommit till stationen och ligger därför 3 år av personlig utveckling bakom Sam #1. Han har alla kunskaper som krävs av sin träning från jorden (och då också kunskap om GERTY)så då är det inte konstigt att han snabbt vet hur saker och ting går till.

Sen kan man ju spela pingis med ena halvan mot en vägg vilket är precis hur bordet står i början av filmen. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Psalm 21 var riktigt riktigt riktigt jävla bra! Bitvis mådde jag jävligt dåligt, vilket inte många skräckfilmer fått mig att må. De gånger CGI används, integreras det med handlingen. Alltså, det är aldrig CGI bara för CGI's skull, utan "demonansiktena" är ju en rätt stor del av storyn.

Visst har den sina klicheér, men vilken skräckfilm har inte det?

Solklar 4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Losers (2010)

En grupp elitsoldater förfalskar sin död efter att deras arbetsgivare, CIA agenten Max, förått dem och satt dit dem för krigsbrott. Nu är de ute efter hämnd.

Baserat på serierna vid samma namn. Och visst är det filmat för att efterlikna serierna och visa klart vad filmens ursprung är.

Lite toonig med humor och den totalt galne extremt onda mordiska Max som dödar folk på löpande band samtidigt som han säger sig göra det för Amerika. Fast det hör visseligen till seritidningar.

Musikvalet var väldigt underligt och opassande fast samtidigt underligt underhållande.

Jag kan förstå kritiken att vissa ser filmen som en A-Team rip-off, speciellt om det inte känner till orginalet.

När det gäller slutet

så hade jag gärna sett ett avslutande med Max såvidar de inte planerar fler filmer.

Bra och underhållande action-komedi.

8/10

Kick-Ass (2010)

Dave Lizewski är en vanlig osynlig High School elev som älskar serietidningar och undrar varför ingen någonsin försöker bli superhjälte. När han åter igen blir rånad på väg hem från skolan medan någon bara tittar på inser han att han vill göra saker annorlunda. Han vill bli en superhjälte! Men snart upptäcker han att han är långt ifrån ensam.

Den här filmen är helt tokig. Men på ett bra sätt.

Fast där var saker som jag tyckte funkade bättre i serierna.

Som att Big Daddy's fru blev mördad för att han var en hedlig polis till motsats att hon tog sitt liv. Och att orsaken de hamnade i fällan i slutet var för att Hit-Girl ville skapa ett superteam med Kick-Ass och Red Mist. Dessutom så i serierna får Big Daddy och Hit-Girl idén att klä sig som superhjältar efter Kick-Ass debut medans i filmen så var de redan klädda så innan. Dock så föredrar jag den här varianten av Katie framför den slampiga bitch hon är i serierna.

Efternamnbytet på huvudskurken förstod jag först inte fören jag läste att det faktiskt finns en maffiafamilj med det namnet i New York.

Jag ser fram emot Kick-Ass 2: Balls to the Wall. Speciellt eftersom Mark Miller kommer vara involverad där också.

Mycket bra och underhållande även om det extrema våldet fick mig att först reagera.

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Psalm 21 var riktigt riktigt riktigt jävla bra! Bitvis mådde jag jävligt dåligt, vilket inte många skräckfilmer fått mig att må. De gånger CGI används, integreras det med handlingen. Alltså, det är aldrig CGI bara för CGI's skull, utan "demonansiktena" är ju en rätt stor del av storyn.

Visst har den sina klicheér, men vilken skräckfilm har inte det?

Solklar 4/5

Var inte ens värld att se för mig somnade just till den filmen eller så satt ja bara WTF!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte ens värld att se för mig somnade just till den filmen eller så satt ja bara WTF!

Den fick i alla fall mig att må jävligt dåligt vid vissa tillfällen. Det där äckliga ansiktet av kärringen som tog livet av sig i badkaret tex. Fy fan!

Lé Edité: Planerar att se alla Hellraiser-filmerna. Kult är kult.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

L.A. Law: The Movie - Return to Justice/Lagens Änglar (2002)

8 år har gått sedan Leland McKenzie fick veta att han var döende i cancer.

En av Michael Kuzak's föredetta klienter ska avrättas om 2 veckor och tvingar in honom i advokatyrket igen för att göra ett sista försök att få honom fri med firman som stöd och får tampas mot sitt ex, Åklagare Grace Van Owen.

Samtidigt får Arnie Becker sitt svåraste skillsmässofall hitils, att skiljas från sin fru som har skaffat Abby Perkins som advokat.

Ett kärt återseende med de flesta av orginalcasten i TV-serien. Roxanne Melman, som tidigare slutade på firman, jobbar där igen och Michael Kuzak är återigen huvudrollen efter att ha fått sparken för så många år sedan.

Det hemskaste var

när Dave, en gammal vän till firman och Roxanne's föredetta man, berättar att han var döende och alla går på hans begravning och sedan visar det sig att han förfalskade sin död för han hade förskingrat pengar.

Jag blev förvånad över hur bitchig Abby Perkins har blivit.

Kul att Douglas Brackman's son, Jason, jobbar på firman nu.

Harry Potter referencerna var roliga. :lol:

Problemet med filmen är att den har aldeles förmycket att berätta på en och en halv timme. Resultatet blir en massa viktiga scener med väldigt få mellanscener som förklarar saker. Där fanns ett par saker jag inte hängde med på för de förklarades aldeles för hastigt och mycket saker kom väldigt plötsligt kändes det som. Ett annat problem var att många av småhändelserna kändes oviktiga och som en avslutande så hade man velat haft lite viktigare saker. Dessutom så blev känslan att vissa saker avslutades inte tillfredställande nog.

Men visst är det trevligt att återse gänget och det är som ett långt avsnitt av TV-serien.

5,5/10

Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Flint Lockwood har alltid drömt om att bli en stor uppfinnare. Eftersom han bor på en ö där det ända som finns att äta är Sardiner så är hans nya projekt en maskin som omvandlar vatten till mat. Maskinen blir en given succé och snart har han fullt med beställningar på mat som regnar från himmlen. Men förmycket av det goda kan leda till stora problem.

Baserad på barnboken vid samma namn. Lite svag början och till största delen OK men mot slutet så blir den plötsligt en mycket bra härlig helt galen hyllning till alla de berömdaste skräck/Sci-Fi/Katastrof filmer som har gjorts.

5,5/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Scott Pilgrim är en total nörd som alltid har sabbat varje förhållande han har haft. Men så träffar han sina drömmars tjej, Ramona Flowers. Det ända problemet är att hon har 7 onda Ex som kommer för att döda honom.

Baserad på Scott Pilgrim serierna inspirerade av Arcade spel, speciellt Beat'em up. Jag har aldrig varit så värst galen i Beat'em up och på många sätt så blir den här filmen för mig en parodi av orsaken att jag inte ger det. En löjligt simpel story med en massa over the top dueller fulla av super krafter och special moves.

En helt galen film som man antingen älskar eller hatar beroende på hur filmen talar till en. Själv, som en gamer, älskar jag det även om det ibland blir lite förmycket och för fjantigt. Mary Elizabeth Winstead ger ett stort plus.

Har du någonsin undrar hur det skulle se ut om världen var som ett TV-spel? Se den här filmen.

9/10

Salt - Director's Cut (2010)

Hemliga agenten Evelyn Salt anklagas för att vara en Ryssk Sleeperagent med uppdrag att mörda Rysslands President under en vistelse i USA. Av rädsla för sin makes säkerhet rymmer Salt. Men snart visar det sig ligga mycket mer till det hela än någon kunde ana.

Först skriven för Tom Cruise men sedan omskriven för att istället passa Angelina Jolie.

En film med många twister och inte så värst förutsägbar. Först gillade jag den väldigt mycket men filmen blev destu mer kompliserad senare och det hela blev bara värre och värre och faller pladask. Visst var det en underhållande karrusell där man inte visste hur saker låg till men jag känner att de hade känat så mycket mer på att låtit filmen vara lite simplare och hålla sig till hur de gjorde reklam för den, en amerikansk kvinnlig James Bond. Ett stort problem är att de försöker shockera tittarna genom twister som får 24 att blekna i jämförelse och ofta känns det som att twisterna bara är just till för att shockera utan att ha en orsak till att vara så. Jag hade hgillat filmen så mycket mer om den bara hade handlat om en hemlig agent som anklagas för att vara Ryssk spion och flyr från CIA för att rädda sin make och lösa en internationell kris utan att krongla till det. Visst, det hade inte varit unikt men det hade varit mycket mer underhållande och trevligare.

Vissa saker irriterar mig som t ex att en Ryssk Sleeperagent som har vuxit upp med Amerikanska språket som huvudspråk och jobbar på Vita Huset har en stark Ryssk brytning. :rolleyes:

Filmen finns i 3 versionen. Bioversionen (där filmbolaget fick bestämma), Director's Cut (som var regisörens fria tolkning) och Extended Cut (förlägning av Bioversionen). Vad jag har hört så var de andra versionerna sämre än den här.

Gillar man agentthrillers där man inte vet vad som är vad, med överaskande twister runt varje hör så ska man se den här.

6,5/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scott Pilgrim vs The World

Har du någonsin undrat hur det vore ifall en högstadieelev med indiepretentioner fick ekonomin att göra den estetiskt grötiga film han alltid drömt om? Se den här filmen.

4.5/10

Edit.

Black Swan var sjukt jäkla bra.

8.9/10

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

True Grit. Riktigt bra film, gillar den stilen bröderna Coen gör starkt. Är inte bra på att förklara saker så jag gör inte det. Sevärd!

Filmen får en 10/10 från mig. Var över mina förväntningar och jag hade höga :P

Skådespeleri: 10/10. Perfekta roller Imo. 14 årig tjej som spelar som hon gör. Hon förtjänar en Oscar.

Omgivning(scenery): 10/10.

Story: 9/10.

Måste lägga till röster som 100/10. Älskar dessa västernröster, och denna är i perfektion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...