Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Brukar kolla i tråden och få bra filmtips.Dock har jag lagt märke till att på senare tid har folk slöat till.

Inget personligt Kicken, men som din post: Vad ger det någon som inte har sett filmen?

Du berättar inte vad den handlar om, du ger oss ingen trailer, du berättar inte om det är en drama, komedi eller action...

Lite mer detaljer tack.

Jag brukar inte skriva vilken sort film det är.

Skall börja skriva överst om det är thriller eller drama. Och kan man skumma över lite snabbt och behöver inte läsa igenom hela texten för att upptäcka att det är fel sorts kategori av film.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar kolla i tråden och få bra filmtips.Dock har jag lagt märke till att på senare tid har folk slöat till.

Inget personligt Kicken, men som din post: Vad ger det någon som inte har sett filmen?

Du berättar inte vad den handlar om, du ger oss ingen trailer, du berättar inte om det är en drama, komedi eller action...

Lite mer detaljer tack.

Jag brukar inte skriva vilken sort film det är.

Skall börja skriva överst om det är thriller eller drama. Och kan man skumma över lite snabbt och behöver inte läsa igenom hela texten för att upptäcka att det är fel sorts kategori av film.

Kom igen, du kan göra www.imdb.com eller www.youtube.com till ett bokmärke och börja använda flikar i din webbläsare. Där har du ditt problem löst. Det brukar väl knappast vara några långdragna recensioner i den här tråden och jag tror inte nivån höjs om du börjar skriva vilken genre filmen tillhör. Jag tror knappast heller att nivån kommer höjas överhuvudtaget. Folk skriver vilken film dem sett, en liten kommentar och eventuellt ett betyg. GTAsajten är inte rätt ställe för långa välskrivna recensioner, simple as that. Men visst, att länka en trailer in i forumet är något jag tror skulle gynna många! :)

edit: Vi kanske bör utforma någon form av mall till tråden? :)

Redigerad av Saleen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk skriver vilken film dem sett, en liten kommentar och eventuellt ett betyg. GTAsajten är inte rätt ställe för långa välskrivna recensioner, simple as that. Men visst, att länka en trailer in i forumet är något jag tror skulle gynna många! :)

edit: Vi kanske bör utforma någon form av mall till tråden? :)

"långa välskrivna recensioner" är väl att överdriva, men att lite kort berätta avd filmen handlar om och en trailer är väl inte för mycket begärt.

Detta är ju en suverän mall som någon jag inte känner gjort.

Bara att ta bort Quoten och ändra filmtitel och trailer... =D

--------------------------------------------------------------------

Unstoppable

Tåg 777 skenar okontrollerat och hotar att utplåna en hel stad. Desperata försök att återfå kontrollen över tåget misslyckas och det är upp till två banarbetare, Frank och Will, att få stopp på det innan katastrofen är ett faktum. Men hur stoppar man någonting som är stort som en skyskrapa och rusar fram med kraften av en missil?

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Faktiskt överraskande bra film. Håller spänningen vid liv från början till slut. Dock kan jag så här i efterhand tycka att storyn är lite väl simpel, men som sagt en helt okej rulle att fördriva sitt liv med.

Rekommenderas...

http://www.youtube.com/watch?v=JA63glohLhg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Never Let Me Go

Kan säga att boken är, om än teoretiskt intressant, något av ett sömnpiller.

---

Black Swan

A ballet dancer wins the lead in "Swan Lake" and is perfect for the role of the delicate White Swan - Princess Odette - but slowly loses her mind as she becomes more and more like Odile, the Black Swan.

Jag är fullständigt hänförd, vilken underbar film! Black Swan är en psykologisk thriller som blandar mörker med skönhet och resultatet blir en intensiv och enastående vacker berg-och-dalbana till filmupplevelse. Att filmen är vacker är ju inte konstigt med tanke på att ingredienserna är balett (bland det vackraste människor kan företa sig), Natalie Portman (världens vackraste kändiskvinna) och att musiken grundar sig på Tchaikovskys toner (världens coolaste ryss). Skådespelarinsatserna är gedigna och det gäller i synnerhet Portmans prestation. Imorgon får hon en Oscar för sin insats i den här filmen!

En av de bästa filmer jag någonsin sett.

92/100

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drope Zone (1994)

Handling: Wesley snipers har huvudrollen i en action thriller där han försöker ta reda på vem som dödade hans bror på 38000 feet's höjd i ett plan.

Kommentar: Tjaaa, amerikans action från 90-talet är något jag gillar, var nu inte riktigt en renodlad actionfilm men rätt bra.

8/10

Conspiracy Theory (1997)

Handling: Mel gibson är besatt av konsperationsteorier, då mentar jag besatt! Han hamnar snart i en själv ala amerikans action från 90-talet. Denna var heller inte renodlad action.

Kommentar: Mel gibson var härlig, bra film

8/10

Ska försöka att börja recensera det jag ser! Kollar faktisk ganska mycket film! Genomsnitt 2 per vecka, minst.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Gulliver's Travels

Reseskildraren Lemuel Gulliver tar ett uppdrag i Bermuda, men hamnar på ön Liliput, där allt är lite... mindre.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Troode faktiskt inte att man kunde förstöra ett sådant bra uppslag som man gjort med den här filmen. Den hade kunnat vara alla tiders, men istället blir den bara en seg, tråkig och löjlig film.

Slösa inte bort dyrbar tid av ert liv på den här gödselfilmen...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fantastic Mr. Fox

Störtskön animerad film från 2009. Om en räv(Clooney) som tidigare livnärde sig på att stjäla höns, men nu lever hederligt familjeliv. En dag blir han lite missnöjd med tillvaron eller kanske uttråkad och bestämmer sig för att göra en sista kupp. När han väl har kommit igång blir det svårt att sluta och situationen eskalerar.

http://www.imdb.com/title/tt0432283/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moon (2009)

En mycket välgjord och välskriven sci-fi film som jag måste erkänna krävde en läsning av filmens FAQ för att förstå hela storyn. Filmen lämnar nästan tittaren med en viss ovisshet som kräver bakomliggande fakta för att lägga alla pusselbitar på plats. Det finns ledtrådar i filmen som förklarar allting men som kräver en mycket fokuserad tittare för att uppmärksamma allting. Denna film påminner mig om bland annat Alien (1979), Cargo (2009) och Fight Club (1999) och alla dessa är filmer jag tycker mycket om. Så ni kan ju förstå att jag håller absolut med den 8/10 som Moon förtjänar.

IMDB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spartacus

Regi av Stanley Kubrick och inte den typ av film man är van att se från honom, antagligen ett beställningsjobb. Baserad på historien om gladiatorn Spartacus och den stora slavrevolt som han var ledare för. Trots att filmen är tre timmar lång var den spännande hela tiden, och det kändes inte alls att filmen är över 50 år gammal.

edit: varför har jag fortfarande jultema? :lol:

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar vi om skräckfilmen "Devil" eller är det någon film som heter "The Devil"? Verkar finnas en del titlar med det namnet.

Frågar eftersom att jag är nyfiken på skräckfilmen.

Okej, den hette tydligen bara "Devil".. alltså M. Night Shyamalan-filmen.

Man kan inte stava "skräckfilm" utan "skräck" vilket det inte fanns något element av i den här filmen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moon (2009)

En mycket välgjord och välskriven sci-fi film som jag måste erkänna krävde en läsning av filmens FAQ för att förstå hela storyn. Filmen lämnar nästan tittaren med en viss ovisshet som kräver bakomliggande fakta för att lägga alla pusselbitar på plats. Det finns ledtrådar i filmen som förklarar allting men som kräver en mycket fokuserad tittare för att uppmärksamma allting. Denna film påminner mig om bland annat Alien (1979), Cargo (2009) och Fight Club (1999) och alla dessa är filmer jag tycker mycket om. Så ni kan ju förstå att jag håller absolut med den 8/10 som Moon förtjänar.

IMDB

Tack som fan för tipset! Såg precis klart filmen, och den måste vara en av de bättre filmerna jag sett hittills i år!

Rekommenderas verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Action filmer, fuck yeah.

The Machinist

Cookie-cutter Jason Statham film med skön stil. Mycket vapen, mycket bil, mycket slagsmål. Ni har sett Jason Statham, ni vet hur filmerna är.

6/10. Helt okej men skulle kunna vara mycket bättre.

Faster

Dwayne Johnson/The Rock som hämndlysten broder som jagar folk. En kriminal-deckar-action film från 3 olika karaktärers perspektiv. Jag förväntade mig en standard Dwayne film men blev helt paff över hur annorlunda den egentligen var. Visserligen är det egentligen en typisk Dwayne film, men den här är gjord på ett sådant mycket bättre sätt då de inte har gjort hans karaktär till en typisk super-amerikan som spottar coola one-liners hela tiden. Dwaynes karaktär säger nog inte mer än ett och ett halvt A4 i manus-text, vilket gör hans karaktär så mycket mer verklig, han sitter och andas med munnen och man verkligen ser hur fylld med vrede han är.

8/10. Mycket bra film, väldigt bra uppbyggnad och ett genomtänkt klimax.

RED

Bruce Willis som f.d. Black Ops-soldat som hamnar i en konspiration som han ska sätta stopp för. Åh, den här filmen alltså. Det är ju en film från DC Comics, så den är ju väldigt over-the-top. Grymt rolig, väldigt kända skådespelare (Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich, Brian Cox och Karl Urban) och väldigt action-ig utan att vara tråkig action.

8/10. Mycket bra film, rolig och generellt bara roligt att se alla gamlingar spöa skiten ur folk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...