Jump to content

Motorcyklar


Donkeey
 Share

Recommended Posts

När min farsa skaffade motorcykel så blev jag ganska intresserad av dom.

Han har en Honda CBR 1100 xx super blackbird

post-5680-1151949828_thumb.jpg

Lite info om den:

Toppfart: 295 km/h (teoretiskt)

årsmodell: '97

Hästkrafter: 164 (det har alla årsmodeller förutom '06)

0 - 100: 3.2 sek.

Vikt: ca 200 kg (ca 300med förare)

Har ni/era föräldrar någon motorcykel? eller vi ni ha en ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min granne har en Suzuki GSX 1000R och min morbror har ett kawasaki en 500 -97 (custom) och jag har haft ett cross "moppe" kawasaki kx 80 -99 men det var inge roligt att skruva med det hela tiden för dom måste sörvas ett stup i kvarten :) så jag bestämmde mejj att göra den i original skick och sålde den. när min farsa var ungre hade han några motorcyklar också men vet inte vad det var :P och så känner jag en som har haft et kawasaki ninja och jag kände en som hadde en suzuki rm 125 men år 2004 dog han i en bilolycka när bilen vattenplanade :'( :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min morbror har en Harley davidson, skulle tro att modellen heter FXSTDI Softail Deuce, det är den enda släktingen med MC.

Är sugen på att skaffa MC när jag blir äldre, men vi får väl se hur det blir med det.

om det blir så så är det någon sportmodell jag är sugen på.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har körkort för bil. Är det mycket skit som skall göras för att ta körkort för MC?

Om du vill ha körkort för tung motorcykel måste du vänta tills du är 21. Du kan dock nu ta körkort för motorcyklar med 'begränsad effekt', motorns effekt får inte överstiga 25 kW. Det kan du ta från att du är 18, och när du sedan fyller 20 blir det automatiskt ett tung motorcykelkort. Vill du inte ta detta 'begränsade körkortet' måste du som sagt vänta tills du fyller 21. Det pratas en hel del om att dom vill höja åldern ytterligare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...