Jump to content

Motorcyklar


Donkeey
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nån som vet hur det ligger till när man får ta körkort för tung och medel-motorcykel, har hört om 21 för båda, stämmer det?

Man kan ta mellankörkort när man är 18. När man har haft mellankörkortet i två år så blir det tungt "av sig självt.". Om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en 125cc fiddy 4-takt (Kina-skit) och när jag var mindre så hade jag en Malagutti 50cc 4-takt! Min 125:a går som bara f*#... Alla verkar väldigt stora i det här forumet :w000t: ! E de bara jag som är 12 år här ?? (Jag kör på privat mark eller bana) ...

F.A.Q

§1.4 - Alla som är under 13 år gamla får inte lämna någon indata på forumet. Undantag för de som registrerade sig innan den 1:a februari 2004.

Bann?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ja nu vill ta körkort för dom här tunga motorcyklarna som Kawasaki hur mycke ungifär kommer det kosta?

Det beror på dina förkunskaper och det beror på om du kan köra privat. Det spelar roll vilken motorcykel du använder (du kommer inte klara manöverbanan utan mycket träning om du kör med sporthoj). Vilken eventuell trafikskola du är på, vissa är bättre än andra. Det finns så många variabler som gör det omöjligt att svara på vad det kommer kosta. Vissa kan ta körkort genom att bara betala för uppskrivning, uppkörning och tillverkningskostnader för plastkortet, andra lägger ner 25 000 på bara lektioner. :w000t:

Om du dessutom vill köra tung sporthoj (som jag antar att du menar här ovan) måste du vänta till 21 (20 för att övningsköra) eller strypa till 25kW. Köra sporthojsradfyra på 25kW är som jag förstått det vidrigt trist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A1 (lätt mc): 16 år - 125cc och 11kW

A begränsad (tung mc): 18 år - Max 25kW och 0,16kW/kg (övergår automatiskt till nedanstående efter två år)

A obegränsad (tung mc): 21 år - Kör vad du vill

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____53.aspx

Lr så skiter man i de, och kör ändå!! Nämen klart man ska vara laglydig med sånt där :unsure:

jag har en minicross till salu! Möjligen enda exemplaret i sverige!!

En yamaha yz50 -80 eller 81

En likadan. Fast vit med röd vita dekaler. http://www.bikepics.com/pictures/150483/

2000kr vill jag ha.

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på dina förkunskaper och det beror på om du kan köra privat. Det spelar roll vilken motorcykel du använder (du kommer inte klara manöverbanan utan mycket träning om du kör med sporthoj). Vilken eventuell trafikskola du är på, vissa är bättre än andra. Det finns så många variabler som gör det omöjligt att svara på vad det kommer kosta. Vissa kan ta körkort genom att bara betala för uppskrivning, uppkörning och tillverkningskostnader för plastkortet, andra lägger ner 25 000 på bara lektioner. :P

Om du dessutom vill köra tung sporthoj (som jag antar att du menar här ovan) måste du vänta till 21 (20 för att övningsköra) eller strypa till 25kW. Köra sporthojsradfyra på 25kW är som jag förstått det vidrigt trist.

Lr så skiter man i de, och kör ändå!! Nämen klart man ska vara laglydig med sånt där :)

Lagligt är överskattat. :o

LOL!

Banna 95alexander95!!!!

Är det inte 18 årsgräns på att spela GTA BTW? :unsure:

Eller är det bara en rekommendation? :o

Det är en rekomendation...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...