Jump to content

Bästa trummisen/trummisarna


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med Kiedis om Ian Paice.. Killen är inte snabbast eller mest teknisk.... men han har DET.. förmågan att lira trummor.. och inte spela som alla andra gör... Allt han gör är öron godis ut i fingertopparna..

Sedan tycker jag inte att man ska hacka för mycket på lille lars ulrich....

Han är faktiskt snabb med tanke på hans svängvid han har på pinnarna.

Men däremot är han väldigt förutsägbar vilket inte jag ser som en bra egenskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

Scott Travis i Judas Priest

Ingen tar Painkiller intro som honom. Helt jävla otroligt

Håller med till 100% :teehee: Kommer aldrig glömma när jag var på Priest i Löfbergs Lila arena i Karlstad 2004(tror det var 2004) Det var killer! :naughty:

Annars är Niel Peart i Rush en jävligt bra trummis :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Travis Barker. Bäst.

Edit: Sen har jag alltid älskat Lars Ulrich. Det var han som fick mig att börja spela trummor så han har alltid varit lite av en förebild för mig när det kommer till trummandet. Om han är bra längre vet jag dock inte, men sen får man ju tänka på att han snart är 45 år gammal, så han har väl både öldrickandet och åldern att skylla på.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Sen har jag alltid älskat Lars Ulrich. Det var han som fick mig att börja spela trummor så han har alltid varit lite av en förebild för mig när det kommer till trummandet. Om han är bra längre vet jag dock inte, men sen får man ju tänka på att han snart är 45 år gammal, så han har väl både öldrickandet och åldern att skylla på.

Håller med dig helt, Travis och Lars är mina favorittrummisar.

Det där om att Lars har tappat lite, det stämmer. I somras när jag såg Metallica på Stockholm stadion så märktes det i One att han inte klarade dubbeltrampet i slutet. Lite tråkigt, men vad ska man göra? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig helt, Travis och Lars är mina favorittrummisar.

Det där om att Lars har tappat lite, det stämmer. I somras när jag såg Metallica på Stockholm stadion så märktes det i One att han inte klarade dubbeltrampet i slutet. Lite tråkigt, men vad ska man göra? :whistling:

Håller verkligen med om Lars Ulrich, jag tycker det är lite synd att han inte verkligen visar vad han går för i vissa låtar.

"One" är ett bevis på hur kreativ han var/är, imo.

När jag började lyssna på rock och lite metal, så fastnade jag för Jörg Michael i Stratovarious, han hade grymma fötter. :confused:

Travis är min favvo just nu. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte läst igenom hela tråden, men jag gissar på att ingen har nämnt denna trummis: Virgil Donati, han är en av dom mest tekniska, snabbaste och sjukaste trummisarna i hela världen. Finns massor av filmer med han på Youtube, ifall ni vill lyssna mer på han så spelar han i Planet X. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...