Jump to content

Bästa trummisen/trummisarna


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, knappast.

Såg någon kille som var världens snabbaste trummis... 2500 bpm eller något. :huh:

Hehe, stämmer inte. Rekordet ligger runt 1300slag på en minut. Men sen måste jag hålla med Brodd faktist. Tycker det verkar ovärt att kalla joey för bästa trumisen bara för att han är i ett "bra" band.

Och jag är också trummis, om det spelar någon roll.

Men BroDD, vilken trummis är din favorit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, stämmer inte. Rekordet ligger runt 1300slag på en minut. Men sen måste jag hålla med Brodd faktist. Tycker det verkar ovärt att kalla joey för bästa trumisen bara för att han är i ett "bra" band.

Och jag är också trummis, om det spelar någon roll.

Men BroDD, vilken trummis är din favorit?

FAVORIT = Nicko McBrain.. FAVORIT.. ej BÄSTA..

BÄSTA kan man ju inte direkt avgöra.. då ska man ha en lång jävla regelbok om hur allt ska göras på bästa sätt bla bla...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabbheten spelar absolut ingen roll. Kul att sitta på en konsert och höra trummisen försöka slå så snabbt som möjligt.

Nej jag tycker Bonham är och kommer alltid vara den bästa trummisen (inom rocken) i alla tider. Hans otroliga stil, och famför allt hans sätt att lira trummor är outstanding. Lyssna på "Moby Dick" Live i Royal Albert Hall 1970, tänk innan att det är Gud du ska titta på. Jag lovar dig, du kommer tro att det är Gud du har tittat på när hans solo är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...