Jump to content

Botten Anna


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Till en början var det själva låten som gnagde på tålamodet. Nu har en märklig hysteri kring Basshunters artistskap tagit dess frustrationsväckande plats. Det är sorgligt att se hur grupptryck slukar folk när det gäller en sådan fånig sak som denna.

När låten kom gavs status till dem som kände till den. Basshunter var tuffast i stan’. Därefter påbörjades en urfånig attack mot ”fjortisars inkompetens”. De var ju cp-skadade - helt klart – för de visste inte vad en BOT var (inte jag heller). Så småningom fick vad man kallar fjortisflocken (vilka jag egentligen vill kalla alla som ens orkar bry sig om Basshunter – både de som hatar eller uppskattar honom), de som inte använder IRC, vetskap om låtens betydelse. ”Wow!” tänker åsiktsblinda Fjortis-Anna och hennes kompanjoner. ”Nu kan vi slå tillbaka mot alla som någonsin skulle vilja kalla oss för fjortisar. Hädanefter kan ingen kalla mig annat än mogen. Inte allmänbildade jag, inte.” Anna, med följe, går till angrepp mot alla som tycker om Basshunter, för nu är han töntigt helt plötsligt. Extra töntiga är fjollorna som tror att gossen trallar på om en båt i en kanal. ”Lol jävla fjortishora. fattar du inte att de e bot han sjunger!!” utbrister Anna när Cleas frågar efter ”båten anna” på Lunarstorm.

Från att vara (påtvingat) högst älskad, till att vara (påtvingat) mest hatad av Sveriges unga, gick Basshunter på cirka fyra månader.

Tråkigt, som darkjak lade ord om, att det har blivit mainstream och påtvingat att skilja sig ifrån mängden.

Jag känner doften av ett samhällsproblem. Gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 298
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo...

En sak jag har märkt här på sajten är att alla är så förbannat glada i att vara alternativa och hata allt som är i närheten av mainstream.

Folk som vill gå iklädda jeans och t-shirt på skolbalen, som tycker att alla lagar är till för att brytas och förkastar allt som någonsin skett och som hyllar filmer som inte en kotte har hört talas om!

Humm.. Några här har gjort ungefär som du beskriver det, men sen finns det dom som lessnat på låten

som gnäller på att den blivit mainstream. Inte vill väl du gå runt och lyssna en och samma låt vilken radiokanal du än

lyssnar på?

Det är som VM. Stackars pensionärer som vill se morgonbingo klockan 5 på morgonen, nä..

Där är bara extranytt om huliganslagsmål och målrepriser 3 gånger om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm.. Några här har gjort ungefär som du beskriver det, men sen finns det dom som lessnat på låten

som gnäller på att den blivit mainstream. Inte vill väl du gå runt och lyssna en och samma låt vilken radiokanal du än

lyssnar på?

Det är som VM. Stackars pensionärer som vill se morgonbingo klockan 5 på morgonen, nä..

Där är bara extranytt om huliganslagsmål och målrepriser 3 gånger om.

Är låten bra vill jag höra den ofta. Dessutom har jag aldrig hört Basshunter spelas på radio. Bara några klasskamrater som nynnat på "Jag känner en båt som heter anna, anna anna heter hon", och så har jag hört den ett par gånger på fester. Så värst uttjatad e den ju inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är låten bra vill jag höra den ofta. Dessutom har jag aldrig hört Basshunter spelas på radio. Bara några klasskamrater som nynnat på "Jag känner en båt som heter anna, anna anna heter hon", och så har jag hört den ett par gånger på fester. Så värst uttjatad e den ju inte...

Ah, människa med tur >_< Vilka kanaler lyssnar du på?

Jag brukar sätta igång radion varje kväll om jag inte spelar nå musik..

Kan lova att den spelats minst 3 gånger varje kväll dom 4 senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rix FM hatar jag rent ut sagt. Spekerna är ganska bra men musiken som spelar är inte bra. Dom har absolut ingen varaition på sina låtar.

Innan lyssnade jag på en lokal station som hette Radio Stella (Helsingborg) Den stationen hade grym variation och speakerna var skitbra! Du kanske vet vilka jag menar A.A. :unsure:

Sedan la dom ner den stationen tyvärr... så nu får jag lyssna på mix megapol. Ganska bra musik på den kanalen faktiskt.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han får fan skylla sig själv, gör ju bort sig totalt.

Så bara för att man tycker det är dåligt så ska man håna personen i fråga?! Du kommer bara med bättre och bättre grejer. Dina föräldrar måste vara stolta över att ha fått ett sådan briljant underbarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han får fan skylla sig själv, gör ju bort sig totalt.

Seriöst, du är den ända som gör bort sig. Kommer med konstiga påståenden och irrelevanta argument.

Du är pinsam gosse, ta tag i ditt liv och skaffa lite pubishår innan du yttrar dig.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst, du är den ända som gör bort sig. Kommer med konstiga påståenden och irrelevanta argument.

Du är pinsam gosse, ta tag i ditt liv och skaffa lite pubishår innan du uttrar dig.

:) SlewME!!! :rolleyes: Fy! Tänk på att det lille gossebarnet inte förstår bättre. Han är i trottsåldern. Du borde vara lite mer förstående... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bara för att man tycker det är dåligt så ska man håna personen i fråga?! Du kommer bara med bättre och bättre grejer. Dina föräldrar måste vara stolta över att ha fått ett sådan briljant underbarn.

Ja han borde fatta att man inte ställer sig på dreamhack och skriker ut till 10 pers framför en "jag älskar er", "tack för att ni hjälpte mig uppfyla min dröm" osv osv och det var några mer pinsamma saker. Dessutom är låten han frömför ett jävla skämt.

Sedan pratar du om mina föräldrar är stolta över mig, jag tror inte ens dom vet att jag hänger på ett forum, men dina gör?

Seriöst, du är den ända som gör bort sig. Kommer med konstiga påståenden och irrelevanta argument.

Du är pinsam gosse, ta tag i ditt liv och skaffa lite pubishår innan du uttrar dig.

Gör jag bort mig? För några mäniskor på ett forum isf, bättre det en 5.000 pers på dreamhack. :rolleyes:

Seriöst ni vet väl för fan inte ens vem jag är?! Att ni pratar om mina föräldrar och mitt pubishår är ju bara löjligt. Själv är jag 17 snart 18 år för fan.

Och mitt liv vafan?! Okej, större delen av era liv kanske är vid datorn och på detta forumet, men inte mitt.

Jag har ett bra liv, även om det inte verkar så för att jag skrattar åt basshunter och när han gör bort sig. :) Puss gull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja han borde fatta att man inte ställer sig på dreamhack och skriker ut till 10 pers framför en "jag älskar er", "tack för att ni hjälpte mig uppfyla min dröm" osv osv och det var några mer pinsamma saker. Dessutom är låten han frömför ett jävla skämt.

Sedan pratar du om mina föräldrar är stolta över mig, jag tror inte ens dom vet att jag hänger på ett forum, men dina gör?

Gör jag bort mig? För några mäniskor på ett forum isf, bättre det en 5.000 pers på dreamhack. :rolleyes:

Seriöst ni vet väl för fan inte ens vem jag är?! Att ni pratar om mina föräldrar och mitt pubishår är ju bara löjligt. Själv är jag 17 snart 18 år för fan.

Och mitt liv vafan?! Okej, större delen av era liv kanske är vid datorn och på detta forumet, men inte mitt.

Jag har ett bra liv, även om det inte verkar så för att jag skrattar åt basshunter och när han gör bort sig. :) Puss gull.

Haha, grabben. Skojare där!

HEJ! Titta på mig, jag är 17, vill även poängtera att jag snart är 18. Owaw, myndig och allt.

Tänk att de vanligaste "argumenten" för att försöka trycka ner andra på internet är att påpeka att man inte är datornörd samt att alla andra är det och att deras liv suger, osv osv. Men i 90 fall utav 100 så är det tvärt om.

Att jag skulle tro på att du är 17, snart 18 är lika säkert som att Bush sitter kvar i nästa presidentval. Dvs. inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, grabben. Skojare där!

HEJ! Titta på mig, jag är 17, vill även poängtera att jag snart är 18. Owaw, myndig och allt.

Tänk att de vanligaste "argumenten" för att försöka trycka ner andra på internet är att påpeka att man inte är datornörd samt att alla andra är det och att deras liv suger, osv osv. Men i 90 fall utav 100 så är det tvärt om.

Att jag skulle tro på att du är 17, snart 18 är lika säkert som att Bush sitter kvar i nästa presidentval. Dvs. inte alls.

Ojdå, ser att du är född 1980. Du måste ha mycket till ett tillfixat liv, hänger ju t.om på ett forum med majoriteten på 14 år. Nu blir väl tjejen stolt. :)

Okej. Eftersom ni skrev att jag var i trottsåldern så skrev jag att jag var 17. Vilket jag också är, hänger du med? :P

Och då är väl mitt fall något utav dom sista 10 då. :rolleyes:

Redigerad av Roller_Girl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...