Jump to content

Botten Anna


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Uno: Datorer är inte av allas intresse.

Dos: Einstein, med fler stortänkare, levde i en tid utan allt vad bandbredd och fildelning heter. Inte var någon bland dem av vidare korkad natur.

Dhuuuuu.

Här, ta en utsliten dumstrut och skäms en stund. En varnig ska du dock få ta del av först: akta dig alla "krigshjältar" och machomän jag ställt där borta, i det högra hörnet. De är jävliga så det inte finns ord till det.

:)

Eh, för det första, om jag inte kan någonting om datorer så borde jag kunna räkna ut vad det handlar om när han i låten sjunger "båten" kan bannda folk och att de ideligen visar bilder på när han chattar. En normalfuntad människa borde ju åtminstonde kunna räkna ut att det handlar någon angående datorer.

För det andra: vad har "Einstein, med fler stortänkare" med det här att göra?

Här, ta en utsliten dumstrut och skäms en stund. En varnig ska du dock få ta del av först: akta dig alla "krigshjältar" och machomän jag ställt där borta, i det högra hörnet. De är jävliga så det inte finns ord till det :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 298
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du sa att man är korkad om man inte fattar att det är en datorgrej. Einstein skulle ju knappast förstå direkt att "jahaa, det är en datorgrej".

Nej men han hade ju inte förstått eftersom det inte det fanns datorer då han levde vilket det fanns då de flesta människor som lever idag föddes.

Vilket korkat argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Udda dispyt, må jag säga.

Skit samma. Lika bra att reda ut den.

Såhär är det: Känner man inte till IRC och allt vad det heter, betyder inte det att man automatiskt är dum. Intelligens representeras inte bara av allmänbildning.

F Ö R S T Å R

D U ?

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men han hade ju inte förstått eftersom det inte det fanns datorer då han levde vilket det fanns då de flesta människor som lever idag föddes.

Vilket korkat argument.

Vad Corleone säger ska man inte ta bokstavligt. Det han menade var att man inte är korkad bara för att man inte är datornörd. Man kan vara smart utan att veta vad en irc-bot är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Min granne med mp3-spelarn kom hem precis, hörde i lång väg (utanför fönstret) när han spelade Botten Anna. Synd bara att han tror att det är en båt han sjunger om... Men kanske ngn snäll själ har lyckats förklara för honom att det är en bot. (Jag lyckades ju inget vidare sist jag höll tal).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför stavar alla här "botten" för? en förkortning till robot och robot stavas inte robott!

Annars blir det ju typ "havets botten".

Det verkar vara så att man stavar "Bot" för "Bott" här i sverige. Annars låter det inte rätt... Anna the Bot. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...