Jump to content

Lyckligaste ögonblick? ..


Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

De va väl de första missionen, de första 5 ungefär. Det var så härligt! Eller när jag kom till Las Venturas.

NRG-500 finns annars vid hamnen.

Oh, ja, superhärlig känsla :( hela första staden (LS) var oförglömlig första gången man körde, sen efter att man åkt fast och vaknar i en polisbil ute på landet ;) . Även uppdraget "Are you going to San Fierro?" var helt magiskt elda upp stället, smita från allt med en gammal gubbe och sen börja om från början med ett pissigt garage :)B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, ja, superhärlig känsla :P hela första staden (LS) var oförglömlig första gången man körde, sen efter att man åkt fast och vaknar i en polisbil ute på landet :P . Även uppdraget "Are you going to San Fierro?" var helt magiskt elda upp stället, smita från allt med en gammal gubbe och sen börja om från början med ett pissigt garage ^_^:D

Då har du exakt samma smak som jag! ;) Precis allt du skriver är det bästa i storyn! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
När jag startade spelet första gången på min kära PS2 och såg Rockstar-loggan sprayas fram. Datumet var 1 november 2004 och klockan var nog ungefär 15:00 :) .

Tänk att Sa är så gammalt fast ändå så kul än ;)

Btw: När jag klara spelet var inte så kul (man sköt ju ni vet vem, det var inte snuten jag mena då), då jag tyckte han var roligast. Fast som alla andra Roligast ögonblick var nog när jag tog av plasten stoppa in skivan och starta det :)

Spoiler:

när man var o köpte mat och han beställde ganska lite mat :) tex var roligt o lyssna på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG hur kan du skriva fel på en så viktig replik i spelt. :P

Jag undrar jag om du värkerligen är ett äkta gta fan jag. :huh:

Glömma en så sak gör man bara inte. ;)

Själv så grät jag vid intot :'( :P och jag minns knappt dom första stunderna med spelet (jag blev liktsom hög på något sätt) ;P

Ja undrar hur man lyckas att göra så många stav fel i en så kort post

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Äntligen! :angry:

Nu jävlar har jag klara ut detta långa,men fantastiska spel. Det tog mig 50 timmar att klara detta,ja tänk va tid man lagt ner. Sista uppdraget var förjävla svårt,men jag lyckades,och just nu svävar jag bland små moln. Fy fan vilken känsla när man ser eftertexterna och kan dra slutsatsen att man klarat ut spelet! ;)

HELT otroligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, egentligen gammal topic men det verkar inte göra nåt.

Jag kan inte säga att jag blivit lycklig av GTASA, möjligen VC. Men jag har många gånger skrattat ut jättehögt över att tex köra utför Mount Chiliad med en Sanchez. Har ni aldrig gjort det - gör det. Fallkänslan är skitläskig om man gör det på rätt sätt. Likaså vid ett ställe omkring Madd Dog's Mansion. Det är en väldigt hög kulle som jag inte visste fanns där, så när jag flydde ifrån polisen råkade jag åka utför detta stup efter att ha åkt igenom en hög med buskar, så jag såg inget. Waaaaahh!! Att falla i tre sekunder helt ovetandes var askul!

Enligt formeln S=(at^2)/2 där a är gravitationskonstanten 9.82 meter per sekundkvadrat betyder detta att fallet var på 44,19 meter, vilket jag tycker är ganska sannolikt. Jag kollade också detta vid stupet i Bone County, det finns ett stup sydväst om flygkyrkogården som är väldigt högt. Jag flög med Hydran och räknade ut höjden på stupet i statsen, "Distance Travelled by Plane". Sen tog jag och kastade om formeln för att räkna ut höjden med hjälp av tiden det tog för att hoppa utför stupet. Rockstar har gjort sina fysikläxor, för uträkningarna stämde helt korrekt. Höjden var densamma i båda beräkningarna. :angry:

Japp, det var lite fysik, det. Men det är sköj. En annan gång jag blev väldigt glatt överraskad var när jag klarat alla guld på flygskolan, jag hade ingen aning om att Huntern skulle fås på detta sätt, jag trodde det var i slutet av spelet.

Den tid i spelet som var mest allmän-lycka var nog när man kommit ut på landet. Alla uppdrag var roliga, och avståndet mellan alla platser i det vilt främmande landskapet var spännande. Ökade min bike-skill upp till säkert 60% bara genom att åka till de broar jag tänkte kunde vara öppna, och att utforska landskapets alla vägar. Att åka och spara spelet tog också lite tid, vilket jag bara tyckte var härligt. Det känns som att vischan (landet) i SA är det mest sannolika landskapet i hela spelet. Det känns äkta.

Enough said, lite mer minnen vore kul att läsa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade förbokat och så, jag var hos pappa och skulle till mamma senare på eftermiddagen. Jag bestämde mig för att sticka lite tidigare och kolla om det kommit och det hade det! ^_^ Det är nog det lyckligaste. Morgonen därpå gick jag upp 5 på morgonen bara för att få spela lite innan skolan. :(

Edid: Förbokat på CDON.com ifall det var någon som inte förstod.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...