Jump to content

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?


Runar
 Share

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 241
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, exakt, bara att bryta några lagar. Men det är ni väl vana vid på den här sidan, som uppmanar till piratkopiering och liknande.

Herregud, fattar ni inte att det påverkar era chanser att få jobb?

Det var så här det var i Polen för tre år sedan. Alla maskade och hittade på för att slippa lumpen. Idag har det kommit fram att man inte KAN få jobb utan vitsord, och alla som tidigare maskade ANSÖKER till att få ett omprov för att komma in. Dagens ungdom skriker på polska regeringen att man ska satsa mer på militären!

Men ni planerar ju så klart planekonomi, så att ingen ska behöva anstränga sig ;)

Mmm vistord i lumpen, hade en polare som gjorde lumpen för ett par år sen, hans befäl eller va fan det heter nu tyckte att det var bra att han sköt ett rådjur i röven eftersom rådjuren typ terriroserat deras lilla flummiga "anläggning" i flera år, får man fler jobb om arbetsgivaren vet att man skjutit ett rådjur i röven?

Det måste ju räknas som vitsord eftersom det var något bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men 'örru, i sann Tom Wolfe-anda kan herr okkstijivinski diktera prosa din banala hjärnbanan omöjligt kan avläsa utan att vara hög. Förresten är han mycket coolare än du och Steve McQueen hoprörda i en köksmixer; så zip it.

För övrigt är darkjak typexemplet på en karlakarl. Han spottar på teoretiska utbildningar, älskar teknik & stora muskler, samt avskyr ryssar.

*viftar med en rosa vimpel som strax blir pluggad 'til no end med hårt, rått bly*

Fuck-a-doodle-doo, nu måste jag leka mock-modest då du nämner Steve McQueen...

*Tar på sig marängklänning och två runda ringar dyker upp på okk's kinder (ja, det ska föreställa rodning); ena handen roterar en av de gulliga flätorna i det ljusblonda håret och den andra vilar stillsamt i knät*

...det säger du bara...

*Ögonfransaction*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm vistord i lumpen, hade en polare som gjorde lumpen för ett par år sen, hans befäl eller va fan det heter nu tyckte att det var bra att han sköt ett rådjur i röven eftersom rådjuren typ terriroserat deras lilla flummiga "anläggning" i flera år, får man fler jobb om arbetsgivaren vet att man skjutit ett rådjur i röven?

Det måste ju räknas som vitsord eftersom det var något bra eller?

Typsikt dig att generalisera och dra alla över en kam. Din kusin sköt inte bara rådjur i lumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill gå lumpen. Ska jag vara ärlig så tror jag det kommer bli riktigt kul. Jag vill absolut inte dit för att känna på vapen och döda. Utan mest för att få vänner och bara ha jävligt kul i en ganska jobbig ålder. Palla sitta hemma och dega när man får chansen till en upplevelse man kommer ha kvar resten av livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mönstrade och fick reda på att jag hade aggresionssvårigheter. Det var faktiskt något jag inte visste, ingen jag känner visste det heller. Skumt.

Om de kallar in mig så kommer jag vägra. Viva la död, typ. Jag vill inte sitta i kalla skogen och sen bli skickad till ett land jag inte vet namnet på och kämpa för något som någon högt uppsatt person lipar över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

About lätt att slippa eller ej, som ni disskuterade tidigare. StellHell har rätt. När jag mönstrade för ett år sedan slängde jag fram en lista med åkommor och slapp undan, men de flesta jag har pratat med slapp undan bara genom att säga att de inte ville göra lumpen. När man gör första provet och det kommer frågor som "Gillar du vapen?" (minns inte om det fanns precis en sådan fråga, men något i den stilen) då ska man kryssa i en etta (1), alltså "jag gillar absolut inte vapen". Genom första provet går det alltså att visa att man är väldigt negativt inställd till lumpen och man slipper undan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill gå lumpen. Ska jag vara ärlig så tror jag det kommer bli riktigt kul. Jag vill absolut inte dit för att känna på vapen och döda. Utan mest för att få vänner och bara ha jävligt kul i en ganska jobbig ålder. Palla sitta hemma och dega när man får chansen till en upplevelse man kommer ha kvar resten av livet.

That's the spirit! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill gå lumpen. Ska jag vara ärlig så tror jag det kommer bli riktigt kul. Jag vill absolut inte dit för att känna på vapen och döda. Utan mest för att få vänner och bara ha jävligt kul i en ganska jobbig ålder. Palla sitta hemma och dega när man får chansen till en upplevelse man kommer ha kvar resten av livet.

Det där är väl enda anledningen till att jag skulle göra det..

Jag mönstrade och fick reda på att jag hade aggresionssvårigheter. Det var faktiskt något jag inte visste, ingen jag känner visste det heller. Skumt.

Om de kallar in mig så kommer jag vägra. Viva la död, typ. Jag vill inte sitta i kalla skogen och sen bli skickad till ett land jag inte vet namnet på och kämpa för något som någon högt uppsatt person lipar över.

.. men å andra sidan så väger nog detta över. Ingen lumpen för mig >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärtsoppa..... MUMS!

Jag älskar ärtsoppa! (Med ostmacka till förstås)

Har du ätit militärmat?

Det är GÖTT!

Vi fick pankakor, potatis(ätbar, till skillnad från skolans), köttbullar, riktigt bröd i lördags, och under mönstringen var det typ RIKTIG fiskgratäng (alltså inte fiskbit i soppa som på skolan).

(var på informationshelg, fick provsitta min kommande ride)

s_patgb203_701621_0.jpg

Ingen ärtsoppa så långt ögat kan nå. Passar inte maten finns det en cafeteria i matsalen där man kan köpa sig en paj eller en glass eller nåt annat gött.

Och NEJ, jag har ingen militaristisk världsbild. Jag VILL inte ha krig, men OM det blir krig är jag inte en fegis som sätter svansen mellan benen och sticker. Jag påstår inte heller att det blir fred för evigt (även om jag faktiskt vill det).

Och till dig som skrev följande:

"Om de kallar in mig så kommer jag vägra. Viva la död, typ. Jag vill inte sitta i kalla skogen och sen bli skickad till ett land jag inte vet namnet på och kämpa för något som någon högt uppsatt person lipar över."

Du kan inte skickas till ett annat land, om du inte FRIVILLIGT (för det är faktiskt frivilligt) skriver på ett kontrakt om utlandstjänst. Då får du en extra termin, och sen får du skriva kontrakt för valfritt antal år. Då tjänar du 20 000-30 000 per månad (och då ska du tänka på att du får gratis bostad, mat tandvård, etc). Efter ett års utlandstjänst kan du alltså lungt gå och köpa en ny bil.

Sen fattar jag inte en sak... De flesta som inte vill gå lumpen ÄLSKAR att campa. De klagar på att bo i skogen... VARFÖR? Militärtälten är hundra gånger så bekväma som de tält som dom använder...

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ätit militärmat?

Det är GÖTT!

Vi fick pankakor, potatis(ätbar, till skillnad från skolans), köttbullar, riktigt bröd i lördags, och under mönstringen var det typ RIKTIG fiskgratäng (alltså inte fiskbit i soppa som på skolan).

(var på informationshelg, fick provsitta min kommande ride)

s_patgb203_701621_0.jpg

Ingen ärtsoppa så långt ögat kan nå. Passar inte maten finns det en cafeteria i matsalen där man kan köpa sig en paj eller en glass eller nåt annat gött.

Och NEJ, jag har ingen militaristisk världsbild. Jag VILL inte ha krig, men OM det blir krig är jag inte en fegis som sätter svansen mellan benen och sticker. Jag påstår inte heller att det blir fred för evigt (även om jag faktiskt vill det).

Och till dig som skrev följande:

"Om de kallar in mig så kommer jag vägra. Viva la död, typ. Jag vill inte sitta i kalla skogen och sen bli skickad till ett land jag inte vet namnet på och kämpa för något som någon högt uppsatt person lipar över."

Du kan inte skickas till ett annat land, om du inte FRIVILLIGT (för det är faktiskt frivilligt) skriver på ett kontrakt om utlandstjänst. Då får du en extra termin, och sen får du skriva kontrakt för valfritt antal år. Då tjänar du 20 000-30 000 per månad (och då ska du tänka på att du får gratis bostad, mat tandvård, etc). Efter ett års utlandstjänst kan du alltså lungt gå och köpa en ny bil.

Japp, militärmaten är skitgod >_< Var en vecka uppe på K4 Arvidsjaur med klassen och maten var faktiskt skitgod.

Och bara så att du vet, varje torsdag är det ärtsoppa och pannkakor som gäller i försvarsmakten :lol:

Dem vill ju göra om försvaret från ett invasionsförsvar till en utlandsstyrka... Jag slapp (Kroniskt Atopiskt Eksem), men hade jag blivit inkallad hade jag vapenvägrat på stubben och krävt civil utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var skitkul!!!

Vi låg i bunkrar och åt gammal mat, höhöh, jätteroligt! Så fick vi lära oss använda vapen!! YEAH!!! Så nu kan jag skjuta människor! Ska rycka ut om det kommer attacker från öst, vilket det säkert gör...

Då ska jag mörda alla, jag lovar. Höhö. Så får jag säkert en massa medaljer och blir berömd för att jag har gjort så mycket bra för mitt land!! För det är ju MITT land.

Det var verkligen kul. jag träffade en massa smarta människor, också. Vi hade djupa samtal om hur mycket vi saknade att ha sex, höhöhö, för det är det enda man saknar (jag menar, man har ju grabbar och vapen, så då fattas väl bara sex?! Höhöhö"). Så läste jag bra böcker. Jättebra. Mein Kampf. Jäkligt bra ideologi han lägger fram...

Höhöhö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det där vara ironi, eller håller du med?

Varför tror alla att man är rasist för att man är nationalist? Ni svenskar är fan underliga... bara man firar sveriges nationaldag genom att hänga upp flaggan och sjunger nationalsången blir man kallad för rasse!

Att vara Nationalist är numera så förknippat med rasism/nasism så att många drar dem över en och samma kam. Vilket är jävligt idiotiskt för det är absolut inget fel med att vara nationalist.

Du gamla du fria...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig då reda ut begreppen!

Nationalism handlar om KÄRLEK (w00t) . Kärlek för sitt land! Kärlek som i: Jag :( sill och potatis. Eller som i "VMguldVMguldVMguuuuld!".

Fascism, Nazism och Rasism handlar om HAT. Hat mot allt främmande. Som i "Jag hatar judesviiiin, döda alla judar", eller "Polackjävlarna tar min pappas jobb, dom ska DÖÖÖÖ!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det där vara ironi, eller håller du med?

Varför tror alla att man är rasist för att man är nationalist? Ni svenskar är fan underliga... bara man firar sveriges nationaldag genom att hänga upp flaggan och sjunger nationalsången blir man kallad för rasse!

Haha, vara stolt över iskalla Sverige. Jadu.

Sen så lyssnar man säkert på vikingamusik, och är det inte bevisat att dom ända vikingar som fanns här i norden var från Norge och Island. Aja. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vara stolt över iskalla Sverige. Jadu.

Sen så lyssnar man säkert på vikingamusik, och är det inte bevisat att dom ända vikingar som fanns här i norden var från Norge och Island. Aja. ^^

???

Var fick du hela skiten med vikingar? Inte en sate har nämnt vikingar hittills!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...