Jump to content

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?


Runar
 Share

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Idag har jag hängt på Swedish Battle Camp på gärdet i stockholm och nu är jag mer taggad än någonsin på att göra lumpen!

Hej och Hå, det sköts lösa skott och det var flyguppvisningar man fick sitta i stridsvagnar och pilla på krypskyttegevär, titta på feta artillerin, prata med galna människor som så fort som möjligt ville ut och skjuta. Småbarn i extas och hundar som bajsar.

Det var sjukligt kul faktiskt. (bortsett från de galna barnen och hundarna)

Man fick hålla lite vapen också, det var kul.

En PSG-90, Den var jäkligt fet (för er counter strajk nördar kan jag meddela att den precis såg ut som en AWP)

Ak-4 och AK-5 pang bom krash

Lite fetare vapen vaddenuhette och titta på JAS plan, hellikoptrar och häftiga simulatorer.

Jag fick använda mörkersyn också, nu är jag mycket nöjd, fick också leka med lite granatkastare (mortar) och pilla på granat gevär fick jag också.

Någon annan som var där?!

Annars har jag hört att det var fett vid skeppsbron också men jag orkade inte åka dit.

Bilder kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 241
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

FÖR HELVETTE!

JAg har skrivit det TRE gånger nu: Då man har gått lumpen kan man kallas in fram till 47 års ålder. Då är året 2034 för min del. Säg inte att du tror att du kan förutspå bergsäker fred nästan 30 år in i framtiden, för det kan du INTE.

Ah, vilka ska anfalla oss då? Och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag nullar. Jag ska mönstra och vill dom ha mig så gör jag det och vill dom inte ha mig så gör jag det inte.

Så enkelt är det. Jag tycker det är fel att säga att man lär sig mörda. Man lär sig väl att hantera vapen som man kan mörda med. Detta drar mina tankar till en väldigt rolig scen ut American Dad!

Jag tvilvar på att man får vänner för livet. Men men... Jag nullar och allt det där jag skrev i början iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, vilka ska anfalla oss då? Och varför?

Jag har skrivit det me!

Och som sagt, det kan komma fram en hel satans massa orsaker de närmsta tretio åren. Ryssarna kanske tycker att EU är ett för stort hot, och bestämmer sig för att krossa oss. Vissa vetenskapsmän påstår att det kommer bli kris gällande drickbart vatten, och vi har mycket dricksvatten. Sen kan det bli energikris, så man bestämmer sig för att plocka oss för att vi har rikt med uran i vår berggrund, som vi vägrar vidröra, och så passar man på att gå ytterligare en bit västerut och plockar på sig norrmännens olja. Sen kan kina bestämma sig för att införa kommunism i hela eurasien, eller så kan nån ny Hitler bestämma sig för att skapa ett fjärde rike. Sen kanske det blir inbördeskrig av någon orsak. Sen kanske någon gammalmodig person bestämmer sig för att ta över av den enkla orsak att han vill utöka sitt rike och därigenom öka sin status!

Det finns en miljard orsaker att anfalla oss, och kanske samtidigt kringliggande länder. Vi kan inte se dom så tidigt att vi hinner rusta upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra fråga.

Jag tycker vi ska spöa Norge, då får vi olja och cash!

Åhå. Härt har vi en genomtänkt plan. Vet du om att oljan förväntas ta slut om ca 30-50 år?

@Darkjak: Vi bryter faktiskt uran. Vi kan dock inte bryta all uran eftersom det inte är lönsamt(uranet sitte väl skumt till i berget). Därför inporterar vi uran. Jag tror knappast Ryssland, som faktiskt bryter stora mängder uran, kommer försöka komma åt vår näst intill obefintliga uranmängd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryssland har mängder av olja som dem inte tar vara på, för dem inte har råd. Om x antal decennier, när oljan börjar ta slut, kanske USA och EU försöker få Ryssland att ta upp den här oljan. Ryssland vägar, men motparten (framförallt USA) börjar använda sig av en mer aggresiv politik mot Ryssland. Om Ryssland känner sig hotade av EU kommer dem vilja försvara sig. Problemet är att ryska flottan kommer bli instängd i Östersjön vid en krigssituation, därför kommer dem ge sig på Norge - som är idylliskt att operera från. Sen försäkrar dem sig om att varken USA eller EU kan använda Norge som bas (Norge är NATO- meddlem).

Hur hotar det oss? Enklaste vägen in i Norge är inte den norsk/ryska gränsen. Området är en enda flaskhals för en invasion. Berg, snöoväder och faktumet att den smala remsa land är mycket enkel att försvara är anledningarna. Enklaste vägen till Norge är att ta "genvägen Sverige" - landstiga på östkusten, bl.a. i Stockholm och frysa regeringen, rulla igenom vårat nästintill släta Mellansverige och in i Norge. Smart och enkelt, shock and awe.

Har vi ett bra försvar kan vi använda det i avskräckningssyfte, för den funktionen har försvaret också. En möjlig fiende kanske inte tycker det är värt förlusterna för ett land som Sverige.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Jag analyserar... och skapar konst... på mitt sätt... det är jag det... ostbåge... kul, nej... men konst förblir det...

HERREGUD!

Jag sa inte att man MÅSTE kriga om vatten. Jag sa att det finns seriösa teorier om det. De är minst lika realistiska om din fjantiga teori om att du kan förutspå vad som kommer att hända om 30 år. Och nej, jag ser INTE fram emot att skjuta någon, och jag tror inte jag kommer äga på krigsfältet!

Det finns ett romerskt ordspråk: "om du vill ha fred, var beredd på krig"!

Beredskapen i sig sjäkv kan avskräcka fiender från att starta krig mot oss.

*Edit*

Mig veterligen är det förbjudet att bryta uran i Sverige. Finns massor här i Götaland, men man har hällt betong över det istället för att bryta!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HERREGUD! Gud är gay.

Jag sa inte att man MÅSTE kriga om vatten. Nepp, jag vet. Me kinda' överdrev.

Jag sa att det finns seriösa teorier om det. Jag tycker att de teorierna är gay i samma kaliber som mr. Gud, eftersom att du drar slutsatsen att krig blir nödvändigt därav.

De är minst lika realistiska om din fjantiga teori om att du kan förutspå vad som kommer att hända om 30 år. Först åff; jag har inte lagt fram några teorier om hur framtiden kommer att fortgå... but... krig kommer inte att behövas. Nope. Inte i min mening, hur som helst. Din teori utgår ifrån att lycka i vissa fall kommer genom mord. Min teori är att folk grinar minst om de hålls undan ifrån bly.

Och nej, jag ser INTE fram emot att skjuta någon, och jag tror inte jag kommer äga på krigsfältet! Kanske inte. Du kan emellertid inte förneka att du känner en viss dragning till krig och vad som kommer utav det. En tapper, fäderlandsvänlig soldat - det hade varit något att stoltsera över, va?

Det finns ett romerskt ordspråk: "om du vill ha fred, var beredd på krig"! ...Vill man ha fred; don't fuckin' kill nobody...

Beredskapen i sig sjäkv kan avskräcka fiender från att starta krig mot oss. Sure, eller så kan man visa en god fasad gentemot omvärlden genom att skrota allt vad mord, det vill säga krig och förberedelser inför sådant, har att göra med. Flowerpower skall aldrig underskattas.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...