Jump to content

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?


Runar
 Share

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 241
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dåliga svarsalternativ. jag vill rösta på "Nej. Jag orkade inte"

Förlåt för de dåliga altenativen, var tvungen att rusha ifrån dator så jag han inte tänka igenom dom så mycket.

Jag ska lätt göra lumpen men typ som kock eller nått..Bara jag får gratis körkort så...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dåliga svarsalternativ. jag vill rösta på "Nej. Jag orkade inte"

Nej jag orkade inte?

Det är VÄRNPLIKT som gäller, inte yrkesförsvar. Är du smart och stark nog sätter dom dit dig vare sig du vill det eller inte.

Själv ska jag göra värnplikt i skövde. Sambandsman/förare ska jag bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag orkade inte?

Det är VÄRNPLIKT som gäller, inte yrkesförsvar. Är du smart och stark nog sätter dom dit dig vare sig du vill det eller inte.

Själv ska jag göra värnplikt i skövde. Sambandsman/förare ska jag bli.

Vi pratar SVERIGE här, du behöver inte göra lumpen om du inte vill det, sålänge du är berädd att fejka lite sjukdomar etc. "Jag har stressreleterad huvudvärk" -"ok, nästa".

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte äns fejka nått.

Säger du att du inte vill göra lumpen så slipper du i dagsläget.

Gör du bra på alla test kommer dom dock fråga dig om du inte ska tänka över ditt beslut.

Har du därimot ett dåligt resultat på något av testerna så räcker det med ett "Jag vill inte" så får man åka hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi pratar SVERIGE här, du behöver inte göra lumpen om du inte vill det, sålänge du är berädd att fejka lite sjukdomar etc. "Jag har stressreleterad huvudvärk" -"ok, nästa".

Ja, exakt, bara att bryta några lagar. Men det är ni väl vana vid på den här sidan, som uppmanar till piratkopiering och liknande.

Herregud, fattar ni inte att det påverkar era chanser att få jobb?

Det var så här det var i Polen för tre år sedan. Alla maskade och hittade på för att slippa lumpen. Idag har det kommit fram att man inte KAN få jobb utan vitsord, och alla som tidigare maskade ANSÖKER till att få ett omprov för att komma in. Dagens ungdom skriker på polska regeringen att man ska satsa mer på militären!

Men ni planerar ju så klart planekonomi, så att ingen ska behöva anstränga sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, exakt, bara att bryta några lagar. Men det är ni väl vana vid på den här sidan, som uppmanar till piratkopiering och liknande.

Herregud, fattar ni inte att det påverkar era chanser att få jobb?

Det var så här det var i Polen för tre år sedan. Alla maskade och hittade på för att slippa lumpen. Idag har det kommit fram att man inte KAN få jobb utan vitsord, och alla som tidigare maskade ANSÖKER till att få ett omprov för att komma in. Dagens ungdom skriker på polska regeringen att man ska satsa mer på militären!

Men ni planerar ju så klart planekonomi, så att ingen ska behöva anstränga sig ;)

Men gå och lägg dig va?

Läs vad jag skriver. Det enda du behöver göra är att säga "Jag vill inte göra lumpen" så slipper du. Så ligger det till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men gå och lägg dig va?

Läs vad jag skriver. Det enda du behöver göra är att säga "Jag vill inte göra lumpen" så slipper du. Så ligger det till.

Det räcker INTE att säga att du inte vill. Man måste hitta på en massa sjukdomar och skit. Vet ju en som fick högt betyg på kondition och styrka. Han kom med trots att han vägrade... Tills han rapporterade in att han hade en påhittad sjukdom. Och som jag sa: chanserna är stora att man inte klarar få jobb utan vitsord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du själv gjort lumpen? Har du äns vart på mönstringen.

Det är alltså ord mot ord. Och jag har vart på mönstringen. Jag och 2 av mina kompisar sa helt enkelt att vi inte ville göra lumpen hos psykologen och slapp göra styrketesten och alla andra test.

Vi gjorde testet på datorn för att kolla hur "smart" man är, sen efter det var det in till psykologen. Vi 3 fick gå hem redan efter 3 timmar och tog tåget hem och har inte hört något mer sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du själv gjort lumpen? Har du äns vart på mönstringen.

Det är alltså ord mot ord. Och jag har vart på mönstringen. Jag och 2 av mina kompisar sa helt enkelt att vi inte ville göra lumpen hos psykologen och slapp göra styrketesten och alla andra test.

Vi gjorde testet på datorn för att kolla hur "smart" man är, sen efter det var det in till psykologen. Vi 3 fick gå hem redan efter 3 timmar och tog tåget hem och har inte hört något mer sen dess.

Jag har inte gjort lumpen, men mönstring har jag gjort. En jag känner fick åka hem efter psykologen, trots att han inte sagt ett skit om han ville eller ej... De ansåg typ att han var ett psykfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att jag och mina två kompisar också är psykfall?

Hon frågade mig helt enkelt "Hur känner du för lumpen? Vill du göra lumpen?"

Och jag sa att jag inte alls är sugen på att göra den. Så knappade hon in på datorn och sa att jag kunde åka hem.

Hon som frågade mig frågade efter en massa annat: Har du syskon, har du rest utomlands själv, har du någon gång arrangerat något evenemang, har du någon gång fått raseriutbrott, har du svårt för att göra som andra säger...

Jag svarade nej på de tre första frågorna och fick en 4:a på ledarskap ;)

Och nej, jag säger inte att ni ÄR psykfall, utan att psykologen anser att ni är det... eller kanske inte psykfall, men inte lämpade för lumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

D i a d r i k o j t a ! k

Fint, inte sant?

Bonuspoäng till deschiffrerare (?).

Känns jävligt frestande att reporta...

Vad tycker ni att jag ska göra gott folk?

Vara elak och Reporta, eller spamma ner tråden med skällsord så som han gjorde.

Jag sa ju för fasen att JAG inte annsåg att någon var psykfall. Det var PSYKOLOGEN! Och allt jag berättat hittills är SANT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns jävligt frestande att reporta...

Vad tycker ni att jag ska göra gott folk?

Vara elak och Reporta, eller spamma ner tråden med skällsord så som han gjorde.

Jag sa ju för fasen att JAG inte annsåg att någon var psykfall. Det var PSYKOLOGEN! Och allt jag berättat hittills är SANT.

Rapportera aset!

Vidare så syftar okka givetvis på hela din inställning till lumpen, sverige och krig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns jävligt frestande att reporta...

Vad tycker ni att jag ska göra gott folk?

Vara elak och Reporta, eller spamma ner tråden med skällsord så som han gjorde.

Jag sa ju för fasen att JAG inte annsåg att någon var psykfall. Det var PSYKOLOGEN! Och allt jag berättat hittills är SANT.

Right, right.. och Ryssland var en jättestor hotbild mot Sverige eller hur var det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...