Jump to content

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?


Runar
 Share

Har du gjort lumpen/Ska göra lumpen?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 241
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det enda fyndiga med det där var att kasta om bokstäverna.

Lumpen kan faktiskt vara något kul också. Man lär sig mycket... Jävligt mycket, inte bara krigsrelaterade ting.

Kan man ens jämföra hur mycket man lär sig om man spenderade dom där 18 månaderna på universitet istället? Eller om du pratar om andra sorters erfarenheter, så varför inte ett riktigt jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Right, right.. och Ryssland var en jättestor hotbild mot Sverige eller hur var det?

Ryssland VAR en jättestor hotbild. Ryssarna är ju än idag oberäkneliga.

Men det är inte det jag vill med lumpen. Det handlar helt enkellt om att man ska göra sin plikt mot Sverige och EU. Dessutom vet man inte vem som blir pissed på oss om tio år. Man kan kallas in fram tills man är 47 år gammal, alltså blir det 2034 för mig. Hur vet ni att det inte blir ett nytt kallt krig? Det kan bli Ryssland, Kina, Mellanöstern, ja det kan likaväl vara Norge, eller så blir det inbördeskrig... "Möjligheterna" (inte i positiv bemärkelse) är oängliga.

Bara för att vi inte kan förutspå något krig idag innebär inte att det blir fred för evigt. Kom ihåg att Winston Churchil ordnade en överenskommelse med Hitler som garanterade "Peace in our time". Sen vet vi hur det gick.

Ja, nu känns det som att jag har gått lite offtopic... I alla fall vill jag göra någonting meningsfullt med min tid. Mina kamrater ska till Australien och plocka vindruvor hela dagarna. Jag får ett papper som säger att jag har bra disciplin, kondition, hälsa, plus att jag får civila meriter (jag får mekanikerutbildning, och lär mig radiokommunikation), och får mig vänner för livet. Dessutom får jag mig en sjufanders kropp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man ens jämföra hur mycket man lär sig om man spenderade dom där 18 månaderna på universitet istället? Eller om du pratar om andra sorters erfarenheter, så varför inte ett riktigt jobb?

Självdisciplin, tålamod, osv... Listan kan göras lång. Och det är praktiskt också. På universitetet är det mest, eller t.o.m. nästan bara, teori.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...fan, Darkjak, du har omvänt mig...

Jäklar, det här trodde jag inte, men...

Jag måste nog erkänna: mina högertankar har alltid vilat lite i mitt dolda medvetande (pga för mycket Bowie -76 (under hans fascistperiod), och nu har jag nog börjat inse sanningen. Man kan inte vara naiv hela livet...

Underskatta mänskligheten. Folket ska leva i rädsla. Kriga emot är ända sättet att stå emot krig. INSE FAKTUM.

Krig behövs.

NU BÖRJAR KAPPRUSTNINGEN!!!

DÖD ÅT TENGIL!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryssland VAR en jättestor hotbild. Ryssarna är ju än idag oberäkneliga.

Men det är inte det jag vill med lumpen. Det handlar helt enkellt om att man ska göra sin plikt mot Sverige och EU. Dessutom vet man inte vem som blir pissed på oss om tio år. Man kan kallas in fram tills man är 47 år gammal, alltså blir det 2034 för mig. Hur vet ni att det inte blir ett nytt kallt krig? Det kan bli Ryssland, Kina, Mellanöstern, ja det kan likaväl vara Norge, eller så blir det inbördeskrig... "Möjligheterna" (inte i positiv bemärkelse) är oängliga.

Bara för att vi inte kan förutspå något krig idag innebär inte att det blir fred för evigt. Kom ihåg att Winston Churchil ordnade en överenskommelse med Hitler som garanterade "Peace in our time". Sen vet vi hur det gick.

Ja, nu känns det som att jag har gått lite offtopic... I alla fall vill jag göra någonting meningsfullt med min tid. Mina kamrater ska till Australien och plocka vindruvor hela dagarna. Jag får ett papper som säger att jag har bra disciplin, kondition, hälsa, plus att jag får civila meriter (jag får mekanikerutbildning, och lär mig radiokommunikation), och får mig vänner för livet. Dessutom får jag mig en sjufanders kropp!

Det enda jag kan se är att USA gör hela världen pissed off och på så sätt kommer få hela omvärlden mot sig (förutom england då som är deras knähund).

Sverige skulle ändå kapitulera fortare än du kan stava till fegis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryssland VAR en jättestor hotbild. Ryssarna är ju än idag oberäkneliga.

Men det är inte det jag vill med lumpen. Det handlar helt enkellt om att man ska göra sin plikt mot Sverige och EU. Dessutom vet man inte vem som blir pissed på oss om tio år. Man kan kallas in fram tills man är 47 år gammal, alltså blir det 2034 för mig. Hur vet ni att det inte blir ett nytt kallt krig? Det kan bli Ryssland, Kina, Mellanöstern, ja det kan likaväl vara Norge, eller så blir det inbördeskrig... "Möjligheterna" (inte i positiv bemärkelse) är oängliga.

Bara för att vi inte kan förutspå något krig idag innebär inte att det blir fred för evigt. Kom ihåg att Winston Churchil ordnade en överenskommelse med Hitler som garanterade "Peace in our time". Sen vet vi hur det gick.

Ja, nu känns det som att jag har gått lite offtopic... I alla fall vill jag göra någonting meningsfullt med min tid. Mina kamrater ska till Australien och plocka vindruvor hela dagarna. Jag får ett papper som säger att jag har bra disciplin, kondition, hälsa, plus att jag får civila meriter (jag får mekanikerutbildning, och lär mig radiokommunikation), och får mig vänner för livet. Dessutom får jag mig en sjufanders kropp!

Jag håller delvis med dig.

Det var dessutom inte Churchill, Det var Chamberlain

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att man gör lumpen betyder det inte att man är ett freak som bara vill döda.

Jag tror ni har sett för många filmer.

Oi, bwoy, hold oin, yoi: lumpen in spe är emot min tankesätt, bara. Jag uttrycker det bara lite, ehm, lustigt, och, ehm, hårt, som, vanligt, ehm, och, därför, pga. att jag a) inte har annat att göra, ;) känner att lumpenförespråkare oftast är ganska dumma i huvudet och inte värda att slösa tid på att försöka "omvända" (se Livets Ord som ett exempel i en annan diskussion), och c) gillar att överdriva/ordbajsa/inte riktigt vara logisk som jag inte riktigt är nu i min inte riktigt friska sinnestämning som kan diskuteras vare sig den är inte riktigt eller inte riktigt lika riktig som det inte riktiga, eller helt sonika riktig.

Bajs, där gick det över gränsen.

Men så går det då man sitter och lyssnar på The Heart Harmonicon.

Editititititieringeigne.

Jag har nog sett för många filmer. Men jag har nog inte riktigt sett särskilt mycket våldsfilmer. Så du har nog läst för mycket skit"fakta"litteratur om ungdomsvåldspåverkningar och vrickade synsätt på världen. Lay of ze Doctor Phil kan väl jag säga, om jag ska vara lika fördomsfull som dig i ditt uttalande. Tjoho.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Oi, bwoy, hold oin, yoi: lumpen in spe är emot min tankesätt, bara. Jag uttrycker det bara lite, ehm, lustigt, och, ehm, hårt, som, vanligt, ehm, och, därför, pga. att jag a) inte har annat att göra, ;) känner att lumpenförespråkare oftast är ganska dumma i huvudet och inte värda att slösa tid på att försöka "omvända" (se Livets Ord som ett exempel i en annan diskussion), och c) gillar att överdriva/ordbajsa/inte riktigt vara logisk som jag inte riktigt är nu i min inte riktigt friska sinnestämning som kan diskuteras vare sig den är inte riktigt eller inte riktigt lika riktig som det inte riktiga, eller helt sonika riktig.

Bajs, där gick det över gränsen.

Men så går det då man sitter och lyssnar på The Heart Harmonicon.

Du har inte bara sett för många filmer utan du är också hög när du skriver jätte fyndiga inlägg som bara verkar vara ett desperat försök till att vara rolig.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: "Okka, Du är ett riktigt sepe".

Editering efter din editering: Ungdomsvåldspåverkningar? tar du mig för nån jävla moraltant eller?

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska rycka in i lumpen om en månad, kommer nog bli skitkul. Dessutom så kommer jag att utbilda mig till officér och bli skickas till utlandet (afghanistan, kosovo eller nånting i den stilen).

PS: Fick en jävla massa goda skratt av Okka, det han säger är ganska påhittigt och smart, men jag tror inte ni gillar det för att en del av sakerna är förolämpande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte bara sett för många filmer utan du är också hög när du skriver jätte fyndiga inlägg som bara verkar vara ett desperat försök till att vara rolig.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: "Okka, Du är ett riktigt sepe".

Editering efter din editering: Ungdomsvåldspåverkningar? tar du mig för nån jävla moraltant eller?

Hey, don't shittalk my drog- och kulturintag, och försök definitivt inte att analysera mitt sätt att skriva till något sorts bekräftelsebehov, fuckhead; jag har (aldrig) sagt det tidigare och säger det igen, till en pojke som tidigare tog mig för att vara en hormonstinn kvasi-patriot som ser Rambo om och om igen och därmed har vricka perspektiv på verkligheten, or something: jag vet mer än dig än vad du vet om mig och jag vet definitivt mer än dig om mig trots att jag inte vet ett skit, men vad jag vet är iallafall att det inte har med bekräftelse att göra, inte ens något freudianskt, och detta (kommande stycke) är faktisktdet enda vi (läs: ni) vet om vad som kallas oskismen: det har lite smått med ungdomlig utveckling och ett sätt att utveckla sitt språkliga intresse att göra, och det, mi amico, har inte det minste med varken desperation eller rolighet att göra; visst, somliga kanske tolkar det som humor (däribland jag, annars skulle jag inte skriva som jag gör, iom. att ibland kanske det ramlar ut en lustig punchline (fuckhead)), men I think you gettar my drift.

Och om du tar mig för att vara amerikansk tonåring får väl ändå jag ta dig för att vara amerikanskt moraltantig? Fördomsfullhet makes the world go round.

Och nej, jag läser inte igenom vad jag skriver.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte bara sett för många filmer utan du är också hög när du skriver jätte fyndiga inlägg som bara verkar vara ett desperat försök till att vara rolig.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: "Okka, Du är ett riktigt sepe".

Men 'örru, i sann Tom Wolfe-anda kan herr okkstijivinski diktera prosa din banala hjärnbanan omöjligt kan avläsa utan att vara hög. Förresten är han mycket coolare än du och Steve McQueen hoprörda i en köksmixer; så zip it.

För övrigt är darkjak typexemplet på en karlakarl. Han spottar på teoretiska utbildningar, älskar teknik & stora muskler, samt avskyr ryssar.

*viftar med en rosa vimpel som strax blir pluggad 'til no end med hårt, rått bly*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...