Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Information om Saints Rows online läge http://xbox360.ign.com/articles/718/718391p1.html

Vill ni att GTAs online läge ska vara likadant som detta är eller?

Själv vill jag att det ska vara lite mer fritt ungefär som ett online RPG att alla har varsin roll i världen och kan ströva omkring fritt i den vanliga världen och inte massa olika spelsätt.

BTW offtopic men kommer PS3 ha inbyggt Wlan eller måste man ha en sladd till internet uttaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara kul om GtaIV var i ett tropsikt land i typ Brasilien. Där finns det några riktigt stora städer och så kan man åka till djungeln.

Eller varför inte ett gta i Italien med sitt fina landskap. Åka runt bland vinodlingarna.

Saker som jag vill ska vara med i GtaIV.

-Kartan ska var 3-6 ggr stärre änn SA

-Mer realistisk; tanka bilen, utrycknigsfordon kör inte som idioter

-Mer vapen

-Bättre AI på både poliser och PED

-Bättre grafik (Eftersom GtaIV ska vara på Next-gen konsoll så borde man kunna kräva rätt mycket på det)

-Klättra på stegar

-Bilarna sprängs inte när de hamnar upp och ner

-Mer bilar och gubbar på skärmen

-Kunna gå in i många fler hus

-Kunna snacka med människor på gatan (Kunde man iof på Gta SA, men hur bra var det?)

-Gräva i marken

-Man ska kunna låsa bilen och stänga av den

-Bättre skador på bilarna; Repor, och taket kanske kan bli lite bucklat

-Kunna åka taxi och buss ( Inte att man snor utan att man betalar och åker, så slipper man köra så mycket)

-Råna folk och butiker

-Ta gisslan

-Kunna äta mat hemma

-PEDs ska inte bara gå runt och inte göra något, de ska gå in i affärer, handa mat och andra saker

-Köpa mer företag och tjäna pengar på det

-Hastighetsmätare på bilen

-Åka skateboard, inlines

-Man ska kunna skada husen, och då ska det komma byggnadsarbetare och lagga skiten

-Skott på allt från bilar till hus

-Kunna skjuta igenom tunnare material, såsom bildörrar, tunna väggar och andra föremål

-Polisen ska jaga och fånga andra

-Kunna gå på fester och barer samt dricka

-Äta frukt man hittar i naturen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Bättre grafik (Eftersom GtaIV ska vara på Next-gen konsoll så borde man kunna kräva rätt mycket på det)

-Bilarna sprängs inte när de hamnar upp och ner

-Det kommer vara samma grafik (kanske lite nertappad) som det var i pingis spelet rockstar gjorde, så den blir nog bra :D

-En kompis sa till mig att bilarna börjar brinna för att man inte stänger av tändningen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saker som jag vill ska vara med i GtaIV.

1Kartan ska var 3-6 ggr stärre änn SA

2Mer realistisk; tanka bilen, utrycknigsfordon kör inte som idioter

3Mer vapen

4Bättre grafik (Eftersom GtaIV ska vara på Next-gen konsoll så borde man kunna kräva rätt mycket på det)

5Bilarna sprängs inte när de hamnar upp och ner

6Kunna snacka med människor på gatan (Kunde man iof på Gta SA, men hur bra var det?)

7Gräva i marken

8Polisen ska jaga och fånga andra

9Kunna gå på fester och barer samt dricka

10Äta frukt man hittar i naturen

1) Varför då? spelet blir inte roligare för att banan är större. det kommer bara bli en massa död yta som tex skog,öken och vatten och hur J*VLA roligt är det?

2) tanka bilen? personligen så tycker inte jag det blir bara en irriterande sak.

3) mer vapen?spelet blir inte roligare för att man har mer vapen jag tycker att det nästan är för mycket vapen i spelet

4) grafiken är inte allt. saker som är viktigare i spelet är tex framraten,AI'n,fysiken och såna saker

5) att bilar sprängs när dom är upp och ner är för att om bilarna inte skulle sprängas då skulle spelet ta onödigt med kraft från konsolen. fast dom skulle kunna göra så att bilen inte sprängs så j*vla snabbt när den är upp och ner

6) snacka med människor? varför då? det låter mer som att du vill ha ett RPG spel

7) gräva? varför i h*lvete ska man göra det?

8) finns redan. kanske inte är så himla perfekt men i SA så ser man polisbilar med blålysen på och ibland så ser man poliser springa efter folk och om man slår ner dom som polisen jagar kan man få poäng för det för att man är en bra medborgare

9) varför?

10) varför?

Redigerad av Danne
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du vilja det? Det är ju en av de största tjusningarna med från GTA3 och framåt, alltså man måste kunna köra ordentligt för att inte få mission failed på vissa uppdrag mm.

Även om en uppochnervänd bil inte exploderar kan man ju fortfarande inte köra den. får hålla med pc2 om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer kosta skjortan för mig det här... först måste jag få tag på en TV med HDTV-stöd (för att få ut maximal grafik), sedan själva konsolen...

Men jag kommer vänta till GTA IV releasen och köpa PS3 då, hoppas att det blir lite billigare...

EDIT: Jag hoppas att det blir lite friare val i storyn än vad det är, men inte allt för mycket så att man får ångest och panik! :lol:

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer kosta skjortan för mig det här... först måste jag få tag på en TV med HDTV-stöd (för att få ut maximal grafik), sedan själva konsolen...

Men jag kommer vänta till GTA IV releasen och köpa PS3 då, hoppas att det blir lite billigare...

EDIT: Jag hoppas att det blir lite friare val i storyn än vad det är, men inte allt för mycket så att man får ångest och panik! :P

Hur kommer grafiken va om man har en vanlig tv utan "HDTV-stöd" ? -_-

Tror inte sony skulle tjäna så mycket på om man behövde springa och köpa en ny tv med "HDTV-stöd" för att kunna få bra grafik.

Tror inte dom hade fått så många köpare då, när det gäller Ps3 alltså.

Btw, vad är HDTV-stöd :)>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer grafiken va om man har en vanlig tv utan "HDTV-stöd" ? -_-

Tror inte sony skulle tjäna så mycket på om man behövde springa och köpa en ny tv med "HDTV-stöd" för att kunna få bra grafik.

Tror inte dom hade fått så många köpare då, när det gäller Ps3 alltså.

Btw, vad är HDTV-stöd :)>_<

Typ en tv som kan visa fler pixlar en en vanlig tv. Och btw, det är samma sak med X360. Man måste ha HDTV för bästa graffe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ en tv som kan visa fler pixlar en en vanlig tv. Och btw, det är samma sak med X360. Man måste ha HDTV för bästa graffe.

Aha okej, aja man får väll vänta och se hur grafiken ser ut.

Men jag tror grafiken inte kommer vara så mycke sämre med en vanlig tv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha okej, aja man får väll vänta och se hur grafiken ser ut.

Men jag tror grafiken inte kommer vara så mycke sämre med en vanlig tv.

helt fel! grafiken ändras inte precis men det blir fler pixlar och då blir bilden mycket skarpare och det ser snyggare ut.

om du vill se skillnaden på en "vanlig" tv och en HDTV gå in HÄR och klicka på första där det står 480p och tittar på trailen sen så klickar du på 1080p och tittar på trailen igen då kommer du se en enorm skillnad.

OBS: måste ha quiketime och har du dåligt internet då kanske det inte är så smart att gå in för 1080p filmen är väldigt stor

Wikipedia om HDTV

nu kanske du fattar hur grym en HDTV är

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...