Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det här med musiken så tycker jag att man ska kunna lyssna på radio men man ska också kunna gå till affärer o köpa skivor tex. en affär me rock o en me hiphop osv. då har man den musiken man gillar :P

Helt onödigt tycker jag, vart ska man lyssna på skivor?

I safehouse?.

Nee vem skulle vilja sitta där inne och lyssna på musik.

Det ska vara vanlig radio, och man ska kunna lägga in egen musik på en kanal.

Gillar iden någon sa om en "mini radio" som man kan gå och lyssna på när man är ute och vandrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt onödigt tycker jag, vart ska man lyssna på skivor?

I safehouse?.

Nee vem skulle vilja sitta där inne och lyssna på musik.

Det ska vara vanlig radio, och man ska kunna lägga in egen musik på en kanal.

Gillar iden någon sa om en "mini radio" som man kan gå och lyssna på när man är ute och vandrar.

...som man kan köpa skivor till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med musiken så tycker jag att man ska kunna lyssna på radio men man ska också kunna gå till affärer o köpa skivor tex. en affär me rock o en me hiphop osv. då har man den musiken man gillar :)

jag gillar idén. tex köpa musik för de pengar man har i spelet. alltså man köper inte på riktigt. utan man får spela ihop en summa för att få råd.

som någon sa, mini-radio vore inte helt fel. en ipod med radio :).

inget ont om Liberty City Stories, eller San Andreas. Men jag anser att 4:an ska ta minst lika stort kliv som gta3 gjorde efter gta-spelen i 2d. och då inte just grafiskt, men spelkänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt onödigt tycker jag, vart ska man lyssna på skivor?

I safehouse?.

Nee vem skulle vilja sitta där inne och lyssna på musik.

Det ska vara vanlig radio, och man ska kunna lägga in egen musik på en kanal.

Gillar iden någon sa om en "mini radio" som man kan gå och lyssna på när man är ute och vandrar.

Det ja mena var att man köper skivor och sen så har man dom i bilen som i True crime: New york ungefär nåt sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det vore riktigt nice. Man kommer till en hiphopaffär (som Solid_X nämnde) med massa hiphop musik(dyrt för Rockstar?). :P

Sen kan man bläddra bland sina skivor i någon meny som kan ploppa upp. Skivan kan man ha i sin bärbara cdspelare, i bilen eller i safehouse. Men inte att man måste ta med sig skivor in och ut, alla följer med hela tiden.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mina önskemål till GTA4.

1. förbättra ideen med att man kan äta. skaffa en egen mäter med energi istället. så har man inte ätit på länge orkar man inte springa/simma/cykla så länge. går mätaren ner på noll orkar man ingenting och rör sig extremt långsamt.

2. Bilar ska stängas av när man går ur dom.

3. bilar man kört med länge och krockat ska kunna gå sönder. inte starta om man gått ur den. dö ihop under fylkt.

däck ska lossan ifall man kör in i trottoarer för brutalt.

4. man ska bara vara i en stor stad. Rule the city forever.

5. kunna köpa fler affärer/pengaindrivande saker. och bygga upp dom på ett bättre sätt. anställa folk. tex starta en bordell, anställa h**or, insläppare, förhandla med deras löner. kanske skaffa övervakningskameror så dom anställda känner sig mer trygga, sängar efter behov. listan kan göras lång.

6. folk på trottoaren som anfaller utan anledning... grymt att få en käftsmäll av någon utan anledning.

7. få ett pris på sitt huvud efter hur man har genomfört uppdragen. bättre AI så ens närmaste vänner anmäler en ifall man inte spelar schyst mot dom. även att andra gäng/människor anfaller ens safehouse i jakt på pengarna.

8. lite som 5:n kunna anställa folk som gör lite skit uppdrag för en. få en mer verklighet över det hela. i både vice city å SA blir man ju kung när storyn e klar.. men ändå gör man fan mer eller mindre allting själv.

9. mer roliga uppdrag. inte bara. A åk till ett ställe. B döda honom. C. tillbaka för nytt uppdrag. kanske bli av med snuten. mer som när CJ å Big Smoke flyr på en Mc i början av SA. Å när man ska in i MAdd Dogs hus.

10. Förhandla sig till pengar för uppdrag baserat på hur bra rykte man har.

11. förbättra råna affärer. Var ju så löjligt onödigt i VC. varför inte kunna pressa dom på pengar. vill dom inte betala fast varje månd så tex går man in i butiken å skjuter runt. hittar på saker som gör att affären får dåligt rykte m.m

Kommer nog på fler saker senare. men det får inte bli för mycket lulliga saker...

min grundideé med gta serien är ju att man skall döda å få pengar för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mina önskemål till GTA4.

1. förbättra ideen med att man kan äta. skaffa en egen mäter med energi istället. så har man inte ätit på länge orkar man inte springa/simma/cykla så länge. går mätaren ner på noll orkar man ingenting och rör sig extremt långsamt.

2. Bilar ska stängas av när man går ur dom.

3. bilar man kört med länge och krockat ska kunna gå sönder. inte starta om man gått ur den. dö ihop under fylkt.

däck ska lossan ifall man kör in i trottoarer för brutalt.

4. man ska bara vara i en stor stad. Rule the city forever.

5. kunna köpa fler affärer/pengaindrivande saker. och bygga upp dom på ett bättre sätt. anställa folk. tex starta en bordell, anställa h**or, insläppare, förhandla med deras löner. kanske skaffa övervakningskameror så dom anställda känner sig mer trygga, sängar efter behov. listan kan göras lång.

6. folk på trottoaren som anfaller utan anledning... grymt att få en käftsmäll av någon utan anledning.

7. få ett pris på sitt huvud efter hur man har genomfört uppdragen. bättre AI så ens närmaste vänner anmäler en ifall man inte spelar schyst mot dom. även att andra gäng/människor anfaller ens safehouse i jakt på pengarna.

8. lite som 5:n kunna anställa folk som gör lite skit uppdrag för en. få en mer verklighet över det hela. i både vice city å SA blir man ju kung när storyn e klar.. men ändå gör man fan mer eller mindre allting själv.

9. mer roliga uppdrag. inte bara. A åk till ett ställe. B döda honom. C. tillbaka för nytt uppdrag. kanske bli av med snuten. mer som när CJ å Big Smoke flyr på en Mc i början av SA. Å när man ska in i MAdd Dogs hus.

10. Förhandla sig till pengar för uppdrag baserat på hur bra rykte man har.

11. förbättra råna affärer. Var ju så löjligt onödigt i VC. varför inte kunna pressa dom på pengar. vill dom inte betala fast varje månd så tex går man in i butiken å skjuter runt. hittar på saker som gör att affären får dåligt rykte m.m

Kommer nog på fler saker senare. men det får inte bli för mycket lulliga saker...

min grundideé med gta serien är ju att man skall döda å få pengar för det.

Gillar dina önskemål starkt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mina önskemål till GTA4.

*blablabla*

1. Om man rör sig långsamt kan man nog bli trött ganska fort på spelet. Och att vara tvungen att gå och äta för att kunna röra sig normalt verkar inte särskilt kul. Det borde vara valfritt.

2. Skulle väl vara en trevlig grej, men hur realistiskt är det att man stänger av bilen om man ska gå in i en affär och råna den för att sen springa ut och köra iväg? Det borde i så fall gå att stänga av bilen när man går ut, det ska inte hända automatiskt. Borde ta lite tid att starta upp den också, inte bara sätta sig i den och köra iväg.

3. Varför ska däck kunna lossna om man kör brutalt? Det är ju roligt att köra brutalt när man leker skurk. Om man är i en polisjakt och kör in i trottoaren så flyger däcken, så måste du hitta en ny bil. Låter superkul.

4. Var inte heller särskilt attraherad av skogen eller öknen heller, men fler städer är bara kul och intressant. Då har du något att spela efter. Om du har all spelyta på en gång känns det som man inte har något att ta över.

5. Det är R* North säkert kapabla av att göra... men det luktar The Sims över hela grejen.

6. GTA3, VC och San Andreas har alla det...? Maffian skjuter efter en, andra gäng likaväl, i VC är det kubanerna, i SA är det Ballas. Finns små anledningar, men de anfaller oavsett om du skjuter tillbaka eller inte. Och vad är grymt med att få en käftsmäll? Gillar du att få stryk? :P

7. Finns i LCS. Din mamma sätter ett pris på ditt huvud...

8. Är det kul att stå stilla med din gubbe då medans du ser andra göra allt? Tycker det funkade bra i SA med att rekrytera gängmedlemmar som kan följa med... men deras AI behöver bara ses över.

9. Visst. Gärna det. Vem vill inte ha variation...

10. Uhm... förhandla...? Hur ska det gå till? Ett minigame eller?

11. Visst...

Kul > Realism

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Om man rör sig långsamt kan man nog bli trött ganska fort på spelet. Och att vara tvungen att gå och äta för att kunna röra sig normalt verkar inte särskilt kul. Det borde vara valfritt.

jo.... men som det är i SA så är det en rolig grej att det finns så man kan käka.. men va fan... amten ger ju liv. så man får fullt när man sparar.. så vad var egentligen m,eningen med att man skulle kunna käka, det är det jag menar med förbättringen till IV. låt mat allternativet vara kvar. men gör nåt vettigt av det istället

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Om man rör sig långsamt kan man nog bli trött ganska fort på spelet. Och att vara tvungen att gå och äta för att kunna röra sig normalt verkar inte särskilt kul. Det borde vara valfritt.

jo.... men som det är i SA så är det en rolig grej att det finns så man kan käka.. men va fan... amten ger ju liv. så man får fullt när man sparar.. så vad var egentligen m,eningen med att man skulle kunna käka, det är det jag menar med förbättringen till IV. låt mat allternativet vara kvar. men gör nåt vettigt av det istället

Det är väll om man är ute och inte orkar åka och spara för att få fullt liv så går man och käkar. Sen tror jag man MÅSTE käka för att inte musklerna ska försvinna? :)

Eller går det att spara för att slippa tappa muskler?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

varför då? hur ofta är man i sin lägenhet i GTA spelen? jag är bara där när man ska spara sen så sticker man igen så det är bara en sjuuukt onödig funktion.

det skulle vara bättre om man kunde modda sin bil i detaljnivå. det skulle bara ta R* så mycket onödig tid om dom skulle göra så att man kan inreda husen.

Alltså man får välja hur det ska se ut innuti och man får betala mer hur lyxigare det är

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst e det lite onödigt att bilen stängs av när man går ut med. men jag tycker att Rockstar borde göra små saker för att bli mer verkligt. Så man får lite känsla av att det är nytänkande

En sak som dom gärna får ändra på till IV är det med bilar som dyker upp när man kör samma... Iomed det ruggiga avståndet i SA. Det känns som att det är gjort så man knappt finner dom bilar man ska exportera körandes på vägarna. så man får ju åka till ställen där det ska finnas parkerade runt om, tex från SF till LS för att hämta en Admiral. så jävla störande när man gjort hela resan dit å skall tillbaka till SF så möter man knappt nått annat en Admiraler körendes högt å lågt. Vill gärna att dom ändrar på det. vill slänga kontrollen varje gång det händer ;)

Det har ju vart likadant på tidigare GTA spelen. dags för en ändring

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill att bilarna ska börja köra normalt. Att dom inte kryper fram på alla vägar och att dom inte bara byter fil hur som helst på motorvägarna. Det är det jag stör mig mest på.

Sen hoppas jag att dom håller kvar i idén med gangsterkriget i south central osv. Kanske göra en avbild av hela LA, det är ju så extremt stort så där skulle det finnas rätt mycket att utforska. Plus att det skulle vara riktigt skönt att åka runt bland alla kvarter som ser exakt likadana. Se vart klyftorna mellan fattiga och rika går osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill att bilarna ska börja köra normalt. Att dom inte kryper fram på alla vägar och att dom inte bara byter fil hur som helst på motorvägarna. Det är det jag stör mig mest på.

Sen hoppas jag att dom håller kvar i idén med gangsterkriget i south central osv. Kanske göra en avbild av hela LA, det är ju så extremt stort så där skulle det finnas rätt mycket att utforska. Plus att det skulle vara riktigt skönt att åka runt bland alla kvarter som ser exakt likadana. Se vart klyftorna mellan fattiga och rika går osv.

Hm. Du är nog den första som har skrivit en bra första post på forumet. Gratz

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat spela San Andreas igen och kom på att det är väldigt kul att spöa skiten ur boxaren på gymmet, han har ju mer liv än vanliga gubbar.

Därför tycker jag att i GTA4 ska det finnas, precis som racingtävlingar, boxningstävligar. Man börjar i nån gränd och boxas om småpengar, man möter bättre motståndare varje match. Till slut blir man upptäckt och får boxas i riktiga matcher och vinna stora summor. Motståndarna ska vara riktigt, riktigt bra, alltså det ska vara svårt att vinna. Man ska inte kunna köra en ny match när man har vunnit en, en vecka måste man vänta så boxningen hänger med ett tag i spelet (det är verkligare också, kanske pratar de om matchen på radion innan).

För att bli bättre på boxas ska man gå och träna muskler på gymmet. Det ska ta lång tid att nå sin maximala styrka, inte en typ dag som i SA.

Andra idéer:

Jag tycker man skall ha nyckel till en eller två - eller tre bilar. När man låser bilen, sparas dess position, därför behöver man inte ställa den i ett garage. Den kan inte heller bli stulen, vilket kan vara en anledning till att olåsta bilar försvinner. Om man parkerar och låser bilen olämpligt (mitt på vägen), kommer den flyttas till polisens garage, där man kan få ut den för en dyr summa pengar.

Förövrigt tycker jag att garagen ska få plats med mycket mer bilar. Jag tycker också man ska kunna modda alla bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...