Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

Jag har börjat spela San Andreas igen och kom på att det är väldigt kul att spöa skiten ur boxaren på gymmet, han har ju mer liv än vanliga gubbar.

Därför tycker jag att i GTA4 ska det finnas, precis som racingtävlingar, boxningstävligar. Man börjar i nån gränd och boxas om småpengar, man möter bättre motståndare varje match. Till slut blir man upptäckt och får boxas i riktiga matcher och vinna stora summor. Motståndarna ska vara riktigt, riktigt bra, alltså det ska vara svårt att vinna. Man ska inte kunna köra en ny match när man har vunnit en, en vecka måste man vänta så boxningen hänger med ett tag i spelet (det är verkligare också, kanske pratar de om matchen på radion innan).

För att bli bättre på boxas ska man gå och träna muskler på gymmet. Det ska ta lång tid att nå sin maximala styrka, inte en typ dag som i SA.

Påminner om True Crime: New York City där man börjar i skräplokaler och kan jobba sig sig uppåt och möta 'mästaren' på slutet. Men det är inte bara boxning... man slåss helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon har säkert skrivit det här.

Men jag stör mig på att poliserna i polisbilen kan försvinna om man springer rätt långt bort.

Sen när man går fram står det en tom bil där.

Det borde fixas.

Tycker det ska gå att lura poliserna bättre och kunna gömma sig.

Göra deras "Ai" (heter det så ;)) mer realistisk).

Och sen att dom kör efter med bilarna snabbare, så man får lite svårare att köra ifrån dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon har säkert skrivit det här.

Men jag stör mig på att poliserna i polisbilen kan försvinna om man springer rätt långt bort.

Sen när man går fram står det en tom bil där.

Det borde fixas.

Tycker det ska gå att lura poliserna bättre och kunna gömma sig.

Göra deras "Ai" (heter det så (w00t)) mer realistisk).

Och sen att dom kör efter med bilarna snabbare, så man får lite svårare att köra ifrån dom.

Aa, shit. Det där med AI verkar inte lätt. Det snackas ju alltid innan om hur supersmarta poliserna är i spelet, och man får värsta förhoppningarna.

Ofta är det grejer som gör att poliserna verkar smarta, men när man har spelat ett tag så listar man ut hur de funkar.

Jag tänker inte ha stora förhoppningar på AI. Hoppas på att det är mycket bättre än i SA, men tror inte att det kommer vara jättestor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa, shit. Det där med AI verkar inte lätt. Det snackas ju alltid innan om hur supersmarta poliserna är i spelet, och man får värsta förhoppningarna.

Ofta är det grejer som gör att poliserna verkar smarta, men när man har spelat ett tag så listar man ut hur de funkar.

Jag tänker inte ha stora förhoppningar på AI. Hoppas på att det är mycket bättre än i SA, men tror inte att det kommer vara jättestor skillnad.

Vid vissa intervjuver så har vissa sagt att det inte är så specielt svårt att göra en ganska bra AI och nu borde det vara ännu enklare med Xbox 360 och PS3's kraft så jag kräver att AI'n är bättre för den är gräslig i GTA spelen

Redigerad av Danne
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på en bra förbättring precis just nu. I SA efter att man vart på den stora containerbåten i SF å räddat dom från lastrummet. Det är med på nyheterna på WCTR. Dom säger att mna hittat en båt full med lik å att FBI är inkopplade i fallet. Ballt att man är omtalad i radion....

Så min förbättring skulle få bort den ända nackdelen jag ser med GTA serien. Att det är så många uppdrag där man bara åker till ett ställe, dödar en snubbe, å klarar uppdraget. trist.

Det borde vara så att man blir mer å mer efterlyst/lättare att bli igenkänd ifall man lämnar någon levande runt brottsplatsen. alltså. Om någon ser att man har ihjäl Salvatore, så har polisen en beskrivning på en... ju mer vittnen. ju lättare att bli igenkänd/efterlyst. Då kan man ju bli jagad när man bara köra runt pga vad man gjort tidigare..... hade ju höjt verklighetsnivån på IV:n grymt mycket.

Kräver ju sjukt bra AI å är kanske för stort för att kunna funka med dagens konsoller

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på en bra förbättring precis just nu. I SA efter att man vart på den stora containerbåten i SF å räddat dom från lastrummet. Det är med på nyheterna på WCTR. Dom säger att mna hittat en båt full med lik å att FBI är inkopplade i fallet. Ballt att man är omtalad i radion....

Så min förbättring skulle få bort den ända nackdelen jag ser med GTA serien. Att det är så många uppdrag där man bara åker till ett ställe, dödar en snubbe, å klarar uppdraget. trist.

Det borde vara så att man blir mer å mer efterlyst/lättare att bli igenkänd ifall man lämnar någon levande runt brottsplatsen. alltså. Om någon ser att man har ihjäl Salvatore, så har polisen en beskrivning på en... ju mer vittnen. ju lättare att bli igenkänd/efterlyst. Då kan man ju bli jagad när man bara köra runt pga vad man gjort tidigare..... hade ju höjt verklighetsnivån på IV:n grymt mycket.

Kräver ju sjukt bra AI å är kanske för stort för att kunna funka med dagens konsoller

Jo, det skulle vara verkligare. Men jag tror att det skulle vara jobbigt mot slutet av spelet, när man har gjort massa brott. Man vill ju kunna möta en polis utan att han börjar skjuta mot en.

--

Finns det kvinnliga poliser i SA? Det tycker jag att det ska finnas i GTA4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart. det är ju där klädbyten å byten av frisyrer kommer in i bilden. Kan man ju redan göra i SA men det händer ju inget mer en att man får sin CJ som man vill ha honom. (föruton parkerings kostymen då)

Så det hade ju tillfört att man får nytta av att köpa nya kläder å frisyerer. så blir man lite mindre efterlyst

Men å andra sidan... gör man alla uppdrag bra genom hela storyn så vet ju knappt polisen om vem som gjort allt eller hur? (w00t)

För det e ju lite trist i SA när man har ihjäl någon, får en stjärna och blir av med den utan att sett röken av en polis.... förbättra det så att man bara blir jagad ifall polis ser vad du gör....

Och då höjs spanings nivån på en ifall vittnen/civila ser det du gör.

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så min förbättring skulle få bort den ända nackdelen jag ser med GTA serien. Att det är så många uppdrag där man bara åker till ett ställe, dödar en snubbe, å klarar uppdraget. trist.

Det borde vara så att man blir mer å mer efterlyst/lättare att bli igenkänd ifall man lämnar någon levande runt brottsplatsen. alltså. Om någon ser att man har ihjäl Salvatore, så har polisen en beskrivning på en... ju mer vittnen. ju lättare att bli igenkänd/efterlyst. Då kan man ju bli jagad när man bara köra runt pga vad man gjort tidigare..... hade ju höjt verklighetsnivån på IV:n grymt mycket.

Kräver ju sjukt bra AI å är kanske för stort för att kunna funka med dagens konsoller

Så är det ju på nya Driver spelet och det är bara jobbigt att man kjan bli jagad av polisen för sina gamla handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tycker att det ska vara brutalare då man dödar någon och att det skal bli stora polispådrag om man skulle skjuta ner exempelvis två personer på en gata, typ att polisen anländer till stället där skottlossningen var. Sen att det inte ska vara så lätt att döda någon med skjutvapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. det ska typ kunna trycka på cirkel så man stänger av sin fordon o sätter på den .:P

2.Och ja har ett stort problemmed poliserna ballas holler på o pepprar sönder mig o polisen kör bara förbi men om jag gör nåt så börjar polisen också att skjuta mig.

3.nu när det finns Bluray skivor till ps3 som har 60GB utrymme så borde dom göra städerna större och bättre detaljer .

4. man ska kunna såva i sin säng o kunna dusha o äta från sin kylskåp.

5. när man äter korv eller hamburgare så står han vid kassan och äter luft, finns ingenting i handen och vem f**n står vid kassan o käkar.

6. det ska finnas barn i spelet som åker till skolan eller sycklar eller gör det som barn gör . och ungdomar också som sloss o man ska kunna åldras men det ska ta lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååågt tid .och man ska kunna ha barn . ´JAG VET ATT JAG GÖR DET LITE THE SIMS AKTIGT MEN DET SKA VARA VÄRKLIGT.

7.det här kommer nog alldrig händamen man ska kunna bli kompis med vem som hälst i stan och man ska kunna gå hem till dom o typ ha sex eller om dom säger i mot så kan man våldta dom och döda dom :shifty:

8.man ska få välja hår längd o de ska fladdra inte att man kör 200 km/h med båt o håret sitter helt stilla.

9.man ska kunna uppgradera sin hus eller ägenhet med ny våning o nya stuff och övervakningskameror o vakter.

jag kommer komma på mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. det ska typ kunna trycka på cirkel så man stänger av sin fordon o sätter på den .:P

2.Och ja har ett stort problemmed poliserna ballas holler på o pepprar sönder mig o polisen kör bara förbi men om jag gör nåt så börjar polisen också att skjuta mig.

3.nu när det finns Bluray skivor till ps3 som har 60GB utrymme så borde dom göra städerna större och bättre detaljer .

4. man ska kunna såva i sin säng o kunna dusha o äta från sin kylskåp.

5. när man äter korv eller hamburgare så står han vid kassan och äter luft, finns ingenting i handen och vem f**n står vid kassan o käkar.

6. det ska finnas barn i spelet som åker till skolan eller sycklar eller gör det som barn gör . och ungdomar också som sloss o man ska kunna åldras men det ska ta lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååågt tid .och man ska kunna ha barn . ´JAG VET ATT JAG GÖR DET LITE THE SIMS AKTIGT MEN DET SKA VARA VÄRKLIGT.

7.det här kommer nog alldrig händamen man ska kunna bli kompis med vem som hälst i stan och man ska kunna gå hem till dom o typ ha sex eller om dom säger i mot så kan man våldta dom och döda dom :shifty:

8.man ska få välja hår längd o de ska fladdra inte att man kör 200 km/h med båt o håret sitter helt stilla.

9.man ska kunna uppgradera sin hus eller ägenhet med ny våning o nya stuff och övervakningskameror o vakter.

jag kommer komma på mycket mer.

Barn? Har du inte tänkt på vad som kommer hända? Alla kommer springa runt å skjuta barn? Spelet kommer inte änns komma utanför fabrikerna i så fall. Och spelet ska komma till 360 också remember? Så spelet kommer inte ligga på 60GB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barn? Har du inte tänkt på vad som kommer hända? Alla kommer springa runt å skjuta barn? Spelet kommer inte änns komma utanför fabrikerna i så fall. Och spelet ska komma till 360 också remember? Så spelet kommer inte ligga på 60GB.

amen dom kan göra en specialedition till ps3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...