Jump to content

GTAsajten utsatt för trojanattack.


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 139
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Hmm. Jag har inte fått någon varning från Norton :lol: ...

Kan jag tänkas ha fått denna viruset eller vad?. Jag har haft lite problem med att komma in i vissa trådar på sistonen. Det kan ta typ 10 sekunder extra för att komma in i en tråd.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem från skolan, sätter mig vid datorn, går in på CS-servern Beffo.se, SlewMe är inne, han frågar om jag har laddat ner trojanen från GtaSajten, jag sa att jag inte hade kollat idag, så när jag gick in här så kommer det upp en pop-up som vill att jag ska ladda ner en fil men jag gör det inte med tanke på SlewMe's varning.

Puss på dig! :lol:

Tur att han sa det till dig. Man fattar inte att man inte ska ladda ner det annars... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon berätta EXAKT VAD, det är som händer? Man fick upp ett erbjudande att ladda ner nått. Och?

Vad är det vi har att göra med? Är det ett virus som härjar på forumet som kan ta över ens konto? Och vad händer då?

Eller är detta bara en överdriven hysterì???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det dyker upp en röd cirkel med ett vitt kryss i någonstans i det högra hörnet vid klockan, detta framkallar gång på gång en pratbubbla som varnar om spyware. Klickar man på den installeras ett program som heter SpySheriff och det blir eländes elände. Den slår tydligen också ut Norton AntiVirus automatiserade skydd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorse när det va som värst så kom det upp en nedladdningsruta var du än befann dig på forumet. För varje länk du tryckte på så kom det upp en till ruta, så det var omöjligt att komma förbi den i princip.

OM man accepterade trojanen så laddades den ner, och körde sig själv för att sedan ladda ner ännu fler trojaner som sedan installerades.

Verkar som det är ganska lugnt nu iaf. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså? Vad är allt det här Trojan snacket om? Kan någon ta det här ifrån början?  :lol:

Read my friend.

Tack gode Gud att jag har Norton! Gick in på GTAsajten nyss och ja den bara:

"Deleted trojan bla bla bla." Jag bara: Va? DAMN YOU BERKLEY! (nej, inte det) så om jag inte hade haft Norton så hade allting varit fucked upp. Fick ingen popup utan jag kom in och direkt kom meddelandet! :lol:

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorse när det va som värst så kom det upp en nedladdningsruta var du än befann dig på forumet. För varje länk du tryckte på så kom det upp en till ruta,

Jag kom inte ens in.. :lol: men fick upp meddelandet, gick in 5 gånger i gtasajten så kom den upp va. Till slut blev jag tillräckligt dum för trycka :lol:

Spysheriff ser man plötsligt göra virus scann

Sluge jag tänker

"Hmm... söker virus är luuuugnt!"

*upptäcker sedan brandväggen är avstängd och spybot search and destroy funkar inte*

"Hmmm... något är inte rätt" :lol:

allt är bra nu iaf, förutom spybot, får väl skaffa ny

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom inte ens in.. :lol: men fick upp meddelandet, gick in 5 gånger i gtasajten så kom den upp va. Till slut blev jag tillräckligt dum för trycka :lol:

Spysheriff ser man plötsligt göra virus scann

Sluge jag tänker

"Hmm... söker virus är luuuugnt!"

*upptäcker sedan brandväggen är avstängd och spybot search and destroy funkar inte*

"Hmmm... något är inte rätt" :lol:

allt är bra nu iaf, förutom spybot, får väl skaffa ny

Så var det med ja, hehe.

För mig funkade inte forumet i FF, man fick upp nedladdningen men sidan laddades inte. Därimot funkade sidan lite i IE. Men allt var segt som kola och inga bilder laddades. Såg för hejigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.fick ett mail från hultan med nån exe-fil.. laddade ner den o körde den för skoj skull (är inte så dum att jag INTE trodde det var nått skumt)...

men har man bra antivirusjox är det ingen fara :lol:

kul att se vad som skulle hända.. det var nått lamt inbrottsförsök i min datorn men som sagt, med bra skydd så :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...