Jump to content

GTAsajten utsatt för trojanattack.


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 139
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

När jag är inne på forumet och klickar på tillbaka-knappen, står det att den öppnar sida http://196.regvista.tjohejsan, i statusfältet. Ska det vara så, eller kan det ha med trojanen att göra?

Jag har inte vågat trycka på länken för att kolla, kan ju vara något skumt, och när jag googlade på länken fick jag några Symantec-träffar.

Edit: Sådär ja, bytte ut den skadliga? länkens topdomän .com till .tjohejsan

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag är inne på forumet och klickar på tillbaka-knappen, står det att den öppnar sida 196.regvista.com, i statusfältet. Ska det vara så, eller kan det ha med trojanen att göra?

Jag har inte vågat trycka på länken för att kolla, kan ju vara något skumt, och när jag googlade på länken fick jag några Symantec-träffar.

Det har däremot jag också lagt märke till. Fruktlöst tryckte jag på länken. Det är hemsidan för programmet Registry Magic, som verkar vara ett program som stoppar popups, rensar bort spywares och skyddar registret.

Förresten, länka inte till osäkra hemsidor sådär direkt. Anledningen till att jag tryckte är för att jag som reflex brukar trycka på länkar från forumet. Det var först efter att jag tryckt och läste färdigt din text som jag insåg att länken kanske var skadlig. <_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har däremot jag också lagt märke till. Fruktlöst tryckte jag på länken. Det är hemsidan för programmet Registry Magic, som verkar vara ett program som stoppar popups, rensar bort spywares och skyddar registret.

Förresten, länka inte till osäkra hemsidor sådär direkt. Anledningen till att jag tryckte är  för att jag som reflex brukar trycka på länkar från forumet. Det var först efter att jag tryckt och läste färdigt din text som jag insåg att länken kanske var skadlig. <_<

Var det inte nått skumt med länken? Det är väl inte dit man ska komma när man är inne på forumet.

Edit: Aww, fick en varning utav Norton. Körde ad-aware, men den otäcka länken är fortfarande kvar nere i statusfältet.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adblockade den nu iaf. Den slöar ju ner sidan även om jag inte har fått viruset.

Ni som har fått det, smart att ladda hem nåt utan att veta vad det är. Tänka?

Jag fick upp en ruta igår att det var ngt man skulle ladda hem men jag tryckte avbryt säkert femitoelva gånger men den kom upp lika väl...men jag laddade aldrig ner skiten..!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...