Jump to content

GTAsajten utsatt för trojanattack.


SlewME
 Share

Recommended Posts

Det dyker upp en röd cirkel med ett vitt kryss i någonstans i det högra hörnet vid klockan, detta framkallar gång på gång en pratbubbla som varnar om spyware. Klickar man på den installeras ett program som heter SpySheriff och det blir eländes elände. Den slår tydligen också ut Norton AntiVirus automatiserade skydd.

Jag hade något liknande, SpyFalcon hette det, fan vad irriterande, rensade skiten med Adaware flera gånger, men varje gång jag startade om datorn så kom helvetet igen. Det gick bort med Webroot Spy Sweeper, hursomhelst. Get it, now. :lol:

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 139
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Jag hade något liknande, SpyFalcon hette det, fan vad irriterande, rensade skiten med Adaware flera gånger, men varje gång jag startade om datorn så kom helvetet igen. Det gick bort med Webroot Spy Sweeper, hursomhelst. Get it, now. :lol:

Jo jag sweepar just nu. Det verkar gå vägen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HHumm..Jag fick virus varning direkt när jag kom in på forumet, såg även att en ruta poppade upp där nere, såg ej vad det var.. Högerklickade på skiten och tröck stäng, mitt virusskit försökte ta bort men det verkade inte funka.. Men den bytte namn på den och gjorde så det ej kunde utlösas, så tror den är kvar, men ej kan göra någon skada :lol: har F-secure 2005-06 varianten, någon som har samma och tkr jag jag ska göra något mer? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HHumm..Jag fick virus varning direkt när jag kom in på forumet, såg även att en ruta poppade upp där nere, såg ej vad det var.. Högerklickade på skiten och tröck stäng, mitt virusskit försökte ta bort men det verkade inte funka.. Men den bytte namn på den och gjorde så det ej kunde utlösas, så tror den är kvar, men ej kan göra någon skada :lol: har F-secure 2005-06 varianten, någon som har samma och tkr jag jag ska göra något mer? :lol:

Provat med full system scan ens? :lol:

Tack och lov att man var i garaget hela dan och slap komma in på ett virus attackerat forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det fortfarade är infekterat :wub:

Men men, ska nog prova full system scan imorgon. Tack o hej ska zleepa :P

Du kan ju alltid kolla vad skiten heter och leta upp i system32 och döda den.

Men system32 är ett läskigt ställe ... finns många kontiga och läskiga MS-DOS djur, så jag avråder dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju alltid kolla vad skiten heter och leta upp i system32 och döda den.

Men system32 är ett läskigt ställe ... finns många kontiga och läskiga MS-DOS djur, så jag avråder dig. :wub:

Det var läskigt när jag skulle leta upp min gammla hederliga kompis i System32 då kom det ett sånt där Pacman spöke fast inte riktigt ett sånt och jaga mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...