Jump to content

Tävling - Styla en bil i PS.


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Instämmer, Stellan lille.

Jag håller också på med en bil. Jag förväntar mig inte att vinna, och jag förväntar mig inte att den blir bra. Men jag gör det för att det är kul och för att jag ska lära mig. Och för skojs skull ställer jag upp.

Bilen är inte klar än.

^_^

Haha, där kan man i alla fall inte rösta på sin favorit färg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Siana

Har du inte tagit med hela bilden för att dölja eller för att det ska se snyggt ut? Om det är för att det ska se snyggt ut så tycker jag du ska ta tilbaka så man får se en hel bakrund. Fast i övrigt så tycker jag färgen var riktigt ball, hela jävla regnbågen har du lyckats få med, frenetiskt.

Anledningen för att jag tog bort en del av bakgrunden var för att göra bilden lite mindre och få bilen mer i fokus. Men sådär ska det inte vara när jag är klar med bilen sedan.

Och tack. Väldigt fin lack. Våldtar ögonen. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha du har verkligen noll koll. ^_^ rösta på ett bidrag för att han klippte in just den bilden på sidan. det är det simplaste man kan göra, ta en titt på övriga bilen och se bristerna. Kolfiber som inte ser ut som kolfiber, sne front i fel vinkel plus lite andra mindre missar. Och det faktum att det är väldigt lite gjort med bilden om man jämför med andra bidrag är inget du bryr dig om. Människor som du som är helt blinda vad det gäller grafik borde inte rösta alls.

Jaha nu får man fan inte tycka vad man vill heller. Jag gillar Hela bilen och jag e inte blind då hade jag nog inte sett vad jag skrivit..Bli inte avundsjuk för att jag gillar hans bil bara...!!

Sen är jag ínte alls bra på göra egna bilar och tycker dom som klarar det iaf e DUKTIGA så jag kommer rösta på honom så det så!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha nu får man fan inte tycka vad man vill heller. Jag gillar Hela bilen och jag e inte blind då hade jag nog inte sett vad jag skrivit..Bli inte avundsjuk för att jag gillar hans bil bara...!!

Sen är jag ínte alls bra på göra egna bilar och tycker dom som klarar det iaf e DUKTIGA så jag kommer rösta på honom så det så!!!!!!!!!!

Tackar ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Instämmer, Stellan lille.

Jag håller också på med en bil. Jag förväntar mig inte att vinna, och jag förväntar mig inte att den blir bra. Men jag gör det för att det är kul och för att jag ska lära mig. Och för skojs skull ställer jag upp.

Bilen är inte klar än.

^_^

http://img60.imageshack.us/img60/4404/bilentobrag8jw.jpg

Groovy man, groovy. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag ge dig ett tips Siana?

Det är lättare att göra iordning bilen innandu byter till nån lack, om du ska brusha en sidkjol nu kommer du få det flera gånger svårare än om du hade låtit den va i standardfärgen tills du var klar....

vad jag mernar är att det är idiotiskt att börja med att byta färg allra mest om det ska skifta som på di n eller en motivlack..

Bara ett tips som sagt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag ge dig ett tips Siana?

Det är lättare att göra iordning bilen innandu byter till nån lack, om du ska brusha en sidkjol nu kommer du få det flera gånger svårare än om du hade låtit den va i standardfärgen tills du var klar....

vad jag mernar är att det är idiotiskt att börja med att byta färg allra mest om det ska skifta som på di n eller en motivlack..

Bara ett tips som sagt :teehee:

... Jag har ju sparat hela PSD'n. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha nu får man fan inte tycka vad man vill heller. Jag gillar Hela bilen och jag e inte blind då hade jag nog inte sett vad jag skrivit..Bli inte avundsjuk för att jag gillar hans bil bara...!!

Sen är jag ínte alls bra på göra egna bilar och tycker dom som klarar det iaf e DUKTIGA så jag kommer rösta på honom så det så!!!!!!!!!!

Jag är inte ett dugg avundsjuk, du är helt obetydlig. Och jag har inte sagt att du är blind, bara att du är blind när det gäller att uppfatta bilder, så som folk kan vara ordblinda eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag är helt klart men iaf:

350zgta2zqth_697735_0.jpg

  • Bytt färg
  • Större luftintag
  • Bytt fälgar
  • Neon
  • Sänkt den eller vad man ska kalla det.
  • Resten får ni lista ut skälv

Lite cons.

Lysena är vad? Täckta med tyg eller målade med sprayfärg? Man ser iaf igenom det svarta och det är skugga på den. :P

Det har smygit in en vit tomte under front spoilern.

Reflektionen på sidospoilern är.. Ja, helt fucked up! Det finns inte sånna stenar på mils avstånd.

Skippa neonen med. Den ser inte ut som neon.

Annars var det ett bra jobb. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite cons.

Lysena är vad? Täckta med tyg eller målade med sprayfärg? Man ser iaf igenom det svarta och det är skugga på den. :P

Det har smygit in en vit tomte under front spoilern.

Reflektionen på sidospoilern är.. Ja, helt fucked up! Det finns inte sånna stenar på mils avstånd.

Skippa neonen med. Den ser inte ut som neon.

Annars var det ett bra jobb. :mellow:

Tack för tipsen. Sen det där me lykterna, det har jag redan tagit bort. Och neon syns ine så himnla mycket på dagen. (ska även det tyas bort ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det blir ändå svårare om du tex sätter på en sidokjol då du måste färglägga den också med exakt samma färger och sånt. Din är ju minst sagt färggran så då blir det ännu jobbigare. :P

Ehm, nej? Eftersom jag har ett lager med färg, behöver jag bara ta select layer transparency, markera om lite beroende på vilken ändring jag har gjort, och sedan göra en ny gradient. Inte svårt, jag är inte lat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, nej? Eftersom jag har ett lager med färg, behöver jag bara ta select layer transparency, markera om lite beroende på vilken ändring jag har gjort, och sedan göra en ny gradient. Inte svårt, jag är inte lat.

Men det är ändå smartaste att ta färgen sist.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...