Jump to content

Klippningar och frisyrer


Wolfi
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 330
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

WTF, tänkte skriva i tråden, men såg då att jag hade skrivit redan för ett tag sedan. :P

Jag tycker också Cristiano Ronaldos hår är snyggt. Hur ska man då säga till frisören om man vill ha en sådan frisyr, hur sa du? Och det ska inte se ut som någon hockeyfrilla! :)

Det är kanske bäst att gå till en svensk frisör om man ska ha den frissan.

Gör som denna gubbe säger:

Nee

Säg att du vill ha en likadan frisyr som (drar upp ett kort på Ronaldo och pekar med hela handen) han!

eller tala om att du vill behålla lite längd där bak, kortare på sidorna och lite längre där fram. INGEN MASKIN! Gå till en proffsig frisör, räkna med en 300-400:-. Och säg att du vill ha fria öron också, så slipper de fråga.

Om du är stum, visa dessa bilder.

Bild 1

Bild 2

EDIT: Visa inte den bilden som du länkade till, väldigt dåligt fixad faktiskt. Och inte alls snyggt. :shifty:

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF, tänkte skriva i tråden, men såg då att jag hade skrivit redan för ett tag sedan. :)

Gör som denna gubbe säger:

eller tala om att du vill behålla lite längd där bak, kortare på sidorna och lite längre där fram. INGEN MASKIN! Gå till en proffsig frisör, räkna med en 300-400:-. Och säg att du vill ha fria öron också, så slipper de fråga.

Om du är stum, visa dessa bilder.

Bild 1

Bild 2

EDIT: Visa inte den bilden som du länkade till, väldigt dåligt fixad faktiskt. Och inte alls snyggt. :P

Vad menar du med fria öron? Att det inte ska hänga hår på öronen eller? Blir det fel om de gör med maskin istället för sax? Vad är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med fria öron? Att det inte ska hänga hår på öronen eller?

Japp

Blir det fel om de gör med maskin istället för sax? Vad är skillnaden?

Nej, fel blir det inte. Men jag har provat många salonger, säger du att de skall ta med maskin kan du räkna med en upprakad nacke till flinten. Sax blir mer naturligare. Däremot brukar de fixa till polisongerna med en liten rakapparat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp

Nej, fel blir det inte. Men jag har provat många salonger, säger du att de skall ta med maskin kan du räkna med en upprakad nacke till flinten. Sax blir mer naturligare. Däremot brukar de fixa till polisongerna med en liten rakapparat.

Ok, tack för all hjälp. Men de behöver väl inte klippa nackhåret eller håret på huvudet. De ska väl bara klippa på sidorna eller? Men jag kan säga, helst ska det klippas med sax så att det inte blir för kort.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack för all hjälp. Men de behöver väl inte klippa nackhåret eller håret på huvudet. De ska väl bara klippa på sidorna eller? Men jag kan säga, helst ska det klippas med sax så att det inte blir för kort.

Det beror på hur långt hår du har. Sedan är det fult om du har väldigt kort (nästintill rakat) på sidorna och en mössa i nacken och på sidorna. Jaja, skall klippa mig imorn och kan eventuellt langa en bild om det blev bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på hur långt hår du har. Sedan är det fult om du har väldigt kort (nästintill rakat) på sidorna och en mössa i nacken och på sidorna. Jaja, skall klippa mig imorn och kan eventuellt langa en bild om det blev bra.

Ja, det blir fult om jag har det för kort på sidorna. Jag kan säga att det inte ska vara så jättestor skillnad på längden. Men de ser på bilden. :)

Ska du också klippa dig så som Cristiano Ronaldo? Sedan kan du kanske skriva hur du exakt sa till frisören när du skulle klippa dig. Skulle hjälpa mycket, jag vill inte ha min frissa förstörd!! =D

Redigerad av R9 Ronaldo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det blir fult om jag har det för kort på sidorna. Jag kan säga att det inte ska vara så jättestor skillnad på längden. Men de ser på bilden. :P

Ska du också klippa dig så som Cristiano Ronaldo? Sedan kan du kanske skriva hur du exakt sa till frisören när du skulle klippa dig. Skulle hjälpa mycket, jag vill inte ha min frissa förstörd!! =D

Haha, nä, inte direkt som Ronaldo. Jag vill ha min egna stil, men faktum är att hans frisyr passar jävligt bra på mig. När det blir lite längre efter en månad eller två, då brukar jag köra en snebena á la Ronaldo.

Säg bara hur du vill ha det, och dra till med ett "eller vänta, så här ungefär" och dra upp din mobil och visa en bild på honom, annars blir det för töntigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nä, inte direkt som Ronaldo. Jag vill ha min egna stil, men faktum är att hans frisyr passar jävligt bra på mig. När det blir lite längre efter en månad eller två, då brukar jag köra en snebena á la Ronaldo.

Säg bara hur du vill ha det, och dra till med ett "eller vänta, så här ungefär" och dra upp din mobil och visa en bild på honom, annars blir det för töntigt. :)

Haha, exakt! Tack för hjälpen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...