Jump to content

Coolt att vara nörd?


samuelszon
 Share

Är det coolt att vara nörd?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Som många sagt, så beror det på vad man definierar som "nörd". Enligt min uppfattning är det en sådan som har väldigt mycket kunskap inom ett visst ämne, och bara därför blir retad. En person som blir retad kan ofta framstå som socialt inkompetent, men att man inte pratar med sina mobbare säger ju absolut ingenting. Man kan ju lika gärna ha vänner på andra platser (om inte annat, så i sin egen kunskapskrets). Sen är ju förstås frågan vad man definierar som "cool". Enligt mig är det en person som kan "ta det kallt" (därav ordet cool), dvs att inte bry sig om att han blir mobbad. Huruvida alla nördar verkligen är sådana vet jag inte, men sådana som är det anser jag i alla fall vara coola.

Vote: Ja. (skulle ha valt något mellanalternativ om sådant funnits)

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nörd och definitivt inte cool. Så enligt mg är det inte coolt att vara nörd, det är heller inte coolt att inte vara en.

Haha...

Det beror på vad man menar med Nörd. Menar man någon som inte är "cool" så är det ju inte coolt.

Men menar man någon som är jävligt bra på datorer så är det olika med alla -_-.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som många sagt, så beror det på vad man definierar som "nörd". Enligt min uppfattning är det en sådan som har väldigt mycket kunskap inom ett visst ämne, och bara därför blir retad. En person som blir retad kan ofta framstå som socialt inkompetent, men att man inte pratar med sina mobbare säger ju absolut ingenting. Man kan ju lika gärna ha vänner på andra platser (om inte annat, så i sin egen kunskapskrets). Sen är ju förstås frågan vad man definierar som "cool". Enligt mig är det en person som kan "ta det kallt" (därav ordet cool), dvs att inte bry sig om att han blir mobbad. Huruvida alla nördar verkligen är sådana vet jag inte, men sådana som är det anser jag i alla fall vara coola.

Vote: Ja. (skulle ha valt något mellanalternativ om sådant funnits)

Hmm, bra skrivet.. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nördar är väl såna som inte är coola!?

Vote: Nej. Skum topic förresten...men jag gillar den. -_-

Och vilka är coola då? Dom som inte är nördar? Men vilka är då nördarna? låter lite konstigt...

Null vote. Det beror på vad man tycker att en nörd är. Jag tycker t.ex att fjortisar är nördar, men fjortisar tycker att jag är en nörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vilka är coola då? Dom som inte är nördar? Men vilka är då nördarna? låter lite konstigt...

Null vote. Det beror på vad man tycker att en nörd är. Jag tycker t.ex att fjortisar är nördar, men fjortisar tycker att jag är en nörd.

Exakt...ja nästan iaf. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...