Jump to content

Coolt att vara nörd?


samuelszon
 Share

Är det coolt att vara nörd?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Definera nörd!

Osäker människa som måste klanka ner på andra för att själv känna sig cool.

Tror att han är världens fetaste människa som alla brudar vill ha. Måte ofta hävda sig genom att hota och kränka andra. En uppblåst människa helt enkelt.

Cool är man om man är självsäker och total sk*ter i vad folk tycker om en. Man är sig själv. Antingen tycker folk om en och umgås med en eller så gillar de inte en och de som inte gillar en kan dra. Man skall inte ändra sig eller rätta sig efter någon annan för att bli omtyckt. Innebär det färre vänner så no problemo...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Osäker människa som måste klanka ner på andra för att själv känna sig cool.

Tror att han är världens fetaste människa som alla brudar vill ha. Måte ofta hävda sig genom att hota och kränka andra. En uppblåst människa helt enkelt.

Cool är man om man är självsäker och total sk*ter i vad folk tycker om en. Man är sig själv. Antingen tycker folk om en och umgås med en eller så gillar de inte en och de som inte gillar en kan dra. Man skall inte ändra sig eller rätta sig efter någon annan för att bli omtyckt. Innebär det färre vänner så no problemo...

Ok, då är man inte cool om man e nörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att vara nörd är det coolaste som finns.

Finns ju åtminstonde två typer "nördar". Den klassiska: Finnig, flottigt hår, coca cola glasögon och tandställning som tillbringar hela sin vakna tid framför datorn.

Sen den som måste visa sig hela tiden.

Den riktiga nörden är ju nummer två enligt mig. Vilken menar du?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Osäker människa som måste klanka ner på andra för att själv känna sig cool.

Tror att han är världens fetaste människa som alla brudar vill ha. Måte ofta hävda sig genom att hota och kränka andra. En uppblåst människa helt enkelt.

Cool är man om man är självsäker och total sk*ter i vad folk tycker om en. Man är sig själv. Antingen tycker folk om en och umgås med en eller så gillar de inte en och de som inte gillar en kan dra. Man skall inte ändra sig eller rätta sig efter någon annan för att bli omtyckt. Innebär det färre vänner så no problemo...

Vad snackar du om? Tänker du inte på 'cooling' eller liknande?

En nörd är en person som är extremt fixerad vid en enda sak, ofta teknik eller naturvetenskap, men har svag social kompetens.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju åtminstonde två typer "nördar". Den klassiska: Finnig, flottigt hår, coca cola glasögon och tandställning som tillbringar hela sin vakna tid framför datorn.

Sen den som måste visa sig hela tiden.

Den riktiga nörden är ju nummer två enligt mig. Vilken menar du?

Som jag.

13 år, har nått MVG-målen för 9:an snart och spelar GTA. -_-

(Jo, det är sant.)

Alla é vi nördar på något ämne. Och vissa é bara allmänt nördiga till sättet. Så é det och ja, det é TUFFT!

Exakt! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väl på hur man definerar cool och nörd.

Som P-C skrev:

En nörd är en person som är extremt fixerad vid en enda sak, ofta teknik eller naturvetenskap, men har svag social kompetens.

Där kan jag känna igen mig själv, då man kanske kan kalla mig datanörd. Men svag social kompetens kan jag inte säga att jag har. Är jag i allmänhet en nörd då?

Ordet cool kan ju betyda många olika saker för många olika personer. Så frågan är väl lite konstigt ställd faktiskt.

Utifrån mina egna uppfattningar av cool och nörd så votade jag Nej. Tänker inte gå in på det mera i detalj dock..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...