Jump to content

Coolt att vara nörd?


samuelszon
 Share

Är det coolt att vara nörd?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag uppfattar en nörd som en som är speciellt fixerad/fast av någonting. Det kan vara samlande av olika saker, aktiviteter såsom spela dator etc., och har då nedsatt social erfarenhet (i regel).

Om man står upp för att man är en nörd, så är man inte cool. Vilka slags personer är "coola" egentligen?

Om man INTE är nörd av något på något vis, är man nog jävligt utråkad, såsom en medelfjortis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Om det är datornördar vi snackar om..så är det ju inte direkt något att vara stolt över att man är.

Vote: nein!

Man kan ju vara stolt över sin kunskap. Eller jag menar, att vara en datanörd är kanske inget att stoltsera med men någonting annat.

Men enligt mig är det fortfarande imponerande att ha sådan kunskap som vissa har;

'Vem hade namnsdag den 18 maj 1985?'

'Solveig och Sture'.

Och som nån sa, coolheten kommer från insidan och man kanske inte ska se nördheten som cool.

Och nu när ni sa det, det är ju inte så jävla cool att vara nördig då betäckningen nörd är ju egentligen raka motsatsen till cool. Så om jag formulerar om mig lite, så syftar jag på hur insidan är.

En som jag känner är världens nörd, men ack så cool. :wub:

Han är ful men när jag snackade med honom efter en träning så sa han:

'När jag kommer hem ska jag käka, duscha, sitta vid datorn och sova. Snacka med lite brudar, ni vet.' (Trots att han inte är stilig till 5 öre)

Han är cool. ^_^

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...