Jump to content

Rökning


Plaisir
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Han är ändå inte tuffare än Maclane -_-

Nej men det är tex. Batman, och han röker inte.

Att få en filmkaraktär att framstå som coolare genom att sätta en giftpinne i munnen på honom/henne är förlegat. Det gjorde man på -70 och -80 -talet när man inte visste bättre.

Men delvis har du rätt, även om det blir mer sällan att karaktärerna röker så händer det fortfarande i nyare filmer. Speciellt i gangsterfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men det är tex. Batman, och han röker inte.

Att få en filmkaraktär att framstå som coolare genom att sätta en giftpinne i munnen på honom/henne är förlegat. Det gjorde man på -70 och -80 -talet när man inte visste bättre.

Men delvis har du rätt, även om det blir mer sällan att karaktärerna röker så händer det fortfarande i nyare filmer. Speciellt i gangsterfilmer.

Hur cool är en medelåldersman i latexdräkt och mantel? inte nåt...

nöönönönönönönö batman!

artwork_images_423822183_190705_Mark-Chamberlain_676796_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började röka för att det var skönt, jag blev lugn osv. Man kunde fördriva tid och vara social. Men efter ett halvår så slutade cigg att ge mig någonting, så då slutade jag att röka.

Brukar dock fortfarande gå ut med folk när dem ska röka på fester fast bara prata.

Och dem flesta brukar vara positift inställda till att man tackar nej till en cigg och säger att man har slutat.

Edit: Så, hmm. Nej. Inte coolt men skönt till en början.

Redigerad av SlIpKnOt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En googlesökning på Steve McQueen samt Humphrey Bogart gav svaret.

Fritz Lang's M gav verkligen svaret.

För att inte ens tala om den oerhört coola Joy Division-bilden, som verkligen ger svaret.

Eller så kan man väl säga att jag ger svaret.

Eller varför inte konstatera det faktum att Bob Dylan ger svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag orkar inte ens läsa igenom dessa tre sidor, det var jobbigt nog med dem i Love, peace and understanding-tråden.

Jag säger såhär:

Det är inte coolt att röka. Konstigt nog så är det inte de "häftiga" tjejerna som röker på våran skola, utan ..jaa..om ni ursäktar min frispråkighet: Det är de äckliga pundar-tjejerna som röker.

Punkt.

Das Edit: Kom på att det finns ett undantag, en "häftig" tjej som röker. Men så är hon också den enda.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för Coolt med att få i sig en mängd giftig rök och förstöra lungorna,

Galenskaper är vad det är!

[Lite Offtopic]

Min morsa och farsa röker 1 - 2 paket var om dagen, och dom har

inte direkt någon bra månads lön på deras jobb, så det blir ju fan

svårt att få mat när dom bara tänker på tobaken ^_^ [/Lite Offtopic]

Det ända som är Coolt i den här världen, Existerar inte..

Men det man tycker är Coolt däremot existerar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske beror på vad man röker.

Vanliga cigaretter med tobak är ju så fjortis, cigarr är LITE bättre, pipa med tobak är mycket bättre, men det "coolaste" är ju att organiserat röka Salvia eller liknande.

Men själva grejen att röka för att vara cool är väl lite konstigt men vanligt, allt ska ha en verklig mening för att man ska göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan väl i alla fall fastslå att de som börjar röka nu, (och då menar jag röka mycket, inte feströkning eller någon gång ibland) inte verkar avskräckas av att kroppen tar stryk på olika vis. Det har ju faktiskt varit ett faktum ganska länge nu att rökning skadar kroppens organ, kondition m.m.

De som rökt en längre tid har ju sitt beroende, men vad är det som gör att yngre generationer ändå puffar vidare, har det bara med den "sociala biten" att göra? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...