Jump to content

Rökning


Plaisir
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått.

Därimot när det kommer till film här rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej.

Precis, "en cigg passar bra i handen tillsamans med alkoholen" Quote from my sister, tycker det stämmer rätt bra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rökning, ett helvete på jorden?

Rökning är inget annat än en "coolhets"pryl vill jag lova. Rökning gynnar inte någon fysiskt men det är skönt för folk med problem som vill bli lugna då rökning ger en lugnande känsla.

Rökhosta uppstår pga. kära på flimmerhåren. Nu vet ni det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är ej coolt, men de "coola", populära röker oftare. Något annat är ej påstått.

Därimot när det kommer till film här rökningen en coolhetsfaktor, hade John Mclane varit lika tuff utan cigaretterna? Ja kanske ni säger, men svaret är nej.

När jag rökte tyckte jag själv att ja va rätt cool faktiskt, men nu inser jag att det inte finns ngt så ocoolt som att röka. DE flesta som börjar röka gör det för att få gemenskap med andra som röker (som då ofta kanske är av den "coolare typen") eller så börjar folk röka för att kunna få fler raster på det stressiga jobbet... Inte så konstigt med det egentligen... Men frukstansvärt synd att det ska behöva vara så för vissa människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag rökte tyckte jag själv att ja va rätt cool faktiskt, men nu inser jag att det inte finns ngt så ocoolt som att röka. DE flesta som börjar röka gör det för att få gemenskap med andra som röker (som då ofta kanske är av den "coolare typen") eller så börjar folk röka för att kunna få fler raster på det stressiga jobbet... Inte så konstigt med det egentligen... Men frukstansvärt synd att det ska behöva vara så för vissa människor.

Som du själv säger, gemenskapen. Fast när jag snackar rökning snackar jag inte beroende, utan kunna gå ut och ta ett bloss med polarna på fyllan istället för att sitta kvar inne och glo. Kunna dela en cigg och växla några ord med en trevlig tjej, eller bara hjälpa till med eld åt nån behövande. Kan tillägga att jag aldrig röker annat än på fyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som du själv säger, gemenskapen. Fast när jag snackar rökning snackar jag inte beroende, utan kunna gå ut och ta ett bloss med polarna på fyllan istället för att sitta kvar inne och glo. Kunna dela en cigg och växla några ord med en trevlig tjej, eller bara hjälpa till med eld åt nån behövande. Kan tillägga att jag aldrig röker annat än på fyllan.

Du är inte ensam att kombinera alkohol och cigg. Alltså, man blir ju mer torr i halsen av att röka, därför blir det ju godare med drickat. Finns inget så skönt (finns det ju men..)som att ta nåt kallt att dricka när du är som törstigast!

Nu kör jag en fuling, men dofterna med rök å öl t.ex, å schysst musik gör ju fan stämning på en fest. Men att bo i rökigt hem är vidrigt. Eller som att röka i bilen. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt är en tolkningsfråga.

Nu är det själva rökningen i sig. Och visst, den kan säkert vara "cool" i vissa anseénden. Därimot är bieffekterna av rökningen inte ett dugg coolt.

Det är det som folk inte kan se igenom. Hör ni ciggaret så tänker ni på cancer. Men inte fan tänker ni på trafikolycka om jag säger bil.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...