Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Men egentligen. Jag tror inte om äns 50% av hela Sverige skulle hålla på mff så skulle dom bara visa stockholms lag...

Det är ju självklart. Men får man inte tillräckligt med Malmö nu? Real Malmö och värvning hit och värvning dit. Bara för att det inte händer ett skit om det laget just nu så betyder inte det att media struntar i dom. När dom snart kommer värva någon gammal diva ja då står det 5 sidor om dom igen.

Och när jag kollade på sportnyheterna här om dagen visade dom highlights från DIF - Hammarby och ÖIS - Malmö, dom sket i Gnaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju självklart. Men får man inte tillräckligt med Malmö nu? Real Malmö och värvning hit och värvning dit. Bara för att det inte händer ett skit om det laget just nu så betyder inte det att media struntar i dom. När dom snart kommer värva någon gammal diva ja då står det 5 sidor om dom igen.

Och när jag kollade på sportnyheterna här om dagen visade dom highlights från DIF - Hammarby och ÖIS - Malmö, dom sket i Gnaget.

Just malmö har blevet ett jävla medialag nu. Det är "oj va dåligt av mff" dom ska ju vinna etc. Och dom andra skåne-lagen får inte vara med. Och nu bara för att Henke kommer HIF vara mycket i media. Det tycker jag är fel. OK kanske typ någon gång eller så men nu kommer det ju massa supportrar som "alltid har hållit på HIF" och fyller Olympia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm. Men ofta i Efterlyst kan dom ta upp att en kille blev misshandlad utanför en krog. Såna vardagsbrott. Men dom tar inte upp vardagsbrott i andra städer. Där tar dom bara upp mord, rån och våldtäkter m.m

Kanske för att fler folk går på krogen i storstäder och då är det lite mer intressant. Vem vill höra om en man som vart knivhuggen utanför en samekrog i Kiruna när man istället får höra om ett knivmord i centrala Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Djurgården snor inga ideér, Dom har sveriges bästa tifogrupp, Det är lätt att avgöra

Men AIK's Johan Mjällby tifo, ^_^:P

Det håller jag med om. Sen ska man tänka på att Fabriken inte har funnit allt så länge heller. Och det kommer nya människor varje dag och folk vill hjälpa till. En grym tifogrupp som bara blir bättre och bättre

Johan Mjällby tifot var inget annat än en pinsam historia. Snott idén från Kalles Kaviar eller?

Samma med Black is Back. Det var inte direkt en ögonfröjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka är Fabriken som ni talar om?

Djurgårdens nya tifogrupp. Startades inte allt för längesedan (hösten 2005). Den förra gruppen Ultras Stockholm hade mycket problem med Djurgårdens IF så man la ner hela skiten. Fabriken, den nya gruppen har många gamla medlemmar från US och mycket nytt blod, vilket gör gruppen stark.

Jag var själv medlem i gamla US och funderar kanske på att "komma tillbaka" till Fabriken, om det nu går.

Edit: Stavfel...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...