Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Han blåste halvtid för att tilläggstiden hade gått. Bollen tog på armen men han försökte dra undan den. Jonssons utvisning var solklar då han inte ens siktade på bollen.

Jag tror inte Jonson hade gjort sig skyldig till den där utvisningen om domaren hade blåst straff i momentet innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han blåste halvtid för att tilläggstiden hade gått. Bollen tog på armen men han försökte dra undan den. Jonssons utvisning var solklar då han inte ens siktade på bollen.

Han pekade på hörna först. Men ändrade sitt beslut när han senare kollade på klockan, vilket är otroligt nybörjarmässigt. Vid utvisningssituationen var det ett solklart gult kort. Han skulle panga till på bollen men träffade Bajenbackens ben som kom ivägen. Egentligen är det inte ens ett gult kort men han satsade så förbannat hårt så det är väl värt det då. Rött var ju faktiskt att ta i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han pekade på hörna först. Men ändrade sitt beslut när han senare kollade på klockan, vilket är otroligt nybörjarmässigt. Vid utvisningssituationen var det ett solklart gult kort. Han skulle panga till på bollen men träffade Bajenbackens ben som kom ivägen. Egentligen är det inte ens ett gult kort men han satsade så förbannat hårt så det är väl värt det då. Rött var ju faktiskt att ta i.

Vi säger så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

90% av all media styrs från Stockholm och prioriterar alltid 08 ler GBG lagen i ina sändningar.

Tänkte faktiskt skriva det! Kan du läsa tankar :unsure:

Men dom har oftast med mff också eftersom dom är så jävla duktiga. Men inte ens skånederby kan kommer med i tv om den har slutat 0-0 eftersom stockholmslagen är viktigare. Konstigt att vi skåningar kanske har lite fördomar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom lagen har fler fans lär väl media prioritera dom, för de är flera som vill läsa om just dessa lag.

Men jag tog det bara som exempel. Men det är ju alltid stockholmslagen när dom ska visa matcherna på sporten typ. Dom tog med att AIK ramlade ner på dom "vanliga nyheterna" alltså inte sporten utan dom vanliga typ. Det är bara för att dom som gör nyheterna är stockholmare och vill bara ha med sitt favoritlag i TV.

Tommy_killer, ceone och roxxy: Ska vi starta en egen skånekanal? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att man bara ska skita i alla andra lag eftersom de andra har mindre supportrar? Låter inte rimligt enligt mig.

Nja skita sa jag aldrig. För de skiter ju inte i det mindra lagen heller. Men dom får ju inte lika mycket uppståndelse för att dom är mindre. Det är ju mer som bryr sig om AIK vinner en match än om Örgryte eller Kalmar, för att AIK har mer fans. Det är ju därför man visar det på till exempel Sporten. För man kan ju inte visa allt, eller hur?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja skita sa jag aldrig. För de skiter ju inte i det mindra lagen heller. Men dom får ju inte lika mycket uppståndelse för att dom är mindre. Det är ju mer som bryr sig om AIK vinner en match än om Örgryte eller Kalmar, för att AIK har mer fans. Det är ju därför man visar det på till exempel Sporten. För man kan ju inte visa allt, eller hur?

Men egentligen. Jag tror inte om äns 50% av hela Sverige skulle hålla på mff så skulle dom bara visa stockholms lag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...