Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Guest Pååååålsson

Jag körde utan koppling i 2 veckor.

:) Det var inge problem iallafall för en k50

Men den är fixad kag behövde bara byta kopplingsarmen och wiren å nippeln så nu går den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fastställt en hel del på min moppe:

Trim(farsan ska hjälpa mig): 5,5 hkr cylinder, högeffekt-system, dreva (14-30), kanske ´ny förgasare eftersom den jag har är 16,5 mm stor.moppen lär gå i 110 eller nått... ^_^

och sedan när jag fyller moppe ska jag köpa en ny moppe, kanske en scooter vet ej får se... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela denna veckan har varit en moppe vecka, iaf sen i onsdags: det hela började med att jag fick provköra en jätte-fin Yamaha FS1 Yankee, och då jävlar tänkte jag: så ska jag fixa min moppe. Så nu har jag polerat upp den riktigt fint, fyllt i där det fattas färg(repor och sånt), bytt ut alla rostiga skruvar och så satt jag med en tandborste och rengjorde förgasaren och undersidan ramen, så nu ser den verkligen fin ut , det fattas bara att jag ska ta bort rosten på cylindern med en stålborste... :D

den borde ha höjt sej i pris en 500-lapp..

Ps: jag skrev fel i min presentation av moppen :rolleyes: , jag har slutna bakdämpare...

Fatta inte varför jag skrev det men.:">

EDIT: Håll nästan på att glömma: När jag drog in till "city" så lossnade ljudämparen och fick en hel del saftiga repor...sån tur att man ska byta B)

EDIT2:

http://www.hobbex.se/produktbilder/52-76-87stor.jpg ^_^

Redigerad av Barracuda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...