Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jo, jag har också åkt utan koppling

kan ju säga att de är väldigt enkelt, bara att köra på som vanligt fast utan koppling.. du släpper gasen o rycker i växeln när du känner att den går fritt o inte drar.. använder nästan aldrig kopplingen, e så jävla gott o sitta o klia sig i nacken eller längre ner samtidigt som man växlar -_- de e ja o en polare me likadan moppe som alltid kör så, alla flabbar när vi kär iväg fårn skolan vinkandes me vänsterhanden samtidigt som vi växlar, fattar inte varför ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min moped.. en Zündapp CS50 -85 med Yamaha DT125MX -78 motor.. förstärkt ram, förstärkt och förlängd sving osv osv.. moddad under 8 års tid (sedan jag var 15)... har haft mängder av mopeder (enbart tyska/svenska givetvis) men det här är den officiella 15-års moppen.. Yamaha texten på motorn är numera bortslipad.. gillar inte japanska saker men fick motorn gratis så:">

kan ju tillägga att den inte är färdigbyggd än på länge.. började med att jag skulle lacka om den men så spårade det ur lite ;)

edit: efter bilden togs har en framskärm som passar moppens stuk monterats..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-_- ojoj..  hur snabb är den??

vet inte än, slängde nyss på den här motorn (mopedens 4'e eller 5'e motor för övrigt)... eftersom motorn är japansk har den redan pajjat.. dock bara nått tändningsfel men ändå.. japanska tändsystem kan bli dyra ;) men med 125cc och 6-växlar finns det potensial till riktigt farliga hastigheter.. det lilla jag har hunnit köra med den här motorn så var det inga som helst problem att blåsa om bilar på löpande band på 70-väg iaf ;) och då har jag inte ens börjat fila cylindern än :D dock är den 15cm förlängda framgaffeln "ganska" ostabil.. och väghållning i höga farter blir därefter.. ska bytas till grövre framgaffel och monodämpare bak...

edit: har 2 filmer med dålig kvalitet på moppen om någon har ett bra ställe att lägga dom på... tillsammans är dom 8mb..

får bidra med en före-bild oxå ;) tagit dagen innan jag fyllde 15..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Pååååålsson

Karatemorfar, vill du ha det värsta jag kan hitta i moppekatalogen så finns det en 60cc 7,5hästars cylinder med kolv för 788spänn, men då måste du byta avgasmutter, jag vet inte om originaltopplocket passar för diametern på kolven är 41mm. Förgasare (14*17mm Bing) för 1455 spänn. å så finns det effektljuddämpare och krök för sachs (32mm passar för 7,5hästarn) + avgasmutter (32mm) för 535kr sammanlagt.

Det var nog det värsta jag hitta i Addemoto's moppekatalog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karatemorfar, vill du ha det värsta jag kan hitta i moppekatalogen så finns det en 60cc 7,5hästars cylinder med kolv för 788spänn, men då måste du byta avgasmutter, jag vet inte om originaltopplocket passar för diametern på kolven är 41mm. Förgasare (14*17mm Bing) för 1455 spänn. å så finns det effektljuddämpare och krök för sachs (32mm passar för 7,5hästarn) + avgasmutter (32mm) för 535kr sammanlagt.

Det var nog det värsta jag hitta i Addemoto's moppekatalog.

Men jag hade tänkt mig att trimma den utan att köpa massa saker, kanske ett drev men den är redan drevad, för om jag måste köpa 70cc motor och sånt där så måste ju ramen förstärkas och allt kommer gå på mycket pengar !

Så jag ska be pappa fila lite

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...