Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Fel att ha blackbox? eller att inte ställa moppen där alla andra ställer den, utan en bit bort vid typ något hus eller nånting.

har polisen verkligen rätt att ta en moppe som bara står där? tänk om jag har vreoal trimmad moppe som jag tävlar med, men har den ute på gatan för typ garagestädning eller något?

EDIT: dom på nivrenaskolan brukar ställa sina monstertrimmade moppar bakom folktandvården (ca 150 m därifrån) funderar på ett anonymt samtal till Mr. Blue ^^

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit razzia i grannkomunen nu :P

15 beslagtagna moppar blev det, så det skulle inte förvåna mig om snuten kommer till själevad nu.

Har som tur är inte trimmat än, så jag ligger nog ganska lungt till.

Däremot har jag vänner som har trimmat sina moppar uppåt 100 kmh, så dom får nog vara på sin vakt.

Edit: Damn, sida 200 (w00t), det måste ju firas, lägger strax upp en bild på moppen :)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom säger åt alla att komma och ställa sig vid sina mopeder och starta dom så polisen får provköra. Och vägrar man ställa sig vid mopeden beslagtar dom den

Dom kan ju inte göra ett piss om dom inte kan bevisa att du kört på den.

Fel att ha blackbox? eller att inte ställa moppen där alla andra ställer den, utan en bit bort vid typ något hus eller nånting.

har polisen verkligen rätt att ta en moppe som bara står där? tänk om jag har vreoal trimmad moppe som jag tävlar med, men har den ute på gatan för typ garagestädning eller något?

EDIT: dom på nivrenaskolan brukar ställa sina monstertrimmade moppar bakom folktandvården (ca 150 m därifrån) funderar på ett anonymt samtal till Mr. Blue ^^

Blackbox är the wub. Den har räddat mig två gånger i sommar.

Har varit razzia i grannkomunen nu :P

15 beslagtagna moppar blev det, så det skulle inte förvåna mig om snuten kommer till själevad nu.

Har som tur är inte trimmat än, så jag ligger nog ganska lungt till.

Däremot har jag vänner som har trimmat sina moppar uppåt 100 kmh, så dom får nog vara på sin vakt.

Edit: Damn, sida 200 (w00t) , det måste ju firas, lägger strax upp en bild på moppen :)

Var razzia här i våras, så gott som alla i byn åkte dit. Utom tjejerna (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att trimma den eller inte, har en krossmodell och kör lite i skogen o så. Det skulle vara skönt att ha lite staarkare moppe o att man inte behöver växla lika ofta. Men å andra sidan så är det inte så länge kvar tills man säljer den och man får väl lite mera pengar om man inte trimmat eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, jag måste vara synsk eller något! :>

Idag blev det razzia på våran skola, 2 st åkte dig, ett förvånansvärt litet antal då nästan alla killar utom jag har trimmat.

Först kom dom en sväng på morgonen runt kl 8:30 någon gång, då stälde de sig och kollade alla moppar på skolgården.

Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist :rolleyes:

Min andra kompis moppe tog dom senart på dagen, utan att ens säga till hade dom baxat upp hans moppe på en släpvagn och kört iväg.

Fy vad spänande vi har haft idag :D

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist :rolleyes:

Vad är det för stolpskott som kör trimmat och regskylten kvar? Hur svårt är det egentligen att ta reda på vem ägaren är då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att om du kör trimmat med reg. skylt får man bara fortkörningsböter och utan skylt får man trimmat eller något liknande

Är det verkligen sant? En polare åkte dit utan reg och han fick inte bara fortkörningsböter. Men han fick inte lämpet indraget av någon anledning.

Sedan en annan polare åkte dit MED regskylt, han fick lämpet indraget och böter och massa saker.

Sedan spelar det ju ingen roll heller, med regskylt blir ju risken mindre för att bli fasttagen. Om det inte blir en hel jakt vill säga. Men om man bara ser moppen bränna förbi.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen sant? En polare åkte dit utan reg och han fick inte bara fortkörningsböter. Men han fick inte lämpet indraget av någon anledning.

Sedan en annan polare åkte dit MED regskylt, han fick lämpet indraget och böter och massa saker.

Sedan spelar det ju ingen roll heller, med regskylt blir ju risken mindre för att bli fasttagen. Om det inte blir en hel jakt vill säga. Men om man bara ser moppen bränna förbi.

Med skylt straffas du på samma sätt som du kör bil för fort/ wath ever brott MED körkort. utan plåt är det annat

detta är vad jag har för mig. nån sa nånting sånt till mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, jag måste vara synsk eller något! :huh:

Idag blev det razzia på våran skola, 2 st åkte dig, ett förvånansvärt litet antal då nästan alla killar utom jag har trimmat.

Först kom dom en sväng på morgonen runt kl 8:30 någon gång, då stälde de sig och kollade alla moppar på skolgården.

Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist :shifty:

Min andra kompis moppe tog dom senart på dagen, utan att ens säga till hade dom baxat upp hans moppe på en släpvagn och kört iväg.

Fy vad spänande vi har haft idag :P

Skulle gärna vilja veta hur dina kompisars "Vråltrimmade" och "råtrimmade" moppar är trimmade på för vis. Om de inte som ja skulle kunna tro, att dom bara kör urpluggat, de finns så jävla många nötskal här i vårt avlånga land som tror mopparna gör 100 med urplugat avgassystem.. när de i själva verket gör ca 75.. (nu säger inte jag att du sagt de eller är de..) sen när de trycker på ett effektrör och byter vikter/drev munstycken, så tror de att de gör 110, men de e ren idioti vill jag påstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel att ha blackbox? eller att inte ställa moppen där alla andra ställer den, utan en bit bort vid typ något hus eller nånting.

har polisen verkligen rätt att ta en moppe som bara står där? tänk om jag har vreoal trimmad moppe som jag tävlar med, men har den ute på gatan för typ garagestädning eller något?

EDIT: dom på nivrenaskolan brukar ställa sina monstertrimmade moppar bakom folktandvården (ca 150 m därifrån) funderar på ett anonymt samtal till Mr. Blue ^^

Det är olagligt och ha blackbox, du åker dock inte dit extra för något "försök till ljug" eller någonting. Det är inte olagligt och ha en trimmad moppe, eller sitta på en. Kör du en trimmad moppe åker du dit, och därför kan polisen inte beslagta en moped som bara står där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är olagligt och ha blackbox, du åker dock inte dit extra för något "försök till ljug" eller någonting. Det är inte olagligt och ha en trimmad moppe, eller sitta på en. Kör du en trimmad moppe åker du dit, och därför kan polisen inte beslagta en moped som bara står där.

Förlåt, men har stört mig så jävla länge nu. att ha. ATT. inte och. Lär dig :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gärna vilja veta hur dina kompisars "Vråltrimmade" och "råtrimmade" moppar är trimmade på för vis. Om de inte som ja skulle kunna tro, att dom bara kör urpluggat, de finns så jävla många nötskal här i vårt avlånga land som tror mopparna gör 100 med urplugat avgassystem.. när de i själva verket gör ca 75.. (nu säger inte jag att du sagt de eller är de..) sen när de trycker på ett effektrör och byter vikter/drev munstycken, så tror de att de gör 110, men de e ren idioti vill jag påstå.

Exakt.

Min gick i ca 110 me det trimmet jag körde med förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, jag måste vara synsk eller något! :P

Idag blev det razzia på våran skola, 2 st åkte dig, ett förvånansvärt litet antal då nästan alla killar utom jag har trimmat.

Först kom dom en sväng på morgonen runt kl 8:30 någon gång, då stälde de sig och kollade alla moppar på skolgården.

Efter ett litet tag stack dom och då tog min kompis chansen att sticka hem med sin råtrimmade moppe innan snuten skulle komma tillbaka, det visade sig vara lönlöst då de redan hade sett reg nummret och stack hem till honom och hämtade den ist :shifty:

Min andra kompis moppe tog dom senart på dagen, utan att ens säga till hade dom baxat upp hans moppe på en släpvagn och kört iväg.

Fy vad spänande vi har haft idag B)

utan reg-skylt :huh:

Om snubben inte haft reg-skylt hade han inte åkt ditt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...