Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Ferrari: Nej, det är en -04:a.

Förövrigt är det samma moped som yamaha dt -04 och uppåt. Yamaha köper den och sätter på sina egna plastdetaljer och dyl.

Oki, tyckte väll att den påminde lite om Yamaha DT

idag va ja och e kompis ute me moppen och lekte spruta lite grus ochså skit skoj :)

Hehe, komihåg när jag och en polare var utnaför donken och jag stälde mig på en grusfläck (omedvetet) Sen tog jag full gas moppen sladdade till, trillade som tur va inte :P klantigt? JA :naughty:

Redigerad av Ferrari
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många lektioner gick ni på när ni tog moped kort? Själv ska man få lov att gå på 6 lektioner och när man klarat provet så ska man få vänta en vecka eller två innan man får kortet! :) Borde man inte få nåt tillfälligt papper?

Gick en kvälls teori, där vi bara satt och lyssnade, uppkörning en dag (några timmar), sedan slutprov.

Klarar du provet, så blir du inskriven hos vägverket efter några dagar, ring till dom och fråga om du står inskriven. Gör du det får du köra, ta med legitimation bara. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har lust att göra en liten checklista för vad man kan kolla om man har sådant problem att bakbromsen låser sig? Även återgärder...

Moppen i fråga är någon CPI Crossversion...

Tack på förhand =)

Edit: Jag hade glömmt offra till Stavnigsguden =/

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har lust att göra en liten checklista för vad man kan kolla om man har sådant problem att bakbromsen låser sig? Även återgärder...

Moppen i fråga är någon CPI Crossversion...

Tack på förhand =)

Edit: Jag hade glömmt offra till Stavnigsguden =/

Kolla att du har rätt mängd bromsvätska, burken brukar vara på högra sidan under bakom sidokåpan.

Och sen om skivan skrapar i sidan på bromsoken, går enkelt att fixa med en skruvmejjsel och

bryta dem från varandra, har själv haft det här problemet.

annars, berätta mera.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså har alla här EU- mopeder eller?

Alla verkar snacka om eu körkort mm

Vad är själva anledningen till att ni väljer eu moppe? är de bara för o få köra i 45?

Trimmar man en eu moppe och har skylten på om de blir polisjakt, blir de ju bara skit av de hela, desutom e de inge vidare o "styla" då man inte äns får köra utan backspeglar etc..

Nämen jag undrar varför ni väljer eu moped(menar inte att alla gör de, men de fläta) :o ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså har alla här EU- mopeder eller?

Alla verkar snacka om eu körkort mm

Vad är själva anledningen till att ni väljer eu moppe? är de bara för o få köra i 45?

Trimmar man en eu moppe och har skylten på om de blir polisjakt, blir de ju bara skit av de hela, desutom e de inge vidare o "styla" då man inte äns får köra utan backspeglar etc..

Nämen jag undrar varför ni väljer eu moped(menar inte att alla gör de, men de fläta) :o ?

Jag antar väl för att dom nya "snygga" mopparna är EU-mopeder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså har alla här EU- mopeder eller?

Alla verkar snacka om eu körkort mm

Vad är själva anledningen till att ni väljer eu moppe? är de bara för o få köra i 45?

Trimmar man en eu moppe och har skylten på om de blir polisjakt, blir de ju bara skit av de hela, desutom e de inge vidare o "styla" då man inte äns får köra utan backspeglar etc..

Nämen jag undrar varför ni väljer eu moped(menar inte att alla gör de, men de fläta) B) ?

Jag har EU-moppe utan skylt, Utan Backspeglar och trimmat.. så det fungerar med EU-moppe ochså..

Antar att alla är EU pga att alla aerox etc är EU så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså har alla här EU- mopeder eller?

Alla verkar snacka om eu körkort mm

Vad är själva anledningen till att ni väljer eu moppe? är de bara för o få köra i 45?

Trimmar man en eu moppe och har skylten på om de blir polisjakt, blir de ju bara skit av de hela, desutom e de inge vidare o "styla" då man inte äns får köra utan backspeglar etc..

Nämen jag undrar varför ni väljer eu moped(menar inte att alla gör de, men de fläta) B) ?

Här i Finland snackar man inte ens om EU-moppe, och min plåt är löstagbar bara att skjuta uppåt

och sen dra den åt högra sidan så har man av den B)

Och otrimmat har jag aldrig kört, bara lite eller mer eller mindre uttaget till max.

För tillfället så orginal jag kan få den, dvs. 60 km/H B)

*går ut och tar en bild*

*blev tvungen att ladda batterier*

post-9958-1209251024_thumb.jpg

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla att du har rätt mängd bromsvätska, burken brukar vara på högra sidan under bakom sidokåpan.

Och sen om skivan skrapar i sidan på bromsoken, går enkelt att fixa med en skruvmejjsel och

bryta dem från varandra, har själv haft det här problemet.

annars, berätta mera.

Tack, men läste igenom min post, hade inte varit riktigt nogrann det var alltså när han bromsade den låste sig och inte släppte igen när han släppte... Kanske är samma fel och så men i annat fall kan du väl skriva en gång till? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, men läste igenom min post, hade inte varit riktigt nogrann det var alltså när han bromsade den låste sig och inte släppte igen när han släppte... Kanske är samma fel och så men i annat fall kan du väl skriva en gång till? =)

okay, så du vet skriver jag upp saker som kan leda till problem med bromsarna. :confused:

- Kolla att det är rätt mängd bromsvätska [ ]

- Bromsen är full av luft [ ]

Kommer inte ihåg var jag petade, men ta en skruvmejsel och sen märker ni nog var ni skall peta efter en liten stund, det rinner ut lite bromsvätska men fyll på.

- Bromsarna tar dåligt [ ]

Bromsklossarna börjar bli dåliga.

Hade nyligen ett problem med mina bromsar jag också, dom tog inget på hastigheter högre än 70,

petade en stund lite överallt men dom började inte fungera, så jag öppnade locket på

vätskeburken och skruvade fast det tillbaks, efter det fungerade dem som dem ska :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i Finland snackar man inte ens om EU-moppe, och min plåt är löstagbar bara att skjuta uppåt

och sen dra den åt högra sidan så har man av den :confused:

Och otrimmat har jag aldrig kört, bara lite eller mer eller mindre uttaget till max.

För tillfället så orginal jag kan få den, dvs. 60 km/H :whistling:

*går ut och tar en bild*

*blev tvungen att ladda batterier*

post-9958-1209251024_thumb.jpg

Jag har 2 finska moppar!

1 tunturi tiger och 1 tunturi break!

_EmiL_: De du sa med att de nya "snygga" mopparna e eu moppar, håller inte jag med om. fick jag välja mellan en Sprojlans ny 08:ans aerox, en 08:ans derbi senda, en 1966ans Puch mc50 motorcross i fint skick, skulle jag ta puchen utan att blinka.

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 2 finska moppar!

1 tunturi tiger och 1 tunturi break!

_EmiL_: De du sa med att de nya "snygga" mopparna e eu moppar, håller inte jag med om. fick jag välja mellan en Sprojlans ny 08:ans aerox, en 08:ans derbi senda, en 1966ans Puch mc50 motorcross i fint skick, skulle jag ta puchen utan att blinka.

Nu vet inte jag hur du räknar, men sen när blev något från 1966 nytt? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet inte jag hur du räknar, men sen när blev något från 1966 nytt? :confused:

Skrev inte att den va ny heller, skrev en sprojlans aerox, sen kanske ja mena en begagnad derbi:P

Menade vilket fall som hällst en ny aerox, en ny derbi o en bättre begagnad puch mc50.

Iofs skulle den kunna vara "ny" NOS, låg en "ny" NOS Monarped från 57 på tradera förut!

NY, fast GAMMAL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...