Jump to content

Tycker ni om Slipknot?


Alpha
 Share

Tycker ni om Slipknot?  

86 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ju underbart att höra att folk vet vad dom snackar om... :wub:

För det första Slipknot är RapMetal... Metal innebär inte att man sjunger bä bä vita lamm längre... Om ni någonsin lyssnat på någon Metal så finns det skrik och growlande i vissa låtar... Vissa gillar det vissa gillar det inte!

Om ni inte gillar deras sång (som ni kallar skrik vilket det bara är i ett fåtal låtar) så är det helt okej med mig... Men att säga att det är meningslöst skrik/sång det är så jävla mycket bullshit... Bara för att dom inte sjunger om hur jävla mycket dom är kär i en tjej eller sjunger CAAAAALL ON MEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Betyder inte att den är meningslös

Ta "Spit it out" som exempel. Den handlar om bandets frustration över att de lokala radiostationerna vägrade spela dom i början men sedan när dom blev kända då helt plötsligt var det okej... (Kan ta mer detaljerat sen men har inte riktigt tid nu)

Fjortisar och Slipknot:

Det stämmer tyvärr att det är många fjortisar som har börjat lyssna på dem för att verka rebelliska. So what? Vadå ska jag sluta lyssna på ett band för att det finns fjortisar som gör det? Eller ska jag gå och avrätta dem alla så att jag kan få stödja Slipknot ifred eller?

Maskerna:

Maskerna var från början ett sätt att ta fokus ifrån personerna som gör musiken och koncentrera fokuset på musiken... Jag tvivlar på att det var idéen men det var det dom sa själva. Själv tror jag det är en grej dom har anammat för att bli kända lättare och bli ihågkommna. Men vafan att ett band sticker ut med sin gimmick är väl helt okej...

Fan jag börjar känna mig som Cortez med massor av personner som kommer med inlägg som helt saknar grund och egentligen inte vet vad dom snackar om...

Jag har diggat Slipknot sen deras Självbetitlade och jag tänker fan inte sluta göra det för att det finns folk som har förutfattade meningar om dem...

Till slut: Alla har olika smak om ni inte gillar Slipknots musik så är det helt okej men säg inte att ni inte gillar den för någon anledning som ni själva har kommit på.

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Diezl: Det där du skrev om maskerna är delvis rätt men egentligen var det bara så att Shawn kom in med en mask till övningen en gång. Sen så tror jag det va Joey som hängde på med det sen blev det en kul grej. Men jag har också läst det där du sa. Men nu är maskerna en del av bandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Diezl: Det där du skrev om maskerna är delvis rätt men egentligen var det bara så att Shawn kom in med en mask till övningen en gång. Sen så tror jag det va Joey som hängde på med det sen blev det en kul grej. Men jag har också läst det där du sa. Men nu är maskerna en del av bandet.

Jag sa bara det jag hörde Paul och Chris säga när dom var på intervju på dansk tv... Men det var ju tydligen inte dom som började med det så dom kanske hade fel :wub:

@ Hemulen -

Iron Maiden, dom sjunger...

Och du tycker Corey sjunger dåligt... Doesnt make sense to me, men okej smaken är som baken...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote : ja!

Men den som säger att Corey taylor inte har sångröst kan gå och leta reda på fakta.

EDIT: Ja nu ska jag försvara slipknot här.

För det första : Folk som säger att dom inte kan spela och inte har talang osv borde ta reda på ritktig fakta. Vet ni ens vad som krävs av en musiker att spela i ett sånt tempo och hålla det i samma tempo utan att allt ramlar samman ? nej juste ojsan...

För det andra : Ni som säger att corey taylor inte har någon sångröst kan tanka låten : stone sour - bother eller vilken låt som helst med slipknot.

Fan en av världens bästa röster.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det andra :  Ni som säger att corey taylor inte har någon sångröst kan tanka låten : stone sour - bother eller vilken låt som helst med slipknot.

Fan en av världens bästa röster.

Han har fan ingen överdriven bra röst, han har en sådär röst när han väl bestämmer sig att låta bli att skrika.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, älskar Slipknot.

Hur f*n kan man uttrycka sig själv som ni gör? Säga en massa som inte är sant? Man kan inte säga att dom suger, fast dom inte gör det.

Vad lyssnar ni själva på då, pop?

Dom använder för det mesta ord som "baby". Ingen som helst mening i låtarna. Men det har Slipknot!

Det är inte alls det skrik. Man kan inte skrika i musik, det är inte samma sak.

Nu tänker säkert ni, "Nej precis, man kan inte skrika i musik. För Slipknot är inte musik.

Haha, det kan ni inte säga nu för jag har redan avslöjat er.

Han sjunger bara mörkare, i olika toner.

Chris och Shawn gör också sjungandet.

Det blir också mer känsla och låter mer allvarligt när man sjunger mörkare.

Slipknot är inte heller sånna som klär sig i svarta läderkläder, många andra band har det. Slipknot har sin egen riktigt bra stil.

De har maskerna också för att det passar in bra i musiken. För att visa hur världen ser ut nu för tiden, med all hat som finns bland människor...

Redigerad av Marwin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, älskar Slipknot.

Hur f*n kan man uttrycka sig själv som ni gör? Säga en massa som inte är sant? Man kan inte säga att dom suger, fast dom inte gör det.

Vad lyssnar ni själva på då, pop?

Okej, dom använder för det mesta ord som "baby". Ingen som hellst mening i låtarna. Men det har Slipknot!

Det är inte alls det skrik. Man kan inte skrika i musik, för det är inte samma sak.

Nu tänker säkert ni, "Nej precis, man kan inte skrika i musik. För Slipknot är inte musik.

Haha, det kan ni inte säga nu för jag har redan sagt att ni kanske tänkte så.

Säger killen som har ...

"I started the hate rise up in me

Kneel down and clear the stone of leafes

I want to know what you can see

Inside Michelle I wait and bleed"

...som signatur.

Haha, sorry, fann det bara en smula lustigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...