Jump to content

Tycker ni om Slipknot?


Alpha
 Share

Tycker ni om Slipknot?  

86 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, jag lyssnar inte på en massa meningslöst growlande, ska man göra musik så ska folk höra vad man sjunger(rappar).

Suck :rolleyes: ... För det första är det inte meningslöst... texten har en mening (oftast). För det andra, du hör inte vad dom sjunger för att du vägrar att lyssna... du säger förmodligen bara usch och stänger av och då är det inte så konstigt att du inte hör vad dom säger... Vad sägs om att faktiskt lyssna på en låt... Jag tror nog de flesta här både Slipknot-fans och sånna som hatar slipknot ändå kan höra vad dom säger... Om du däremot fattar vad dom menar kan vara svårare men men...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck :P ... För det första är det inte meningslöst... texten har en mening (oftast). För det andra, du hör inte vad dom sjunger för att du vägrar att lyssna... du säger förmodligen bara usch och stänger av och då är det inte så konstigt att du inte hör vad dom säger... Vad sägs om att faktiskt lyssna på en låt...  Jag tror nog de flesta här både Slipknot-fans och sånna som hatar slipknot ändå kan höra vad dom säger... Om du däremot fattar vad dom menar kan vara svårare men men...

...fast om man inte gillar musiken dom spelar och av den anledningen helt enkelt inte vill lyssna på dom och vill inte ge dom en chans pga att man helt enkelt inte gillar musiken (lite ältande) så spelar det ingen roll om dom har bra texter eftersom det är trots allt musik man lyssnar på - inte diktuppläsning.

Det sista kan tas neklankande mot bra texter, men så är inte fallet.

En så kallad editation (roligt att ingen någonsin har noterat att det ordet inte finns).

Jag ställer mig utanför själva grundfrågan, jag har ingen vetskap om Slipknots musik. Men dom är säkert jättebra musiker, musiken faller mig bara inte i smaken.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...fast om man inte gillar musiken dom spelar och av den anledningen helt enkelt inte vill lyssna på dom och vill inte ge dom en chans pga att man helt enkelt inte gillar musiken (lite ältande) så spelar det ingen roll om dom har bra texter eftersom det är trots allt musik man lyssnar på - inte diktuppläsning.

Det sista kan tas neklankande mot bra texter, men så är inte fallet.

En så kallad editation (roligt att ingen någonsin har noterat att det ordet inte finns).

Jag ställer mig utanför själva grundfrågan, jag har ingen vetskap om Slipknots musik. Men dom är säkert jättebra musiker, musiken faller mig bara inte i smaken.

Men det jag säger är att varför han inte hör vad dom sjunger är för att han inte koncentrerar sig på att lyssna på sångaren... Istället kommer det tvångstankar att stänga av eller byta låt...

Det är som om jag skulle höra Britney Spears... Visst fan sjunger hon om någonting och jag skulle nog kunna höra vad hon sjunger om jag nu inte fått panik efter avstängningsknappen...

Jag säger inte att han Måste lyssna på låten Eller sången... Men jag blir bara väldigt lack när folk säger att dom bara skriker och man inte kan hör vad dom säger vilket är en stor jävla uppblåst lögn... OCH DETTA skulle han upptäcka om han verkligen lyssnat på låten men eftersom han inte gillar musiken så gör han inte det och säger saker som inte stämmer överens med verkligheten vilket jag sagt ett antal gånger nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det jag säger är att varför han inte hör vad dom sjunger är för att han inte koncentrerar sig på att lyssna på sångaren... Istället kommer det tvångstankar att stänga av eller byta låt...

Det är som om jag skulle höra Britney Spears... Visst fan sjunger hon om någonting och jag skulle nog kunna höra vad hon sjunger om jag nu inte fått panik efter avstängningsknappen...

Jag säger inte att han Måste lyssna på låten Eller sången... Men jag blir bara väldigt lack när folk säger att dom bara skriker och man inte kan hör vad dom säger vilket är en stor jävla uppblåst lögn... OCH DETTA skulle han upptäcka om han verkligen lyssnat på låten men eftersom han inte gillar musiken så gör han inte det och säger saker som inte stämmer överens med verkligheten vilket jag sagt ett antal gånger nu...

Påminner lite om folk som säger att ALL hårdrock suger för att de skriker, tvivlar på att de ens riktigt har lyssnat på en bra låt.

Sånt blir man arg på :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weee tycker jag med B)

@ pKz - Bara för att du gillar en artist/band bättre betyder inte att du ogillar all annan musik... Men om du gillar hiphop starkt så antar jag att du inte gillar dem...

Skrev fel, menade faktist. "2pac är t.om bättre." :mellow: Klart jag gillar rock också, men inte Slipknot, Kiss AC/DC osv ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Vote : Vilka e Slipknot

Har aldrig lyssnat på några av deras låtar eller sett video me dom eller sett bilder på dom har bara hört att dom finns :)

Just nu finns det en tråd en sida bak om Slipknot-maskerna. Kolla där!

Synd att inte fler lyssnar på Slipknot för dom gör så bra musik. Texterna är riktigt bra och dom har så bra budskap.

Slipknot diggar så bra också som ingen annan när dom spelar.

Så, dom är bäst. Ni kan inte säga att dom inte är bra, för dom är bäst. Spelar ingen roll vad ni säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu finns det en tråd en sida bak om Slipknot-maskerna. Kolla där!

Synd att inte fler lyssnar på Slipknot för dom gör så bra musik. Texterna är riktigt bra och dom har så bra budskap.

Slipknot diggar så bra också som ingen annan när dom spelar.

Så, dom är bäst. Ni kan inte säga att dom inte är bra, för dom är bäst. Spelar ingen roll vad ni säger.

Vadå Slipknot diggar så bra ? :)

bra budskap "Fuck it all, Fuck this world Fuck everything that you stand for"

Finns många som inte tycker dom är bra, som t.ex. Hiphopare å alla andra som inte gillar när någon skriker i micken.

Doock är slipknot SKITBRA!! dom är fett sköna.. :huh: Sköna låtar. Nästan inga dåliga faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå Slipknot diggar så bra ?  :)

bra budskap "Fuck it all, Fuck this world Fuck everything that you stand for"

Finns många som inte tycker dom är bra, som t.ex. Hiphopare å alla andra som inte gillar när någon skriker i micken.

Doock är slipknot SKITBRA!! dom är fett sköna.. :huh: Sköna låtar. Nästan inga dåliga faktiskt.

Ja, kolla tex på Mick hur han spelar samtidigt. Men det ser rätt fult ut ibland när han diggar likadant. Men riktigt grymt.

Sen har vi Joey som gör att det ser grymt mäktigt ut när han diggar men samtidigt så spelar han på trummorna.

Surfacing handlar väl ungefär om att världen är förstörd, som sagt, inte lyssna på vad andra säger för dumt om en och att man ska vara sig själv.

Jojo, det kan man förstå om dom är hiphoppare. Det är ju olika musikstilar.

Det är är att ta i säga att dom skriker, det låter mer som skrik fast det igentligen inte är så farligt alls.

Redigerad av Marwin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, kolla tex på Mick hur han spelar samtidigt. Men det ser rätt fult ut ibland när han diggar likadant. Men riktigt grymt.

Sen har vi Joey som gör att det ser grymt mäktigt ut när han diggar men samtidigt så spelar han på trummorna.

Surfacing handlar väl ungefär om att världen är förstörd, som sagt, inte lyssna på vad andra säger för dumt om en och att man ska vara sig själv.

Jojo, det kan man förstå om dom är hiphoppare. Det är ju olika musikstilar.

Det är är att ta i säga att dom skriker, det låter mer som skrik fast det igentligen är så farligt alls.

Vadå diggar? det heter Headbangar. mick står på i nån konstig ställning och spelar och headbangar. Joey headbangar inte så mycke...

Clown är värst för det enda han gör är att stå å Headbanga. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå diggar? det heter Headbangar. mick står på i nån konstig ställning och spelar och headbangar. Joey headbangar inte så mycke...

Clown är värst för det enda han gör är att stå å Headbanga. :P

Jaja okej, tänkte fel. Äsch, är inte så bra på sånt.

Nej jag vet, men jag menade bara att han rör på huvudet i takt och spelar samtidigt och det är grymt coolt. Ja, Shawn headbangar väl mest, i och med att han inte har nån gitarr eller bas så ser det ut som han headbangar mer. Lite överdrivet det är också när Shawn och Mick headbangar sådär när de är på talkshows som de brukar göra annars. Haha, lite aggresiv han när han slänger iväg trumpinnarna eller slagträet ibland. ; )

Redigerad av Marwin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...