Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Jag har kitat 7-8 drakar halva razorgore fighten, medans många hunters inte klarar att kita 1-2 st, även fast de läst på taktiken, och kommunikationen är perfekt. Det hjälper inte om de läser taktiken 100 ggr, eller nån kiting guide, dessutom har jag då aldrig behövt nån kiting guide.

Detta betyder inte att jag är extremt skillad, utan endast att de är oskillade.

Dessutom har jag lirat alla classes 1-60+ själv, utom warlock, priest, mage (dock testat polares).

Man behöver inte vara mycket mer skillad som warrior för att göra bra ifrån sig i PvE, detta märks speciellt i heroic instancer, men jag antar att du inte har någon erfarenhet därifrån.

Nog är det sant att det inte ofta krävs att man är riktigt duktig på sin class i PvE, men om du helt enkelt är en dålig spelare så kommer du aldrig ligga på toppen i "pve-laddern"

Om det du säger är sant, så borde alla efter att ha läst taktiker ta alla bossar på 1a tryen, det händer inte ofta, om man inte har riktigt bra spelare (eller bossen är riktigt enkel).

Försök förklara detta på ett annat sätt.

Razorgore är en boss helt baserad på tur. Hunters kan få fel pullningar. De flesta huntersena på Argent Dawn klarar 7- 8 dragons under Razorgore så det är relativt normalt att de kan kita så många.

Du har alltså spelat 2/3 av klasserna? Bevisar inget speciellt.

Man behöver kunna hålla aggro om du nu har varit en tank så vet du det. Heroic handlar bara om kiting så warriorn leker med bossarna istället än vanliga mobs. Och som t.ex. en av de två stora demonerna (kommer inte ihåg namnen), wrathstalkern till höger i Arcatraz har fruktansvärda problem med aggron. Man måste kunna hålla honom undan från de andra. Vilket resulterar att man måste kunna spela mer skickligt än andra klasser. De andra klasserna måste ha oss för att överleva. Nu när Druider inte kan tanka lika bra.

I min gamla guild så hade vi flera stycken som inte kunde spela sin klass för 5 öre men vi hade kvar dem för att de gav den lilla supporten vi behövde.

Nej, att läsa och att spela är olika saker. De kan fighten men det finns olika faktorer i spelet som kan orsaka lagg, crits, glancing hits, miss på taunt och sådant. Som sagt, spelet är baserat på tur. Inte skicklighet.

Även om du pratar mycket, du låter inte som en person som har varit med från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Razorgore är en boss helt baserad på tur. Hunters kan få fel pullningar. De flesta huntersena på Argent Dawn klarar 7- 8 dragons under Razorgore så det är relativt normalt att de kan kita så många.

Du har alltså spelat 2/3 av klasserna? Bevisar inget speciellt.

Man behöver kunna hålla aggro om du nu har varit en tank så vet du det. Heroic handlar bara om kiting så warriorn leker med bossarna istället än vanliga mobs. Och som t.ex. en av de två stora demonerna (kommer inte ihåg namnen), wrathstalkern till höger i Arcatraz har fruktansvärda problem med aggron. Man måste kunna hålla honom undan från de andra. Vilket resulterar att man måste kunna spela mer skickligt än andra klasser. De andra klasserna måste ha oss för att överleva. Nu när Druider inte kan tanka lika bra.

I min gamla guild så hade vi flera stycken som inte kunde spela sin klass för 5 öre men vi hade kvar dem för att de gav den lilla supporten vi behövde.

Nej, att läsa och att spela är olika saker. De kan fighten men det finns olika faktorer i spelet som kan orsaka lagg, crits, glancing hits, miss på taunt och sådant. Som sagt, spelet är baserat på tur. Inte skicklighet.

Även om du pratar mycket, du låter inte som en person som har varit med från början.

Och du låter som en person som bara är dum i huvet.

Självklart finns det tur inblandat, det gör det väl i det mesta.

Däremot kan man också motverka otur/tur, och anpassa sig.

Tex, förutsätt att du inte crittar allt, förutsätt att du kommer få en del glancing hits, förutsätt att taunt kommer resistas och anpassa dig därefter.

Lagg är en av de grejjer man inte kan göra så mycket åt.

Nog för att man inte kan göra nåt åt situationen, men för det mesta så kan du.

Det låter på dig som att du trycker på dina knappar och hoppas på turen. Jävla idiot.

Tanking är ungefär så här svårt.

håll sunder armor uppe på main target(s), dra shield bash och revenge då och då på andra targets du behöver hålla aggro på, demo shout/thunderclap när du har tid. Heroic strike/cleave om du har överflödigt med rage. Samma med shield block.

Lägg till devastate, och shield slam för en prot warrior, samt disarm, spell reflect etc i diverse situationer.

Taunta om du tappar aggro, mocking blow om den missar, challenging shout om situationen tilllåter om mocking blow missar.

Men helst, ge fan i att tappa aggro ifall nån kommer dö om du gör det.

Nu har jag inte lirat warrior efter 60, utan endast till, och på.

Har inte tankat något efter onyxia eller mc/zg på den charen heller. Inte heller varit prot speccad.

Men det betyder inte att jag inte kan nåt, lirar med warriors hela tiden och ser hur de bär sig åt, precis som jag tittar(och lyssnar) så mycket jag har tid på hur andra classes jag lirar med bär sig åt.

Man behöver inte va mer skillad som warrior än nån annan class för att lyckas.

Jag säger det igen, allt skill är, är att veta vad man ska göra, anpassa sig i nya situationer, samt göra det man ska göra på ett bra sätt och så reflexer så klart.

Tur/otur är något man bör räkna med, och anpassa sig efter.

Edit: angående de där spelarna som sög pung i erat guild... ersätt de med bra spelare? finns alltid oguildade bra spelare, som inte skulle ha något emot att gå med er, om ni inte var för dåliga för dem dvs. Knappast värt att ha värdelösa spelare, när man kan ha riktigt duktiga.

Redigerad av Grötmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom ni aldrig verkar komma överens, så kan vi predika om något roligare istället!

-

Ska försöka nå lvl 50 i helgen och skaffa epic bracers från Warsong Gulch. PvPat litegrann och har märkt att på låg lvl är det ju inte alls svårt att skaffa dom flesta PvP rewardsen ^_^, som passar för ens level då. Måste passa på att säga att migrata till Haomarush var en av dom bästa sakerna jag gjort, i princip alla jag känner IRL spelar där så det blir mycket roligare på så sätt -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom ni aldrig verkar komma överens, så kan vi predika om något roligare istället!

-

Ska försöka nå lvl 50 i helgen och skaffa epic bracers från Warsong Gulch. PvPat litegrann och har märkt att på låg lvl är det ju inte alls svårt att skaffa dom flesta PvP rewardsen :P, som passar för ens level då. Måste passa på att säga att migrata till Haomarush var en av dom bästa sakerna jag gjort, i princip alla jag känner IRL spelar där så det blir mycket roligare på så sätt :)

Jag lirade lite på haomarush först när servern var helt ny och senast nu i höstas, spelade med STALLET om du vet vilka det var

Grötmannen: Att tanka med warrior är helt annan sak på 70 än på 60. Förut hade alla sämre gear och det var lätt att hålla aggro även med pure DPS specc. Samt threat - damage förhållandet var mer balanserat då

Men att tanka i en raid på 70 när alla DPS'are har full epic gear och 3 gånger så mycket spelldmg + nya ranks av spells som på 60 är lite annorlunda. Du vet, våra "pure" threat abilities som sunder, revenge, heroic scalar i princip ingenting när vi får bättre gear. Tvärtom, när en warrior får bättre gear och mer dodge, block och parry så gör det oss sämre, mindre träffar på oss ger oss mindre rage. Och mindre rage = kan inte spamma threat lika bra.

Förra patchen hjälpte mycket men det är fortfarande svårt, även för mig som är full protection. Det händer ju att sunders och andra saker missar/dodgas/blockas/parreras och då är det inte sällan man tappar aggro när DPS'en ligger på (Gruul tex där man verkligen måste hålla hög DPS)

Vad jag menar är att det inte är svårare att spela warrior men man har definitivt mycket mindre plats för misstag och ett större ansvar än andra klasser

PvP är en annan sak. Warrior är inte spec svår i PvP, det finns en anledning till att så många rank 14 var warriors. Även om vi är lättkitade så kan man äga sönder de flesta med en bra healer, ett bra 2h vapen och MS specc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en jäkla dispyt med min guild master idag. Det började med att jag whinade lite över att jag skulle behöva gå holy i alla raider.

Vi ska på lördag gå två warlocks och en mage bland annat, och när jag säger till den ena warlocken att en shadow priest + 2x warlock + paladin är en mycket bättre kombination (warlocks får en massa mer skada p g a SV och Misery, paladin får mana p g a VE och VT), säger hon att hon är destro så att SV därför inte fungerar... Liksom... Warlock ska inte raida som destro. -.-'

I alla fall så skrev helt plötsligt en kille i serverns bästa guild att de sökte en shadow priest... Jag blev lite le gasp och var nära på att applya men då blev min guild master helt plötsligt orolig och har nu lovat att jag ska få gå shadow efter de första bossarna. :lol:

Får se hur det går, blir jag inte nöjd är det /gquit som nöjer. Jag var nära på att ge upp först och döma mig själv till evigt healande men nu när jag har förstått att Shadow Priests är rätt eftertraktade i Karazhan så ger jag mig inte.:)

För skojs skull gick vi och dödade lite trash mobs i Karazhan i hopp om epics (inga droppade förstås). Får se hur det går på lördag. :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är bara så jävla kräsen för du missat 1½år av WoWande.

Shadow Priests fanns inte äns 2005.. Folk som spelat sen dess har lärt sig att spela som healer, och det var just därför dom valde priest.

Du därimot börjar precis innan TBC, och har därför bara lvlat sen dag 1, inget idle när du haft maxlvl i flera månader, och all oändlig raiding dag ut och dag in.

Iofs beskyller jag dig inte, då du inte kan veta detta. Men jag säger bara det, Shadow Priests kommer vara inne ett tag, men allt kommer leda till samma skit om och om igen.

Druider blir resto, priests blir holy.. Alla klasser kommer bli raiding horor till slut som vid lvl 60, vare sig man vill eller inte. Sen kommer det vara någon ensam själ som inte vill detta, och det är dom som kommer gå guildlösa resten av livet sen. Och det är också dom som kommer sitta på WoW forumet och klaga på att det är dåligt att det bara får vara en sort i raidande guilder.

Men GLHF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har startar en Shaman och levlar sådär lite försiktigt när jag inte lirar roguen.

Är så jävla trött på att Blizz fuckar upp för rogues i raids :)

Jag har också gjort en shaman, Joltcola lvl 9 troll shaman @ Emeriss :lol:

Ska försöka få upp till warriorn till 50 ihelgen, För att man inte ska bli allt för sönder ägd i Av som war ska man vara 54+ då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slutade med WoW för ungefär ett år sedan. Lirade en Human Paladin upp till level 45. WoW är absolut ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat, men dock alldeles för beroendeframkallande för mig som har (för) mycket fritid. Jag började skippa skolan som annars gick väldigt bra och förstöra det lilla sociala liv jag hade. Så jag tog det svåra beslutet att lägga av med WoWismen. Det som är skrämmande med WoW är att man inte tänker på hur mycket man spelar, det bara händer liksom. Jag insåg inte vart allt var på väg. Jag kunde sitta i säkert 12-13 timmar/dygn utan att ens tänka på det.

Jag har senare spelat lite på polares account, och har alltid hängt med vad som händer i Azeroth och nu Outland. Tänkte börja spela när TBC släpptes, men hindrade mig själv. Det är jag glad för nu, men ibland känns det väldigt lockande att bara sticka och köpa och börja nörda igen :)

Men GLHF.

Haha, vad betyder GLHF? Drar en vildgissning på Good luck horse-fucker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...