Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Lvl 30, jag har spelat sen 16:e december. Fast jag spelade inte 19 av de dagarna, pga intenet problem och att jag varit upptagen.

Då är du nog rätt "normal", särskilt om det är din första char.

Är det bara jag, eller går flight-path gryphons snabbare än förut? :wub: tycker de går löjligt snabbt atm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det sagodags!

Allt började när den modige Splach, en Dreani från Väst, fick höra om ett mystiskt djur kallat Dragonhawk, som endast kunde hittas vid Eversong Woods.

Färden dit skulle vara farlig och där var många hinder att ta sig förbi, så Splach frågade sin goda vän Astrolémur, en Night-Elf druid.

Det lilla bröderskapet var oerfarna och visste inte mycket om den norra delen av Eastern Kingdom, men båda var fast beslutna att ta sig till Eversong Woods.

"Du måste hjälpa mig att ta mig till den norra delen av denna kontinenten, min vän." Sa Splach i Menethil Harbour, där vännerna hade bestämt träff.

"Jag ska följa dig in i döden, kamrat. Vi ska bestiga berg, korsa floder och övervinna alla hinder på vår färd!" Svarade Astrolémur med ett leende på läpparna.

De två vännerna vandrade mot Southshore, men när dom nådde bron norr om Dun Modr så rasade den, och vännerna föll i floden.

"Gaah! Hjälp mig Astrolémur!" Skrek Splach som nätt och jämnt kunde hålla sig vid ytan.

Eftersom hans trogna vän var en druid, kunde den omvandla sig till ett sjölejon, och rädda sin vän.

"Vi får ta oss runt Arathi Highlands, då vi inte kan klättra dessa väggar. Följer vi floden, så kommer vi förhoppningsvis helskinade till Southshore." Sa Astrolémur, och började vandra längst den djupa vattenfyllda dalen.

När brödarskapet nått Faldir's Cove stödde dom på problem; Havsfolket anföll dom.

"Fly, min vän! Vi får kan inte misslyckas nu! Vi har inte ens kommit halvvägs!"

Splach och Astrolémur simmade så fort dom kunde, men Splach's oförmåga att simma gjorde att havsfolket kom ikapp.

En hand greppade hans ben och han försvann under ytan.

"NEJ!"

Astrolémur omvandlade sig snabbt till ett sjölejon och dök efter.

Havsfolket var starkare än henne, men hon gav sig inte. Splach kämpade sig loss och började simma mot ytan, med Astrolémur strax bakom honom.

Vännerna flydde och strax befann dom sig i Southshore, men tro inte att deras äventyr var över, tvärtom, det hade precis börjat!

(fortsätter skriva i ett W0rd-dockument. Vill ni läsa mer kan ni kontakta mig via PM)

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det sagodags!

Allt började när den modige Splach, en Dreani från Väst, fick höra om ett mystiskt djur kallat Dragonhawk, som endast kunde hittas vid Eversong Woods.

Färden dit skulle vara farlig och där var många hinder att ta sig förbi, så Splach frågade sin goda vän Astrolémur, en Night-Elf druid.

Det lilla bröderskapet var oerfarna och visste inte mycket om den norra delen av Eastern Kingdom, men båda var fast beslutna att ta sig till Eversong Woods.

"Du måste hjälpa mig att ta mig till den norra delen av denna kontinenten, min vän." Sa Splach i Menethil Harbour, där vännerna hade bestämt träff.

"Jag ska följa dig in i döden, kamrat. Vi ska bestiga berg, korsa floder och övervinna alla hinder på vår färd!" Svarade Astrolémur med ett leende på läpparna.

De två vännerna vandrade mot Southshore, men när dom nådde bron norr om Dun Modr så rasade den, och vännerna föll i floden.

"Gaah! Hjälp mig Astrolémur!" Skrek Splach som nätt och jämnt kunde hålla sig vid ytan.

Eftersom hans trogna vän var en druid, kunde den omvandla sig till ett sjölejon, och rädda sin vän.

"Vi får ta oss runt Arathi Highlands, då vi inte kan klättra dessa väggar. Följer vi floden, så kommer vi förhoppningsvis helskinade till Southshore." Sa Astrolémur, och började vandra längst den djupa vattenfyllda dalen.

När brödarskapet nått Faldir's Cove stödde dom på problem; Havsfolket anföll dom.

"Fly, min vän! Vi får kan inte misslyckas nu! Vi har inte ens kommit halvvägs!"

Splach och Astrolémur simmade så fort dom kunde, men Splach's oförmåga att simma gjorde att havsfolket kom ikapp.

En hand greppade hans ben och han försvann under ytan.

"NEJ!"

Astrolémur omvandlade sig snabbt till ett sjölejon och dök efter.

Havsfolket var starkare än henne, men hon gav sig inte. Splach kämpade sig loss och började simma mot ytan, med Astrolémur strax bakom honom.

Vännerna flydde och strax befann dom sig i Southshore, men tro inte att deras äventyr var över, tvärtom, det hade precis börjat!

(fortsätter skriva i ett W0rd-dockument. Vill ni läsa mer kan ni kontakta mig via PM)

ROFL

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UPDATE: dingade 70 för 2 och en halv vecka sedan. (med 8 och en halv dag /played)

Gjorde heroic hellfire ramparts idag med en bunt polare, fan va härligt med lite utmaning för en gångs skull!

Downade inte sista bossen men nog var det nära, och otur var det att healer & mage blev gibbade av flame breath dirr när draken landade ^^.

Men imorrn går han ner! Blir nog heroic slave pens då också!

Bild på min mäktiga:

Redigerad av Grötmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UPDATE: dingade 70 för 2 och en halv vecka sedan. (med 8 och en halv dag /played)

Gjorde heroic hellfire ramparts idag med en bunt polare, fan va härligt med lite utmaning för en gångs skull!

Downade inte sista bossen men nog var det nära, och otur var det att healer & mage blev gibbade av flame breath dirr när draken landade ^^.

Men imorrn går han ner! Blir nog heroic slave pens då också!

Bild på min mäktiga:

Imba. Du har en del chars.

Hatar verkligen den bossen, drakens andedräkt stinker chili con carne och tar mig på två små hostningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UPDATE: dingade 70 för 2 och en halv vecka sedan. (med 8 och en halv dag /played)

Gjorde heroic hellfire ramparts idag med en bunt polare, fan va härligt med lite utmaning för en gångs skull!

Downade inte sista bossen men nog var det nära, och otur var det att healer & mage blev gibbade av flame breath dirr när draken landade ^^.

Men imorrn går han ner! Blir nog heroic slave pens då också!

*bild*

Haha :wub:(Friends must be a part of Alliance.) Fö så är dom flesta Heroic (Hellfire Ramparts, Slave penz blabla) ganska lätta.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UPDATE: dingade 70 för 2 och en halv vecka sedan. (med 8 och en halv dag /played)

Gjorde heroic hellfire ramparts idag med en bunt polare, fan va härligt med lite utmaning för en gångs skull!

Downade inte sista bossen men nog var det nära, och otur var det att healer & mage blev gibbade av flame breath dirr när draken landade ^^.

Men imorrn går han ner! Blir nog heroic slave pens då också!

Bild på min mäktiga:

Jäklar vad gubbar du har, hur lång tid brukar det ta att nå lvl60? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha >_<(Friends must be a part of Alliance.) Fö så är dom flesta Heroic (Hellfire Ramparts, Slave penz blabla) ganska lätta.

HAHAHHAH :)

Nej, jättesvårt var det inte. Men alla var trötta, och vi hade knappast bästa setupen. Pvp speccad priest, Stunlockspeccad rogue, MS warrior, Holy paladin, Frost mage. Hade inte några problem tills andra bossen, Omor, även om det knappast var att speedpulla. var man oförsiktig så fick man en 10k crit som magen fick uppleva i början. B) Och på omor blev det problem med vår taktik eftersom vi inte hade nog med dps för att döda hundarna, men när alla gick all-out gick han ner. Sista bossen nämnde jag att vi hade otur på, och Slave Pens har vi inte enes gett oss på men jag har inga förväntningar att det ska vara speciellt svårt.

Tanken på att du dock skulle klara någon instance på heroic är skrattretande. Vet du ens vad skillnaden mellan normal och heroic är?

Och, Siana, jag har en 60 shaman på talnivarr också ; )

Nu blir det hamburgare. Mums!

edit: fan vad gott det var.

Jäklar vad gubbar du har, hur lång tid brukar det ta att nå lvl60? B)

tog strax över 5 dagar med paladin tror jag. de andra har varit upp till 10(beroende på hur mycket instancing man gör), utom den första som var 18(edit: inte 24, kollade men mindes fel.) :) (då man raidade alliancestäder och utforskade hela kvällarna, sakna :))

Redigerad av Grötmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...