Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

... rogues talent tree är ett helvette, vill ju ha allt liksom

saknar cold blood, fall jag går dit saknar jag dittan och dattan... bleh

ska iaf skaffa imp cs... glömmde den när jag respecca sist /golfclap

setup är helt ok enligt mig

ska testa något helt annat sen när jag respeccar, lite här och var i varje build, mest sublety as always men ändå

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...055103003120300

Vad gillar du den då? allvarligt alltså, inte säker men kanske switchar :)

Ja jag ska ju inte precis tvinga dig at byta, har du hittat nåt du trivs ska man ju forstätta på den stilen :mellow:

btw nådde precis över 1000 med Sinister Strike ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är rogue spam?

Det är som sagt en mod. Den tar bort diverse rogue Error medelanden. tex Target's dead,ability not ready yet. Man kan även lägga till andra som kommer upp. har tagit bort så gott som alla error medelanden nu. (Kanske finns nånting som gör detta nu, men när jag sakffade fanns det iaf inte.) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay, dingade 60 i måndags (w00t) .. någon som har nått tips som jag kan göra nu, förutom att köra mc o sånt shit?

LOL! Du dingar 60 och tror du kan börja köra MC! hahahaha! good one lad.

Du kan ju börja med att köra Sholo/strat/dm/lbrs/ubrs om o om o om.... o om om om om... igen.. Sen när du tycker dom är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkiga så kan du köra dom ja, kanske 20-50ggr till för att få den sista delen av ditt rare-set. Sen när du får det så kan du ta en paus eller börja PvPa. Och när du sen hittat ett höglvl guild så kör MC och du börjar få epics så kommer du tänka tillbaka och undra varför i helvete du gjorde så många rundor för din sista del i ditt rare-set som nu ligger och skräpar i banken. Just precis, du kommer ju aldrig vilja slänga nått som har tagit dig flera veckor, kanske t.o.m månader att skaffa.

Om du kommer så långt att du kommer med i ett MC/BWL guild(Dom flesta slutar eller börjar på nya chars när den där obligatoriska Paus/PvP stunden är inne) så börjar lvl 60 livet på allvar.

Lixom, alla kan bli lvl 60. Grannens hund kan lira upp en rogue till lvl 60. En hjärtdöd zombie kan lvla upp en Loladin till lvl 60. Men det krävs bra spelare för att kunna bli lvl 60..

Skillnaden mellan en lvl 60 och en lvl 60 är kanske inte så stora i sig.

En färsk lvl 60 har 50/50 gröna items. Allt från lvl 45 upp till 55.

En wannabe lvl 60 har gjort det tråkiga steget och har fullt rare-set(som förövrigt suger för alla klasser).

En lvl 60 Har sitt rare-set i banken. Han har random items som är 10x bättre än set-items och han har även OMWTF-EPIXXX.

En färskis har fortfarande sin lvl 40 mount och tycker forfarande att den är cool och står och skryter med den för folk i låglvl ställen.

En wannabe har kvar sin 40mount men skäms över att han har den. Han kan även ha tokgrindat till sig en lvl 60 mount men klarar inte äns av att köpa sina klass regents längre(t.ex. Runes till mages)

En lvl60 har sin lvl 60 mount. Han skryter inte med den, han använder den enbart för att transportera sig med. Om man är overkill kan man ha 2 lvl 60 mounts. Och om man ska va värst ska det vara någon annan sort är sin egen ras mount.

En färskis är fortfarande med i samma guild han blev kidnappnings invitad till som en brunstig lvl 1 som sprang runt och dödade sina vargar eller w/e. Alternativt ett plockepin guild som har allt från lvl 1-60 (ibland är dom coola nog att höja det till lvl 20-60)

En wannabe vill inte vara med i såna guilds. Han vill verka lika cool som alla andra och går därför bara med i ett lvl 60 guild(alternativt ett lvl 50-60) som inriktar sig på low-end instancer och utomhus-raids på horde/alliance.

en lvl 60 är med i en MC guild. Dom plockar inte in vem som hellst, dom har sina MC/BWL dagar. Dom har signups alt. pass-sign. I såna guild är det bara lvl 60's eller i vissa fall bara lvl 60's och deras alt. chars.

**************************************************

Nu vet jag inte vilken server du lirar på, hur länge du lirat, vilka du känner och jadda jadda. Men om du har tur och har lirat någolunda snabbt så kan du gå långt och därmed ha roligast på vägen.

Blir man lvl 60 på en ny server kan man, om man har tur och kan spela sin klass bra bli invitad till det första guildet som kör low-end instancer. Det är där allt börjar. Är man först med att döda Drakkizath så kommer man också vara först med att döda Ragnaros och äver Nefarian till slut. På sånna servrar kan man bli folks idoler, man kommer bli spammad av noobs som undrar var man har fått tag på sina epics och så vidare. Där lever livet (och det är minst chans att man slutar)

Blir man lvl 60 på en ganska ny till medel ny server har man iaf lite alternativ. Om du vet hur du spelar din klass och är bra på den så kan du vipps kanske få gå med i någon high-end guild eller iaf testa att spela med dom. Du kan på ett bananskal komma in på den linjen som man egentligen måste vart med på från början när servern var ny. Du kanske inte kommer vara först med att döda dom största bossarna men du kan ju alltid bli tvåa eller trea. Det blir en tävling mot dom andra guildsen som är precis som eran. Mycket skön stämning.

Blir man lvl 60 på en high-pop server med flera olika stora guilds som dödat både det ena och det andra har man egentligen bara 2 val. Känn någon i dom stora guilderna. Privva folk i guilden och va allmänt jobbig bara för att komma in. On du har tur kanske du får gå med. Om inte det funkar eller om du är själv på servern, gå med i eftersläntar guilderna. Det är guilder skapade av krossade spelare som inte fick gå med i dom stora guilderna som alla vill vara med i. Visst kan ni bli lika bra som dom. Men den dagen just eran guild dödar Onyxia t.ex. Så har hon redan blivigt dödad både 100 och 200 gånger av dom större guilderna. (Det är dom servrarna som är tråkiga. AH priserna är ju ok, halva priset mot en ny kanske man tänker. Men FEL! Det finns dubbelt så mycket pengar och personer o rörelse så du kommer altagligen inte få sakerna du vill ha ändå)

/yawn

Sängen kallar. Ha nu ett par trevliga månader med att skaffa dig ditt rare-set och lite randoms blå så du kan börja köra MC. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet Stellan, men på Ragnaros iaf så verkar alla få göra MC när dom har blivit 60... När jag dingade 60 så fick jag följa med till MC (Fast alla dampa sig så det blev ZG istället ;) )

Bara säger att man inte måste vara lvl 60 för att komma in i MC, fast det är nog annurlunda på olika serverar.. (w00t)

(bli inte sur nu, kram =))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet Stellan, men på Ragnaros iaf så verkar alla få göra MC när dom har blivit 60... När jag dingade 60 så fick jag följa med till MC (Fast alla dampa sig så det blev ZG istället  ;) )

Bara säger att man inte måste vara lvl 60 för att komma in i MC, fast det är nog annurlunda på olika serverar.. B)

(bli inte sur nu, kram =))

Självklart kan färskisar gå på MC jakt. Men som du själv skrev så flippar det ur.

En guild med färskingar/wannabes klarar sig inte långt i MC. Det krävs diceplin och eq.

Jag blir inte sur. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En färsk lvl 60 har 50/50 gröna items. Allt från lvl 45 upp till 55.

En wannabe lvl 60 har gjort det tråkiga steget och har fullt rare-set(som förövrigt suger för alla klasser).

En lvl 60 Har sitt rare-set i banken. Han har random items som är 10x bättre än set-items och han har även OMWTF-EPIXXX.

Och en färskis med random rare crap då? :shifty:

Ett tips till magear, skippa att samla på Magister-settet, bara jobbigt och inte värt det överhuvudtaget (ingen +dmg överhuvudtaget om man bortser från ssetbonusarna, och de är i det klenaste laget), samla ihop random rare +dmg gear istället, kanske lite crit-gear också om det är det man satsar på. Jovisst, statsen blir gimpade, men det spelar egentligen inte mycket roll i varken PvP eller PvE, i PvP slaktar meleeklasser en ändå på några slag, att man tar en träff till men knappt kan skrapa lite på anfallaren är det sämsta en mage kan göra. I PvE bör manan räcka för de flesta bossfighter, så länge man har Evocation och en mana ruby i bagen brukade det gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...