Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Så här står det iallfall på deras hemsida

Windows® System 98/ME/2000/XP OS:

800 MHz or higher CPU

256 MB or more of RAM

32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better

4 GB or more of available hard drive space

DirectX® 9.0c or above

A 56k or higher modem with an Internet connection

Skulle klarat mig lätt undan det där!

Men som skribb säger så väntar jag med att inhandla tills jag skaffar ny dator :lol:

Och kanske bättre uppkoppling

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns rid djur ett för varje ras som du kan inhandla på lvl 40. Men du kan även ändvända dina allierades rid djur dv.s Alliance och Horde. Ja det finns flygande djur Gryphons,Hipogryphs,Vampierebat,Wyver,Goblin Zepelin, har säkert glömt nån. Men dessa kan du inte "äga" utan bara andvända som en taxi eller tåg om du så vill. Ja alla raser har en "Huvudstad" och massa byar av olika slag, du kan gå över hela världen oavsett ras men detta rekomenderar jag inte om du inte är över lvl 20 år minstonne. Men om du spelar på en PvP (Player Versus Player) server kommer dina motståndare (Horde,Alliance) att kunna attackera dig om du tar dig in i deras städer (tror jag?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Horde

Orcs: Orgrimmar

Tauren: Thunder Bluff

Troll: Sen'Jin (en liten by)

Undead: Undercity

Alliance

Night Elves: Darnassus (en ö)

Humans: Stormwind

Dwarves: Ironforge

Gnomes: Gnomeregan (en by tror jag)

Två fel. Trollens huvudstad är också i Ogrimmar och gnomernas huvudstad är Ironforge. Gnomeregan är ju en instance.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Horde

Orcs: Orgrimmar

Tauren: Thunder Bluff

Troll: Sen'Jin (en liten by)

Undead: Undercity

Alliance

Night Elves: Darnassus (en ö)

Humans: Stormwind

Dwarves: Ironforge

Gnomes: Gnomeregan (en by tror jag)

Fel, Gnomeregan är en fiende-stad (inte by), gnomerna "delar" Iron Forge med dvärgarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och själv fattar jag inte hur man tankar upp på sidan. Jag har lyckats en gång på EU-betan. Men sen har jag aldrig lyckats igen. Har försökt hur jävla många gånger som helst och jag har läst hur man ska göra hur många gånger som helst. Men det går fan inte. Så jag är lite ledsen på det. :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två fel. Trollens huvudstad är också i Ogrimmar och gnomernas huvudstad är Ironforge. Gnomeregan är ju en instance.

Trollens huvudstad? Njae.. Låter Orgrimmar trolliskt för dig eller? De har flyttat in på senare tider, men deras boplats är ju egentligen Sen'Jin vid Darkspear Strands.

Zyber: Jaså, det var konstigt...

Thriving within the wondrous techno-city of Gnomeregan, the Gnomes shared the resources of the forested Dun Morogh Peaks with their Dwarven cousins.

Taget från officiella hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och själv fattar jag inte hur man tankar upp på sidan. Jag har lyckats en gång på EU-betan. Men sen har jag aldrig lyckats igen. Har försökt hur jävla många gånger som helst och jag har läst hur man ska göra hur många gånger som helst. Men det går fan inte. Så jag är lite ledsen på det. :\

GUIDE

1. Tanka hem Relesen eftersom den inte buggar sig som Alphan gör här: http://www.cosmosui.com/downloads.php

2. Packa upp var som hellst

3. Starta cosmos.exe

4. LÃ¥t det ladda klart

5. starta WoW Manuellt eller genom att klicka på [Run WoW]

Nästa gång du startar cosmos igen så kommer det komma upp om du vill skapa ett acc på thottbot, gör det.

Sen kommer din char att laddas hem varje gång du startar cosmos.exe

Det kommer ta ett bra tag innan din char kommer upp första gången. Sen kommer den att uppdateras varje gång du startar cosmos.exe. Tar ett par timmar för servern att uppdatera men jag råder er att köra cosmos en gång per dag så håller sig karaktären uppdaterad hela tiden. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite roligt för alla realms e ju typ klan namn o namn o sånt.. tex warsong är ju Grom hellscreams clan, shattred hand är korgath bladefists clan o massa sånt, khadgar är en magiker i warcraft 2 :lol:. Jag ska faktist beställa det ikväll, vilken realm ska man lira på om man vill lira me svennar?? :)

Lira på Shattered Hand :P !

Ligger och slappar med Arra' Chea :P

Redigerad av Sc0rp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trollens huvudstad? Njae.. Låter Orgrimmar trolliskt för dig eller? De har flyttat in på senare tider, men deras boplats är ju egentligen Sen'Jin vid Darkspear Strands.

Zyber: Jaså, det var konstigt...

Taget från officiella hemsidan.

Tror faktist på Skribb i det här fallet, för i Warcraft 3 gjorde ju Thrall om Durators stad till Ogrimmar efter sin ledare som dog i 2:an(Ogrim Doomhammer), och trollen bor ju på Echo Islands där ju :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I WoW är Echo Islands befolkat av Voodoo Trolls och Hexed Trolls. :angry:

Voodo trolls? typ.. shadow hunter? eller det kanske inte finns där? :wacko: Echo islands sticker ju trollen ifrån när Människorna från Theramore atackerar då sticker dem ju typ vid en strand som heter Dark Spear Tribe (Dem döpte ju det till det :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...