Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guest Kurby
Vad är eran bästa tid runt Nordschleife (med gatbil)? Vore kul med en

Perfekt! Det borde dock vara med en bestämd bil ;)

Vi skulle kunna köra International A eller B där man rattar en 190E >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att nån vill haka på utmaningen! Vilken 190E ska vi åka med, DTM-versionen eller gat-versionen? Finns ju 2 olika licenstester med Mercan. Vore dessutom bra om vi använde av oss av licenstestet, då alla för samma förutsättningar. Då kan ingen i smyg köra med slicks eller liknande

Håller för övrigt på att bygga en M3 CSL enbart för "Die Grüne Hölle" >_< ...

EDIT: stavfel, vad annars...

Redigerad av Wankel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Kul att nån vill haka på utmaningen! Vilken 190E ska vi åka med, DTM-versionen eller gat-versionen? Finns ju 2 olika licenstester med Mercan. Vore dessutom bra om vi använde av oss av licenstestet, då alla för samma förutsättningar. Då kan ingen i smyg köra med slicks eller liknande

Håller för övrigt på att bygga en M3 CSL enbart för "Die Grüne Hölle" >_< ...

EDIT: stavfel, vad annars...

Är det inte härligt att den banan finns med? ;)

Jag kan inte kolla på International A nu eftersom jag startat om min GT karriär och börjat om!

Men jag ska snart börja på International B, sen tar det inte så lång tid!

Jag minns iallafall att man körde en 190E Evolution, gatlicensierad eller hur det nu stavas.

Förövrigt håller jag på med cupen "Spider & Roadsters"! Det svåra är bara att jag använder mig av en Daihatsu Copen, fy vad svårt det är :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jag läste för ett tag sen om Juiced att ju mer trim man har på bilen och ju mer man gasar desto mer spinner bilen, bilarna skulle alltså spinna olika mycket beroende på hur mycket man gasar och hur mycket trim man har.

Är det likadant på GT4?

Jepp, de gör de

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att nån vill haka på utmaningen! Vilken 190E ska vi åka med, DTM-versionen eller gat-versionen? Finns ju 2 olika licenstester med Mercan. Vore dessutom bra om vi använde av oss av licenstestet, då alla för samma förutsättningar. Då kan ingen i smyg köra med slicks eller liknande

Håller för övrigt på att bygga en M3 CSL enbart för "Die Grüne Hölle" :P ...

EDIT: stavfel, vad annars...

Jag har en BMW M3 CSL fullt trimmad och den är riktigt skön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby

Det finns en cup du kan köra där du först vinner 35.000c för att klara själva cupen och sedan en bil värd runt 300.000c.

Detta kan man givetvis göra om så många gånger man vill och fortsätta tjäna pengar!

Det riktigt sköna är att man inte behöver göra någonting själv utan man har en såpass bra bil att man kör B-Spec :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby

Angående den där tävlingen ;P

Man måste väl ha bildbevis? Allstå ta ett kort på tiden med digitalkamera eller nåt annars e det ju bara att säga en bra tid!

Lite jobbig är denna license tävling eftersom man har "hjälpbilen" framför sig!

Jag körde "ringen" på under 9 minuter med en betydligt sämre bil!

En Camaro SS från 69, denna toppade runt 190 så tävlingen är lite halvknäpp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur verkliga är motorljuden i bilarna?

Är det många bilar som har samma motorljud?

Kan man börna? Isf ryker det mycket?

Det är verkliga, autentiska, motorljud. Däremot är ju nästan samtliga bilar lite trimmade från början, så man känner knappt igen t.ex BMW, Jaguar och Volvo ljuden från verkligheten.

Du kan börna om du kör med ekonomidäck och utan antispin systemen, och det ryker väll ganska mycket. Eller ryker och ryker...det blir lite puffar snarare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är verkliga, autentiska, motorljud. Däremot är ju nästan samtliga bilar lite trimmade från början, så man känner knappt igen t.ex BMW, Jaguar och Volvo ljuden från verkligheten.

Du kan börna om du kör med ekonomidäck och utan antispin systemen, och det ryker väll ganska mycket. Eller ryker och ryker...det blir lite puffar snarare  B)

Okej. Får spelet imorgon nämligen :)

Är spelet svårare än trean?

Har sett olika bilder på 245:an, på den ena bilden hade bilen rätt så ljusa rutor, på den andra hade den mörka. Kan man tona rutorna i spelet?

Man kunde väl sänka bilarna i spelet? Kan man sänka olika mycket fram och bak?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...