Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

Guest Kurby
Har inte kört Spiders & Roadsters än, väntar med dom till sist. Därmed har jag inget direkt tips till dig, eftersom jag knappt vet vilka bilar som får vara med i dom evenemangen.

En liten halvdum kontrafråga: Vad är en pickup? En pickup i mina öron är en liten bil med flak, men jag antar att du syftar på något annat?  ;)

Jag förde över pengar från GT3, 100,000 c. För att få lite mer spelupplevelse så spenderade jag en hel del pengar på häftiga men dyra bilar, istället för att köpa en snordyr och trimma upp den för resten av pengarna.

Introt var läskigt snyggt, speciellt precis i början när den där bilen står bland höstlöven *ryser*  :P

Eftersom introlåten är unik och officiell för GT4 så heter den följande:

"Moon Over The Castle Orchestral Version" av Masahiro Andoh. Hoppas du hittar den!  :D

Pickup för mig är allt med flak fast inte lastbilsstorlek!

Allt mellan "liten bil med flak" (som du sa) och till riktigt feta amerikanska pickuper!

Jag har funderat över det där med att föra över pengar från GT3, ligger väldigt dåligt till med pengar för tillfället!

Jag var nära att hitta låten! Jag fann en som hette "Gran Turismo 2 - Moon Over The Castle" Men dessvärre inga lediga slots! Tack för tipset, jag ska söka senare :)

Hur många bilar har du i Gran Turismo mode?

Förövrigt så har jag nu skaffat mig international license a ;)

Jobbigt nu är att Special license består (som i GT3) av hela lopp där du ska slå en viss tid!

Edit: Introt för er som vill se!

Länk: http://s21.yousendit.com/d.aspx?id=0YS1I12...8C3G4XUDXY3AEIF

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Pickup för mig är allt med flak fast inte lastbilsstorlek!

Allt mellan "liten bil med flak" (som du sa) och till riktigt feta amerikanska pickuper!

Jag har funderat över det där med att föra över pengar från GT3, ligger väldigt dåligt till med pengar för tillfället!

Jag var nära att hitta låten! Jag fann en som hette "Gran Turismo 2 - Moon Over The Castle" Men dessvärre inga lediga slots! Tack för tipset, jag ska söka senare ;)

Hur många bilar har du i Gran Turismo mode?

Förövrigt så har jag nu skaffat mig international license a :D

Jobbigt nu är att Special license består (som i GT3) av hela lopp där du ska slå en viss tid!

Edit: Introt för er som vill se!

Länk: http://s21.yousendit.com/d.aspx?id=0YS1I12...8C3G4XUDXY3AEIF

Åh, vad jag längtar, synd att jag sålde GT3 med min förra PS2a, hade behövt det nu. Är så j*vla sugen. :)

Ursäkta språket.

Jag kommer inte kolla introt, vill se det imorron.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Vart är spelet billigast? och så klart på internet :D

Jadu, på webhallen kostar det 549:- och på CDON.com kostar det 539:-

Sen vet jag inte frakten på cdon men på webhallen har jag för mig att den låt på 60 - 80kr

Jocken: Det är en sak jag alltid undrat över sedan GT3 och det är om bilen blir smutsig!?

Det finns ju GT Auto där du kan byta olja, fälgar, tvätta och sätta på vinge!

Men varför tvätta om det inte blir smuts och damm?

På Arcade mode blir ju bilarna inte smutsiga iallafall men det kan ju bero på att tvättfunktionen inte finns där?

Så jag undara bara om du upplevt att någon bil blivit dammig/smutsig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, på webhallen kostar det 549:- och på CDON.com kostar det 539:-

Sen vet jag inte frakten på cdon men på webhallen har jag för mig att den låt på 60 - 80kr

Jocken: Det är en sak jag alltid undrat över sedan GT3 och det är om bilen blir smutsig!?

Det finns ju GT Auto där du kan byta olja, fälgar, tvätta och sätta på vinge!

Men varför tvätta om det inte blir smuts och damm?

På Arcade mode blir ju bilarna inte smutsiga iallafall men det kan ju bero på att tvättfunktionen inte finns där?

Så jag undara bara om du upplevt att någon bil blivit dammig/smutsig?

Har hitta nu siba 499kr :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pickup för mig är allt med flak fast inte lastbilsstorlek!

Allt mellan "liten bil med flak" (som du sa) och till riktigt feta amerikanska pickuper!

Hur många bilar har du i Gran Turismo mode?

Jocken: Det är en sak jag alltid undrat över sedan GT3 och det är om bilen blir smutsig!?

Det finns ju GT Auto där du kan byta olja, fälgar, tvätta och sätta på vinge!

Men varför tvätta om det inte blir smuts och damm?

På Arcade mode blir ju bilarna inte smutsiga iallafall men det kan ju bero på att tvättfunktionen inte finns där?

Så jag undara bara om du upplevt att någon bil blivit dammig/smutsig?

Jo, nu när jag tänker efter så hittade jag en "liten" pickup, men jag kommer inte ihåg vilket märke det var! Det kan ha varit GMC, men jag är inte alls säker.

Jag har 1 sida och 3 bilar om man säger så (har alltså fyllt en sida med bilar och har ett par stycken till på nästa sida), så en 13 bilar kanske det blir (w00t)

Jag tror inte bilarna blir smutsiga. Då jag har kört rally har dom heller inte blivit märkbart smutsiga, så jag antar att biltvättsfunktionen bara är en liten rolig grej.

Fast jag har bara kört rally i Arcade Mode hitills, precis som du, så jag ska egentligen inte yttra mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jo, nu när jag tänker efter så hittade jag en "liten" pickup, men jag kommer inte ihåg vilket märke det var! Det kan ha varit GMC, men jag är inte alls säker.

Jag har 1 sida och 3 bilar om man säger så (har alltså fyllt en sida med bilar och har ett par stycken till på nästa sida), så en 13 bilar kanske det blir (w00t)

Jag tror inte bilarna blir smutsiga. Då jag har kört rally har dom heller inte blivit märkbart smutsiga, så jag antar att biltvättsfunktionen bara är en liten rolig grej.

Fast jag har bara kört rally i Arcade Mode hitills, precis som du, så jag ska egentligen inte yttra mig :lol:

Det återstår att se då om tvättfunktionen kommer till riktigt användning!

Tar nog ett tag innan man kan börja med rally i GT Modet!

Jag köpte en S2000 och satte på chiptrim och avgas stage 3!

Jag ville ha ut ännu mer kraft så jag satte dit "NA tuning stage 1"

Nu har jag problemet att däcken måste bytas då den slirar lätt vid inbromsning och eftersom jag kör max 4 lopp med en så ville jag ha den som ligger innan super hard i bland slicks/racing däcken!

Dock är de extremt dyra så det känns väldigt jobbigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby

Positivt och Negativt med GT4!

Positivt:

  • Den enormt snygga grafiken
  • Väldigt detaljrika bilar
  • Antalet bilar (runt 700)
  • Nu har de tagit med mycket stor blandning av bilar, du kan välja bilar från allt mellan T - Ford till en splitterny Honda NSX
  • Banorna har väldigt snygg omgivning
    Negativt:

    • Eftersom många banor kommer från GT3 kan det bli ganska tråkigt att köra på samma banor
    • Special license är och har varit för svår att få guld på vilket innebär att man inte kan få 100%

    Eftersom det inte finns så mycket negativt så är det svårt att göra listan lång (w00t)

    Lägger till något om jag kommer på mera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...